آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

افرادی که می خواهند با خرید و فروش ارز دیجیتال سرمایه خود را افزایش دهند، بهتر است که مقدمات این کار را یاد بگیرند. مقدماتی که در مورد آن ها حرف می زنیم شامل بخش های مختلفی می شوند که یکی از آن ها آشنایی با صرافی ارز دیجیتال و انتخاب درست آن است. برای این که بتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال را با خیال راحت و سرعت و امنیت بالا انجام دهید، انتخاب درست صرافی بسیار مهم است. صرافی ارز دیجیتالی که بتواند امکانات مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت فراهم کند، در روند موفقیت سرمایه گذاری شما تاثیر چشمگیری می گذارد. به همین منظور ما تلاش می کنیم که در این مقاله شما را با صرافی ارز دیجیتال و نحوه خرید رمز ارز در آن آشنا کنیم.

برای اینکه بتوانیم به معرفی صرافی ارز دیجیتال و نحوه خرید و فروش رمز ارز در آن بپردازیم، ابتدا باید خود ارز دیجیتال را بشناسیم. بسیاری از افرادی که به خرید ارز دیجیتال تمایل دارند، اطلاعات کافی مربوط به آن را نمی دانند و تنها بر اساس شنیده های جزئی خود دست به معاملات پر ریسک می زنند. برای این که احتمال کامیابی شما در امر خرید و فروش ارز دیجیتال افزایش پیدا کند، باید فلسفه وجود آن را بدانید تا متوجه شوید که در حال سرمایه گذاری روی چه چیزی هستید. به همین منظور ابتدا ارز دیجیتال و صرافی آنلاین مخصوص خرید و فروش آن را به شما معرفی می کنیم و سپس خرید ارز دیجیتال را آموزش می دهیم.

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

ارز دیجیتال، رمز ارز، ارز رمز نگاری شده، کریپتوکارنسی و… همگی کلماتی برای تعریف یک مفهوم واحد هستند. به طور رایج در ایران به اینگونه دارایی ها ارز دیجیتال می گویند. ارزهای دیجیتال حدود 13 سال پیش و با ظهور بیت کوین به مردم جهان معرفی شدند. پس از آن روزانه چندین ارز دیجیتال به وجود آمد و اکنون تعداد این دارایی های دیجیتالی به حدود 20 هزار نوع می رسد. ارزهای دیجیتال عموما غیر متمرکز، بدون واسطه، سریع، امن، کم هزینه، بدون محدودیت جغرافیایی و گمرکی و بدون امکان جعل فعالیت می کنند. ارزهای دیجیتال اکثرا میزان عرضه ای محدود دارند و ماهیت این ارزها تورم زدا می باشد.

همانطور که گفتیم حدود 20 هزار ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها وجود دارد که می توانید با معامله آن ها سرمایه خود را بیشتر کنید. البته که همه این تعداد قابل اعتماد نمی باشند و نبود آگاهی لازم می تواند شما را در خرید و فروش آن ها دچار ضرر کند. برای این که دچار ضرر نشوید بهتر است که ابتدا ارزهای دیجیتال قابل اعتماد را شناسایی کنید و سپس با رعایت اصول سرمایه گذاری آن ها را بخرید.

صرافی ارز دیجیتال

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال مکانی برای خرید و فروش آنلاین رمز ارزها می باشد که انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع صرافی های ارز دیجیتال ویژگی های خاص خود را دارند و با سیاست های متفاوتی فعالیت می کنند. این صرافی ها می توانند از نظر میزان امنیت و سرعت، مقدار کارمزد، تعداد ارزهای دیجیتال، شبکه های واریز و برداشت، نحوه و کیفیت پشتیبانی و… با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین با مقایسه این معیارها در بین صرافی های موجود، می توانید صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید و صرافی شایسته ای را برای فعالیت خود انتخاب کنید، می توانید با خیال راحت به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

صرافی های ارز دیجیتال عموما بر اساس نوع مالکیت، نحوه فعالیت و محدوده جغرافیایی طبقه بندی می شوند. به طور مثال بر اساس مالکیت، دو نوع صرافی غیر متمرکز (DEX) و متمرکز (CEX) وجود دارد. نحوه فعالیت صرافی ها نیز آن ها را به دو دسته OTC و P2P تقسیم می کند. از نظر محدوده جغرافیایی هم صرافی ها بین المللی یا محلی هستند. به طور مثال صرافی بایننس (Binance) یک صرافی متمرکز بین المللی P2P است. این اکسچنج بزرگ، فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرم خود را غیر قانونی می داند. صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن (Bitimen) نیز یک صرافی متمرکز محلی P2P می باشد که فقط به کاربران ایرانی امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می دهد.

خرید ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال چگونه است؟

حالا که هم رمز ارزها را می شناسید و هم با صرافی ارز دیجیتال آشنایی دارید، می توانیم خرید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم. برای خرید ارز دیجیتال ابتدا باید یک صرافی آنلاین قابل اعتماد را پیدا کنید و ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهید. بعد از این کار، می توانید حساب کاربری خود را شارژ کنید و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. پیش از ثبت نام در صرافی می توانید لیست ارزهای آن را بررسی کنید تا ببینید که کوین های مورد نظر شما در آن قرار دارد یا خیر. به دلیل تعدد بسیار بالای ارزهای دیجیتال و محدودیت ظرفیت صرافی ها، هر صرافی ارز دیجیتال از تعداد خاصی رمز ارز پشتیبانی می کند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی