حسین‌زاده در مسیر قایدی

به گزارش ایران ورزشی؛ قرارداد مالی امیرحسین حسین‌زاده که مرداد ماه سال 1400 به طور رسمی با استقلال قرارداد بست چندان چشمگیر نیست و باشگاه استقلال رقم معقولی را برای به خدمت گرفتن این بازیکن هزینه کرده است. شاید اگر حسین‌زاده از تیمی جز سایپا که فصل پیش به لیگ یک سقوط کرد، به جمع آبی‌ها می‌پیوست، شرایط قدری متفاوت‌تر می‌شد اما جوانی و اتفاقاتی که برای سایپا رخ داد، باعث شد این بازیکن با دستمزدی اندک پیراهن استقلال را به تن کند.
حال و هوای امیرحسین حسین‌زاده اما با آن روزها متفاوت است. حسین‌زاده آن روزها بازیکنی بود که از یک تیم سقوط کرده به استقلال آمده بود، آن هم تنها به سبب اعتماد فرهاد مجیدی؛ اکنون اما شماره 99 استقلال به ستاره این باشگاه تبدیل شده و بی‌گمان بعد از سیدحسین حسینی که لایق دریافت عنوان بهترین بازیکن فصل است، از او می‌توان به‌عنوان برترین بازیکن استقلال یاد کرد. بازیکنی که در بازی با مس رفسنجان بار دیگر نبوغ و استعدادش را به رخ کشید و نشان داد بی‌جهت مورد توجه فرهاد مجیدی و دیگر مربیان استقلال قرار نگرفته است.
درخشش بازیکنان جوان همواره ذهن هواداران باشگاه استقلال را به سمت یک نگرانی عمیق ‌برده. دلهره‌ای که نشأت گرفته از جدایی ستاره‌ها است. حسین‌زاده نیز با اینکه تنها یک فصل را در استقلال گذرانده چنین وضعیتی را تجربه می‌کند و در ردیف بازیکنانی است که همین حالا اگر قصد خروج از استقلال و پیوستن به تیم‌های متمول حاشیه خلیج‌فارس را کند، به هدفش خواهد رسید. همین حالا گفته می‌شود حسین‌زاده با پیشنهادهایی مواجه است، اما استقلال می‌تواند تا یک فصل دیگر نگران جدایی این بازیکن نباشد، مگر اینکه پیشنهاد تیم‌های خارجی چنان اغواکننده باشد که مدیران را به سمت خارج کردن این بازیکن پیش ببرد.
با وجود این، اما یک موضوع دیگر را نباید از ذهن دور نگه داشت. حسین‌زاده خوب می‌داند که اگر در روزهای منتهی به جام جهانی در استقلال باشد و همچنان در ترکیب تیمش بدرخشد تا چه اندازه شانس بازی در جام‌جهانی را خواهد داشت و به همین جهت او نیز احتمالاً به این نتیجه خواهد رسید که تا پایان فصل بیست و دوم قید ترانسفرشدن را بزند و در همین استقلال باقی بماند، بدرخشند و علاوه بر بالابردن شانس بازی در جام‌جهانی، احتمالاً سال بعد پیشنهادهای مطلوب‌تری را هم پیش روی خود ببیند. بنابراین احتمال جدایی حسین‌زاده را بواسطه این معادلات می‌توان چیزی در حدود صفر تصور کرد، هر چند که در دنیای فوتبال هر اتفاقی ممکن است و بدون شک اگر مبلغ بسیار کلانی به باشگاه استقلال پیشنهاد شود، ممکن است اتفاقی که ذهن هواداران این باشگاه را آزار می‌دهد و عمیقاٌ به لحاظ فنی برای مجیدی می‌تواند خطرآفرین باشد، رخ دهد.
از همه اینها گذشته باشگاه استقلال اگر بخواهد امیرحسین حسین‌زاده را یک فصل دیگر در اختیار داشته باشد که طبق توافق قرارداد همکاری برای یک سال دیگر هم وجود دارد باید از لحاظ مالی این بازیکن را راضی کند. حسین‌زاده امروز، حسین‌زاده ابتدای فصل بیست و یکم نیست که از تیم سقوط کرده و در اوج گمنامی با استقلال قرارداد بسته است. او تبدیل به بهترین بازیکن استقلال شده و سران استقلال باید در اقدامی آینده‌نگرانه و به جهت حفظ روحیه این بازیکن تا جای ممکن قراردادش را با لحاظ آپشن‌های جدید به‌روز کنند تا او نیز با انگیزه کافی در ترکیب استقلال به بازی ادامه دهد و با همین شتاب به جلو حرکت کند. به یاد می‌آوریم برای مهدی قایدی نیز همین فرایند طی شد و مهاجم استقلال یک سال قبل از جدایی به‌دلیل درخشش فوق‌العاده از مسئولان باشگاهش درخواست افزایش دستمزد کرد که مورد موافقت هم قرار گرفت. حالا نیز مدیران باشگاه استقلال لازم است که با هر تدبیری شده برای حسین‌زاده چنین امتیازی را لحاظ کنند تا این بازیکن با فراغ بال و انگیزه بیشتری فصل بعد را پشت سربگذارد. هر چند که باشگاه استقلال می‌تواند قبل از این کار یک فصل دیگر با حسین‌زاده قرارداد مشروط به جدایی امضا کند تا از ترانسفر او نیز سود قابل توجهی را به دست آورد و افزایش دستمزد احتمالی برای فصل بیست و یکم به این ترتیب جبران شود.

 

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی