شمارش معکوس برای سرنگونی سیاستمدار معروف

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، باب نیل، رئیس کمیته قضایی پارلمان می‌گوید، توضیحات جانسون را معتبر نمی‌داند.

گزارش رسمی درباره احزاب که روز چهارشنبه منتشر شد، الگوی رفتار غیرقابل قبول را طی ماه‌ها در طول بحران کرونا در بریتانیا نشان داد.

نیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعتماد مهم‌ترین کالا در سیاست است، اما این رویدادها اعتماد نه تنها به دفتر نخست‌وزیر، بلکه به خود فرآیند سیاسی را تضعیف کرده است. برای بازسازی این اعتماد و حرکت به جلو، تغییر در مدیریت لازم است.»

جانسون پس از انتشار این گزارش گفت که مسئولیت این رویدادها را بر عهده گرفته اما از استعفا خودداری کرده است.

پل هولمز، یکی دیگر از قانونگذاران محافظه کار، اوایل امروز (جمعه) گفت که از سمت دولتی خود به عنوان وزیر خصوصی پارلمانی در وزارت کشور استعفا می‌کند تا بر نمایندگی رای‌دهندگان خود تمرکز داشته باشد.

او گفت: «برای من واضح است که بی‌اعتمادی عمیقی هم به دولت و هم به حزب محافظه‌کار در اثر این رویدادها ایجاد شده است. برای من ناراحت‌کننده است که بی‌اعتمادی از طرف شما توسط فرهنگ سمی که به نظر می‌رسد به ساختمان شماره ۱۰ نفوذ کرده، لکه دار شده است.»

دیگر قانونگذاران محافظه‌کار در این هفته گفته‌اند که نامه‌هایی را برای رای عدم اعتماد به جانسون به رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب ارسال کرده‌اند که اگر ۵۴ نامه مانند آن نوشته شود، فرایندش آغاز می‌شود.

نامه ها محرمانه هستند، بنابراین فقط رئیس کمیته ۱۹۲۲ می‌داند که واقعا چند نامه ارسال شده است.

با این حال، هولمز به رویترز گفت که نامه‌ای برای استعفای جانسون ننوشته است.

اخبارسیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی