خبر مهم وزیر کار درباره یارانه ۴۰۰ هزار تومانی/ این دو گروه یارانه نگرفتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی با تأکید بر طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند؛ یک گروه افرادی بودند که قبلاً هم یارانه نمی‌گرفتند (پرونده یارانه‌ای در سازمان هدفمندی یارانه نداشتند) و می‌توانند در سامانه‌ای که در یک هفته گذشته فعال شده است، ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این افراد شامل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، که در صورتی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، می‌توانند در سایت ثبت‌نام و پرونده یارانه خود را فعال کنند، اظهارکرد: معتقدیم از این تعداد به ۴ الی ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام یارانه تعلق می‌گیرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد افراد درخواست بازنگری داده‌اند، گفت: گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند کسانی بودند که قبلاً یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده که علت‌عدم واریز یارانه غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانواده بوده که این افراد نیز از طریق سامانه حمایت درخواست بازنگری داده‌اند که به صورت علی‌الحساب مبلغ یارانه واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص گروهی از افراد که درخواست بازنگری داده‌اند اما واریزی نداشتند در همین روزها علت‌ها مشخص خواهد شد تا اطلاعات شفاف شود.

عبدالملکی ادامه داد: این دو گروه افرادی هستند که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اگر علاقه‌مند به دریافت یارانه هستند به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گروهی از خانوارها که دریافتی یارانه نقدی آن‌ها حذف شده است، گفت: اگر این عزیزان واقعاً خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند نیز اقدام کنند و در صورت تأیید اعتراض، یارانه ایشان پرداخت می‌شود.

عبدالملکی گفت: از افرادی که جزو ۹۰ درصد باشند قطعاً حتی حق یک نفر نیز ضایع نخواهد شد چرا که پول هدفمندی یارانه‌ها در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود است و این پالایش‌ها انجام می‌شود که اطلاعات شفاف شود و اگر حتی در ماه‌های آتی شفاف‌سازی مشخص شود افرادی که مستحق دریافت بوده‌اند، یارانه ماه‌های قبل را نیز دریافت خواهند کرد.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی