لزوم ورود رئیس جمهور به اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان/ طرح تدریس زبان‌های مادری در مدارس هنوز به نتیجه نرسیده است

لزوم ورود رئیس جمهور به اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان/ طرح تدریس زبان‌های مادری در مدارس هنوز به نتیجه نرسیده است

سخنگوی آموزش، تحقیقات و فناوری درباره تاخیر در اجرایی شدن آیین نامه رتبه بندی معلمان گفت: رئیس جمهور باید به این مسئله ورود پیدا کند. این کمترین توقع معلمان ماست. ما می‌خواهیم هرچه سریعتر آیین نامه اجرایی تدوین و احکامش زده شود تا معلمان ما بیش از این اذیت نشوند.

«رضا حاجی پور» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره نتیجه بررسی طرح تدریس ادبیات زبان‌های محلی و قومی یا همان زبان مادری در مدارس کشور که پاییز سال ۱۴۰۰ اعلام شد، گفت: این طرح با نظر اعضای کمیسیون آموزش نهایی، تصویب و راهی صحن علنی مجلس شده و در دستور کار است و هنوز خروجی نداشته است. 

حاجی پور توضیح داد: در کمیسیون آموزش در مورد این موضوع بحث و بررسی شده است و نظرات موافقی هم در این خصوص بوده و امیدوارم بتوانیم از این مصوبه و پیشنهاد، خروجی خوبی داشته باشیم. 

او در مورد درنظر گرفتن زبان مادری در تغییرات کتاب‌های درسی که یکی از وعده‌های وزیر آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ بوده است و اینکه آیا بار مالی در بودجه ۱۴۰۱ برای اینکار در نظر گرفته شده بود یا نه، عنوان کرد: این طرح هنوز در حال بررسی است و با نظر مساعد در کمیسیون مطرح شد. همه این موارد در کمیسیون مطرح شده و در صحن امیدوارم به نتیجه برسیم. 

حاجی پور همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اجرایی شدن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان طولانی شده است، اظهار کرد: در چند روز گذشته هم این مسئله مطرح شد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم. ما براساس بودجه‌ای که روی آن موافقت کردند، عمل کردیم. دولت رقمی را مشخص کرد و ما براساس آن رقم جلو رفتیم و سقف تعیین شد و براساس مدارک، سنوات خدمتی، عناوین و رتبه‌هایی که عزیزان فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی داشتند، همه چیز مشخص شد. ۳۲ هزار میلیارد برای این موضوع در نظر گرفته شده است که ۲۵ هزار میلیارد برای امسال است. 

او افزود: همه این چیزها شسته و رفته در کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و… بررسی شده است و در این بررسی‌ها دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها، سازمان اداری و استخدامی کشوری، معاونت مربوطه در آموزش و پرورش و… همه حضور داشتند. این چیزی نیست که ما بخواهیم مطرح کنیم و خروجی در نهایت نداشته باشد. این برای نظام، انقلاب و دولت بد است. ما براساس یک شاکله تدوین شده مشخص موضوع را پیش برده ایم. 

سخنگوی آموزش، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: من به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش می‌گویم که دولت باید این کار را انجام بدهد و نباید معطل کند. رئیس جمهور باید به این مسئله ورود پیدا کند. این کمترین توقع معلمان ماست. ما می‌خواهیم هرچه سریعتر آیین نامه اجرایی تدوین و احکامش زده شود تا معلمان ما بیش از این اذیت نشوند. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار کمیسیون آموزش و انتظار همه افراد در مجلس شورای اسلامی از ریاست مجلس تا نماینده‌ها همین است که کمترین توقع معلمان ما اجرایی شود. معلمان با حداقل‌ها راضی شده اند. مردم و معلمان وضعیت اقتصادی و شرایط خاص مملکت را درک می‌کنند. 

او ادامه داد: به عنوان یک خدمتگزار اگر قرار باشد از حقوق بنده به عنوان نماینده مجلس بزنند، بزنند، اما ما باید نسبت به حقوق معلمان اقدام کنیم. من کاری به دیگران ندارم در مورد خودم می‌گویم. ما کسانی هستیم که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون متعهد شده‌ایم و باید این اتفاق برای معلمان زودتر بیفتد. 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در آخر درمورد اینکه آیا می‌توان تاریخ مشخصی برای اجرایی شدن آیین نامه رتبه‌بندی تعیین کرد، پاسخ منفی داد.

 

انتهای پیام/

اقتصادورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی