وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مواضع بازنشستگان درباره افزایش حقوق را تایید کردند

وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مواضع بازنشستگان درباره افزایش حقوق را تایید کردند

علی دهقان کیا گفت: ما می‌دانیم شخص رئیس جمهور دلسوز بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و از ایشان می‌خواهیم در امر افزایش حقوق باتوجه به گرانی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و جراحی اقتصادی تعجیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌نظر می‌رسد بحث افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله آخر قرار دارد. بازنشستگانی که چشم انتظار اجرای افزایش مستمری خود بنابر قانون هستند اکنون منتظر هستند که دولت درجلسه امروز بحث تصویب این افزایش را نهایی کند؛ جلسه‌ای که مشخص نیست برگزار شده و هنوز خبری دال بر تصویب این مصوبه از آن بیرون نیامده است، اما بنا بر قول‌های شفاهی وزرا و مسئولان در مجلس نتیجه‌ای جز تایید مطالبات بازنشستگان نباید داشته باشد.

علی دهقان کیا (عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران ایران) با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، نماینده سازمان برنامه بودجه و نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان اظهار کرد: اعضای هیئت دولت طی روزهای گذشته دو جلسه مفصل با اعضای شورای عالی کار در رابطه با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان داشتند که یکی از این جلسات هفت تا هشت ساعت نیز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این جلسات تلاش برخی در هیئت دولت این بود که به نحوی سایر سطوح حقوقی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مشمول مصوبه شورای عالی کار مستثنی شود که خوشبختانه این اتفاق با مقاومت نمایندگان کارگران در شورای عالی و حمایت وزارت کار رخ نداد. ما نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز جلسه‌ای با این دید شرکت کردیم که ممکن است برخی مقامات در جلسه اصرار به مستثنی شدن و افزایش نیافتن سایر سطوح دریافتی بازنشستگان از افزایش 38درصدی مصوب سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

دهقان کیا تصریح کرد: ما این پیش‌بینی را می‌کردیم که آن‌ها روشی برای محاسبه متفاوت و طبقه‌بندی شده افزایش حقوق‌ها یا استثنای کامل متوسط بگیران از قانون را پیشنهاد بدهند، اما موضع ما این بود که محکم بایستیم و ایستادگی کنیم و بگوییم که هرچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیئت مدیره سازمان تصویب کردند، باید به‌عنوان قانون شناسایی شده و توسط دولت اجرا شود. ما حاضر نشدیم پایین‌تر از این مطالبه حتی به اندازه یک ریال عقب‌نشینی کرده و عدول کنیم.

این فعال حقوق بازنشستگان در ادامه تاکید کرد: هرکس بخواهد از خط قرمز مصوبه قانونی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار عبور کند، در حقیقت می‌خواهد بنای سنتی را بگذارد و دریچه‌ای را باز کند که از پس این دریچه نفوذ جدید، دیگر هر خواسته‌ و تصمیمی را بتوان در مورد حقوق بازنشستگان گرفت. در این جلسه آقایان بیات، اسدی، شادبخش و عسگری از طرف تشکیلات بازنشستگان حضور داشتند و مدام بر این تاکید داشتند که نباید از قانون یک میلی‌متر عقب‌نشینی کرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان اضافه کرد: در ادامه آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جلسه صحبت کردند که ایشان نیز بر مواضع ما بازنشستگان مهر تایید زده و اظهار کردند که سازمان تامین اجتماعی مستقل بوده و منابع و مصارف آن ربطی به دولت ندارد، لذا هر آنچه که مصوبه سازمان تامین اجتماعی بوده طبق سنوات گذشته که دولت فقط امضا کننده بوده باید اجرا شود. وی در جلسه اذعان کرد که با معاون اول رئیس جمهور صحبت کرده و با شخص رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بزودی گفت وگوهای اقناعی انجام خواهد داد.

دهقان کیا اضافه کرد: وزیر اقتصاد نیز در جلسه حضور داشته و گفتند این موضوع به این دلیل مورد تعلل قرار گرفته که در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح نشده و در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته و به‌دلیل همزمانی با بحث جراحی اقتصادی دولت متاسفانه دچار تاخیر در تصمیم‌گیری شده است. لذا خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کردند که به‌دلیل وضع بهتر صندوق تامین اجتماعی به نسبت سایر صندوق‌ها ما موظف به کمک به این صندوق هستیم و قول دادند که تا چهل روز آینده نیز بخشی از کسری‌های سازمان را از طریق واگذاری 90هزارمیلیارد تومان شرکت‌های باقی‌مانده، جبران کنند.

وی در رابطه با جلسه امروز هیئت دولت پیرامون تعیین سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان گفت: معمولا دولت هر هفته چهارشنبه جلسه هیئت دولت را برگزار می‌کند، اما ما از محتویات و برگزاری جلسه امروز اطلاعاتی نداریم. ما البته انتظار داریم که دولت خلف وعده نکند و وعده تو خالی ندهد تا بیش از این مردم نسبت به قوای سیاسی کشور بی اعتماد شوند. اگر دولت‌ها در امور مختلف مدام حرف خلاف واقع و وعده بیهوده دهد، ممکن است حرف درست آن‌ها نیز مورد تایید و پذیرش مردم قرار نگیرد. دیروز نیز نظر مقامات در جلسه کمیسیون اقتصاد مجلس مساعد بود و ما امیدواریم برمبنای همان قول‌ها امروز وضعیت حقوق بازنشستگان در هیئت دولت تعیین تکلیف شود.

عضو کانون عالی بازنشستگان بازنشستگان ضمن درخواست از دولت برای تسریع در اجرای قانون برای افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: ما می‌دانیم شخص رئیس جمهور دلسوز بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و از ایشان می‌خواهیم در امر افزایش حقوق باتوجه به گرانی ناشی از هدفمندسازی یارانه و جراحی اقتصادی تعجیل کنند تا بازنشستگان از این حجم از نگرانی موجود خارج شوند.

انتهای پیام/

اقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی