رئیس‌جمهور دستور فوری صادر کرد + جزئیات

نامه نیوز:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با تسلیت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، اجرای عدالت و مبارزه با فساد را از مهم‌ترین آموزه‌ها‌ی رئیس مذهب شیعه دانست و همه دولت‌مردان را به تأسی از آن حضرت دعوت کرد.

رئیس جمهور گفت: همه خوبی ها در عرصه اندیشه، اخلاق و رفتار در پرتو امام عادل شکل می‌گیرد و همه خدمتگزاران مردم باید جلوه این ولایت حقه را با اجرای عدالت نمایان کنند.

وی در ادامه سخنانش بر لزوم پرداخت به‌موقع پول خرید گندم از کشاورزان تأکید کرد و افزود: کشاورزان عزیز با تلاش خود امنیت غذایی کشور را تامین می کنند و دولت هم به وظیفه خود در خرید تضمینی و پرداخت به موقع آن عمل می کند.

رئیس جمهور «هوای پاک» را از حقوق مردم برشمرد‌ و با اشاره به افزایش آلودگی هوا در استان‌های مختلف کشور، اظهار داشت: سلامتی مردم موضوعی حیاتی و آلودگی هوا برای مردم غیرقابل تحمل است.

رئیسی تصریح کرد: مردم نمی‌توانند هر روز شاهد چنین وضعیتی باشند و انتظار دارند دولت با جدیت موضوع را پیگیری کند.

رئیس جمهور بر همین اساس به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر امور خارجه مأموریت داد بدون فوت وقت، در ارتباط و سفر به کشورهای همسایه که مبدأ و منشأ آلاینده‌ها هستند، موضوع را از طریق مذاکره با آنها حل و فصل کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش افزایش کمک ودیعه مسکن را اقدامی در راستای حفظ توان مالی مردم دانست و با قدردانی از شورای پول و اعتبار برای این تصمیم، بر اتخاذ تصمیمات مشابه در حوزه‌های دیگر تأکید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

اقتصادسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی