رئال مادرید بعد از “خیانت” امباپه چه می‌کند؟

رئال مادرید بعد از "خیانت" امباپه چه می‌کند؟

لوس بلانکوس پس از امضای قرارداد جدید ستاره فرانسوی با پاری سن ژرمن، زخم های خود را می التیام می بخشد، اما هنوز هم می تواند در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال سروصدا کند.

به گزارش ایلنا، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، علیرغم اینکه مهاجم پاری سن ژرمن انتقالش به سانتیاگو برنابئو را نادیده گرفت، مودبانه برای کیلیان امباپه آرزو کرد: «امیدوارم خوب پیش بروی».

جاه طلبی پرز در دو سال گذشته این بود که بازیکن فرانسوی را به پایتخت اسپانیا بیاورد و پس از اینکه پاری سن ژرمن تابستان گذشته پیشنهاد 220 میلیون یورویی (189 میلیون پوند / 260 میلیون دلار) از مادرید را رد کرد، این بار مطمئن به نظر می رسید که او بازیکن خود را به دست خواهد آورد.

امباپه که در نوجوانی کریستیانو رونالدو را الگوی خود می دانست، مشتاق انتقال بود و با لوس بلانکوس به توافق رسیده بود، قرارداد او با پاری سن ژرمن در پایان ژوئن به پایان می رسید، در حالی که قهرمان لیگ فرانسه به طور فزاینده ای تلاش می کرد تا بازیکن خود را حفظ کند. در نهایت آنها او را متقاعد کردند – به هر حال هر کسی یک قیمتی دارد!

بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، آخرین قرارداد سه ساله ای که امباپه امضا کرده، شامل پول و قدرت زیادی در پارک دو پرنس است. ارقام و امتیازاتی که رئال مادرید نمی تواند به آن ها برسد یا حتی نمی خواهد امتحان کند.  در «انتورنو» یا اطراف مادرید، خشم مشهود است.

جوزپ پدررول، مجری ال چیرینگیتو، گفت: “واضح است که امباپه به رئال مادرید خیانت کرده است.  پی اس جی پیروز شد. قطر برنده شده است. خشمگین کننده است، اگر طرفدار مادرید هستید عصبانی هستید، اگر طرفدار بارسا هستید شاید در حال جشن گرفتن هستید. چرا او یک سال به رئال مادرید بله می گفت؟”

در همین حال، هافبک فده والورده، توییتی را منتشر کرد که اگرچه مستقیماً امباپه را هدف قرار نمی داد، اما کنایه‌ای به نظر می رسید. او نوشت: “بازیکن مادرید بودن امتیازی است که همه نمی توانند داشته باشند.” در همان زمان، یکی از همتایان بارسایی او پیامی را در چت گروهی تیم ارسال کرده است که می‌گوید نادیده گرفتن امباپه “تقریبا مانند یک قهرمانی” ارزش دارد.

با این حال، رئال مادرید عصبانیت را به کسانی که زمان و انرژی برای آن دارند، واگذار خواهد کرد و در عوض روی چگونگی حرکت رو به جلو تمرکز خواهد کرد. اول، تلاش برای چهاردهمین جام قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا، مقابل لیورپول در پاریس خواهد بود.

پس از آن، پرز باید تصمیم بگیرد که آیا همچنان می‌خواهد در تابستان امسال بازیکنی جذب کند یا وقت خود را بگذراند، با پیروی از همان استراتژی معاملات با هزینه متوسط و تمرکز بر بازیکنان جوان‌تری که در طول 7 تا 8 سال گذشته به خوبی در مادرید اسکان یافته‌اند.

اگر مادرید تصمیم به خرید بازیکن بگیرد، حریف نهایی آنها، لیورپول، دو خال دارند که ممکن است پرز به آنها علاقه مند باشد، وقتی صحبت از محمد صلاح و سادیو مانه می شود، او برای جذب بازیکن دست بکار خواهد شد.

قرارداد هر دو وینگر لیورپول در تابستان 2023 به پایان می رسد، به این معنی که قرمزها باید در تابستان آنها را تمدید کنند؛ دو گزینه پیش رو است خطر از دست دادن آنها را به صورت رایگان در مدت یک سال یا فروش آنها در حالی که هنوز می توانند مقداری درآمد داشته باشند.

با ورود دیوگو جوتا و لوئیز دیاز در ژانویه که بهترین سال های خود را در پیش دارند، لیورپول ممکن است وسوسه شود یکی از این دو را بفروشد، هرچند ترجیح می دهد هر دو را حفظ کند.  مانه دوستانی در مادرید دارد و پیش از این با یک انتقال در ارتباط بوده است، در حالی که صلاح برای جا افتادن در جناح راست، با کریم بنزما در وسط و وینیسیوس جونیور در سمت چپ، خریدی تقریبا ایده آل خواهد بود.

یکی دیگر از گزینه های جذاب را می توان در نزدیکی خانه پیدا کرد. هیچ وینگری در جهان وجود ندارد که بیشتر از عثمان دمبله از بارسلونا که قراردادش در تابستان تمام می شود، موقعیت ایجاد کند. باشگاهی که او بیشترین ارتباط را با او داشت، اگر در بارسا بماند، پاری سن ژرمن بود – اما با ماندن امباپه، آنها ممکن است دلیل کمتری برای جذب دمبله داشته باشند.

اگر دمبله راه لوئیز فیگو را با عبور از شکاف ال کلاسیکو دنبال کند، به عنوان یک خیانت نابخشودنی از سوی هواداران بارسلونا تلقی می‌شود اما مادرید به راحتی می‌تواند دستمزدی را که می‌خواهد به ملی‌پوش فرانسوی بپردازد که کاتالان‌ها نمی‌توانند و هنوز هم آنچه آنها به امباپه می دادند را پس انداز خواهند کرد.

گزینه دیگر این است که به رودریگو اجازه دهیم در سمت راست، سمت راست را تصاحب کند و به جای آن، سایر بخش‌های تیم را تقویت کند، با پیروی از همان استراتژی «خریدهای معقول» که در سال‌های اخیر بر آن تکیه کرده‌اند. اورلین چوآمنی یک هدف در خط میانی و بازیکنی است که می تواند در پست کاسمیرو کمک کند. ستاره موناکو حدود 60 میلیون یورو (50.5 میلیون پوند / 63.5 میلیون دلار) را به مادرید بازمی‌گرداند، یک سرمایه گذاری مهم و عاقلانه، حتی اگر او همان ورود ایده آل پرز نباشد.

در حالی که والورده و ادواردو کاماوینگا در حال حاضر در باشگاه حضور دارند، مادرید یک مثلث هافبک جدید با پتانسیل دارد که روزی کفش‌های ترکیب افسانه‌ای لوکا مودریچ، تونی کروس و کاسمیرو را پر کند که سه فینال لیگ قهرمانان اروپا را با هم به دست آورده‌اند.

مادریدی ها می توانند خود را دلداری دهند که امسال لالیگا را به طور کامل بردند و تیم امباپه، پی اس جی، قهرمان اروپا، چلسی و قهرمان لیگ برتر، منچستر سیتی را در راه فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند. بنزما و وینیسیوس تقریباً هر تیمی را که در فصل 2021-2022 با آن روبرو شدند، نابود کردند و در کمپین جدید به پیشرفت خود ادامه خواهند داد، در حالی که اولی علیرغم نزدیک شدن به تولد 35 سالگی خود، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

مادرید ممکن است تصمیم بگیرد که اکنون بهترین کار این است که صبر کند تا قرارداد جدید امباپه در سال 2025 به پایان برسد، حتی اگر این به معنای فرو بردن غرور آنها باشد. واکنش عمومی آرام پرز حداقل این گزینه را باز گذاشته است.

آنخل دیماریا، هم تیمی امباپه در پاری سن ژرمن و وینگر سابق رئال مادرید، گفت: “من فکر می کنم او تصمیم درستی گرفته است، جوان است و زمان خواهد داشت تا به مادرید برود، او زمان خواهد داشت تا به جایی که می خواهد برود. در سال 2025؟ من می دانم که مردم مادرید پیچیده هستند، برنابئو می تواند دشوار باشد اما او استعداد دارد که آنها را به دست آورد.”

راه‌هایی برای هموار کردن اتفاقات هفته گذشته وجود دارد. ماندن در پاری سن ژرمن بهتر از رفتن به تیم دیگری به جای مادرید است. و گذراندن طولانی‌تر در فرانسه ممکن است برای طولانی‌تر کردن دوران حرفه‌ای امباپه مفید باشد، در مقایسه با این که در لیگ‌های سخت‌تر خود را از نظر جسمی و روحی خسته کند.

 در حال حاضر، مادرید نمی‌تواند به خود اجازه دهد در مورد غم‌انگیز بودن، حتی در شرایطی که نیش می‌زند، بگذرد و با نمک بر زخم، بار دیگر در لیگ قهرمانان فصل آینده مقابل امباپه قرار خواهد گرفت.  اگر اینطور باشد، پرز می‌خواهد به عنوان پادشاه اروپا باشد تا به امباپه نشان دهد که او ترجیح داده جزئی از آن نباشد.

ریک شارما – GOAL

انتهای پیام/

ورزش
امباپه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی