پرداخت دیون دولت به تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی | افزایش حقوق بازنشستگان انجام می‌شود؟

1 دیدگاه

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست فوق العاده امروز کمیسیون متبوعش، گفت: در ابتدا جلسه نمایندگان کانون بازنشستگان گزارشی از تاخیر در صدور احکام حقوقی بازنشستگان کشوری تامین اجتماعی ارائه کردند. با توجه به مصوبات موجود تاخیر مرتبط با این حوزه قابل قبول نیست. لذا در جلسه امروز پیرامون موضوع به صورت مفصل بحث و گفت و گو شد و در نهایت جمع بندی به این صورت بود که بر اساس ضوابط و مقررات همانند سنوات گذشته که در ابتدای سال میزان پرداختی برای بازنشستگان براساس مصوبات هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، تایید هیات امنا و ارسال به هیات وزیران در دستور کار قرار می‌گرفت؛ امسال هم این کار انجام شود.

انتقاد از مخالفت دولت با افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار/ «۱۰ درصد» را از کجا آورده‌اید؟

وی افزود: توضیحات وزیر امور اقتصاد و دارایی مربوط به تصمیماتی بود که اخیراً در ارتباط با کالاهای اساسی انجام شده است و مجموعه دولت به دلیل اهمیت موضوع دو الی سه هفته اخیر درگیر بودند و بخشی از تاخیر به این دلیل بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه صدور احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی باید تسریع شود، اظهار کرد: جمع بندی این جلسه را طی نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرده و با معاون اول رئیس جکمهور نیز مذاکراتی انجام می‌شود تا در نشست روز آینده هیات دولت مصوبه پرداخت حقوق بازنشستگان همانند مصوبه سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود. بدین معنی که ۵۷ درصد برای حداقل بگیرها و ۳۸ درصد به همراه ۵۱۵ هزارتومان برای سایرین مبنای تصمیم باشد.

پورابراهیمی اضافه کرد: مصوبه سازمان تامین اجتماعی در خصوص احکام حقوقی بازنشستگان مبنای تصمیم کمیسیون اقتصادی بوده و مطالبه مجلس از دولت نیز اجرای مصوبه مذکور است.

وی گفت: با توجه به اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان بوده و یک ریال آن هم برای دولت نیست از این رو طبیعتا تصمیم گیری در خصوص این موضوع نیز باید با توجه به نظر شوراهای کارگری، کارفرمایی و سندیکای بازنشستگی و نماینده دولت باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امیدواریم ظرف بازه زمانی کوتاه مدت مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام و ابلاغ شود، اعلام کرد: وزیر اقتصاد در جلسه امروز نیز قول داد در ارتباط با سهم دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت دیون خود به مجموعه تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی از طریق خزانه داری و سایر روش‌هایی که در قانون دیده شده سریعاً اقدام کند تا با منابع سازمان تامین اجتماعی ترکیب شود و بتوانیم هرچه سریع‌تر تعهدات قانونی مرتبط با بازنشستگان را عملیاتی کنیم.

پور ابراهیمی گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی محکم پای مصوبات مربوطه با بازنشستگان ایستاده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد. ان‌شاءالله خروجی جلسه نیز بتواند پرداخت بازنشستگان را تسریع بخشد تا دغدغه بازنشستگان بر طرف شود.

نگرانی جدید / حقوق بازنشستگان کاهش می یابد؟ | حرفهای مبهم مدیرعامل تامین اجتماعی

منبع:عرشه آنلاین

اقتصاد
تامین اجتماعی
 

1 دیدگاه.

  • سید عباس
    2022-05-24 21:20

    لطفاً بفکر بازنشستگان تامین اجتماعی باشید باافزایش چندین برابری قیمت ها قدرت خرید نداریم خدا به کسانی که در رفع مشگل این قشر ضعیف جامعه می کوشندخیروبرکت عنایت فرمایدانشاا..

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی