افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی مسجد سلیمان به ۸۵درصد

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان از افزایش ظرفیت تولید این مجموعه عظیم تولیدی از ۷۵درصد به ۸۵درصد خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سعید آتشباری در نخستین سالگرد بهره برداری از کارخانه تولید اوره و آمونیاک شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و در بازدید از واحدهای مختلف این مجموعه عظیم تولیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: ظرفیت واقعی تولید این مجموعه تا پیش از این ۷۵درصد بود که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و بااستفاده از توان داخلی و نیروهای متخصص در پتروشیمی مسجد سلیمان و در آستانه سالروز فتح خرمشهر قهرمان، ظرفیت تولید این شرکت به ۸۵درصد رسیده است.

آتشباری ایجاد اشتغال برای بیش از ۵هزار نفر در دوره ساخت را یکی از دستاوردهای مهم پتروشیمی مسجد سلیمان عنوان کرد و افزود: پس از بهره برداری از این مجموعه و در حال حاضر ۱۴۰۰نفر به صورت مستقیم و ثابت مشغول کار هستند.

مدیرعامل جدید پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان متخصص و بومی منطقه که در روند توسعه این مجموعه عظیم تولیدی نیز همچنان ادامه خواهد داشت، یکی از ویژگی های مهم ساخت و راه اندازی پتروشیمی مسجد سلیمان است که در توسعه و آبادانی این منطقه نیز نقش‌آفرین خواهد بود.

وی پروژه ساخت پتروپالایش بختیاری را یکی از برنامه های مهم پتروشیمی مسجدسلیمان برشمرد و افزود: با توجه به انقضای زمان موافقت نامه اولیه این طرح در سال گذشته، رایزنی های متعددی با مسئولان استان و به خصوص وزارت نفت به عنوان متولی صدور مجوز انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه رسیده و مطالعات اولیه این طرح تکمیل و در نهایت در مسیر عملیات اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در واقع، شرایط پس از یکسال برای اجرای طرح پتروپالایش بختیاری تغییر کرده و باید مطالعات و امکان سنجی این طرح به‌روز شود.
او ادامه داد: با ارتباطات گسترده به دنبال تامین منابع مالی مورد نیاز طرح پتروپالایش بختیاری هستیم تاهرچه زودتر این طرح بدون هیچ حاشیه و مشکلی با دستان توانمند متخصصان ایرانی اجرایی شود.

آتشباری، سهام دار اصلی پتروشیمی مسجد سلیمان را صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری نگاه مثبتی به این مجموعه عظیم اقتصادی دارند و سرمایه گذاری خوبی نیز برای ساخت و توسعه آن انجام شده است.

وی گفت: برنامه‌های زیادی برای توسعه و تکمیل زنجیره تولید درنظر داریم؛ چراکه اجرای پتروپالایش در زنجیره‌های سوده جزء اولویت‌هاست.

وی ابراز امیدواری کرد که مسیر اجرای پروژه پتروپالایش بختیاری به عنوان یکی از طرح های تکمیلی پتروشیمی مسجد سلیمان بعداز رفع شدن چند مشکل ایجاد شده بزودی آغاز شود تا شاهد افزایش تولید و سودآوری برای این مجموعه اقتصادی و رونق و اشتغالزایی بیشتر برای منطقه باشیم.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی