بزرگداشت حماسه‌ها برای نسل جدید باید با خاطرات خوب در ذهن این نسل همراه باشد/بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی با ایده‌های نو و خلاقانه، برای جذب نسل جدید ضروری است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: توجه به مناسبت‌های اسلامی و انقلابی و تبیین آن برای نسل جدید، از طریق ایده های نو و خلاقانه می‌تواند به شکل‌گیری ذهنیت مثبت و جذب نسل جدید به مفاهیم ارزشی و انقلابی کمک کند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد اسکندری در گردهمایی بسیجیان این صندوق و شرکت‌های تابعه که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان برگزار شد، اظهارداشت: مناسبت‌های مختلف دینی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید برای نسل جدید به خصوص دهه نودی‌ها بازگو و تبیین شود.

وی با اشاره به حماسه‌های آفریده شده در طول هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل که اکنون هم ادامه دارد، گفت: رزمندگان قهرمان ما در آن زمان حماسه‌ها آفریدند و با دستان خالی و لب تشنه با دشمن تا بن دندان مسلح جنگیدند.

وی تاکید کرد: این حماسه‌ها باید برای بچه های انقلاب و نسل جدید بیان شود و چنین مراسم‌هایی باید برگزار شود تا خاطرات خوبی در ذهن این نسل شکل بگیرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه مراسم‌های مناسبتی به صورت دوره‌ای در سطح هلدینگ‌ها و شرکت ها برگزار شود، گفت: باید ایده‌های نو و سازنده در چنین مراسم‌هایی شکل بگیرد.

اسکندری واقعه غدیر را شناسنامه شیعه دانست و تاکید کرد: باید به این واقعه و فرهنگ آن توجه جدی داشته باشیم. برگزاری مناسبت‌هایی چون عید غدیر، راهپیمایی اربعین و راهیان نور در آینده نزدیک از جمله برنامه هایی است که تلاش می کنیم برگزار شود تا برای نسل جدید خاطرات خوشی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مناسبت های مرتبط با دین و انقلاب به یادگار بماند و در این جهت فرهنگ‌سازی شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه “ایجاد خاطره خوش برای نسل جدید و برای دهه نودی‌ها یکی از اهداف و کارکردهای برگزاری چنین مراسم‌هایی است” افزود: ایجاد چنین خاطرات خوشی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند به ایده‌های جدید و نو منتهی شود و اگر در چنین محل‌ها و محفل‌هایی ایده‌های جدید شکل نگیرد، قطعا از جای دیگری و با مفاهیم دیگری به آن شکل خواهند داد.

محمدجواد اسدی فرمانده مرکز مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی نیز در سخنان کوتاهی گفت: هدف این مرکز توسعه فعالیت‌های بسیج در حوزه فرهنگی به ویژه با حضور خانواده‌های کارکنان است.

وی تصریح کرد: برگزاری این گردهمایی نیز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، به نوعی گردهم آمدن خانواده‌های بسیجیان صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن است.

در پایان این گردهمایی ضمن همخوانی اشعار حماسی سرود “سلام فرمانده” توسط دهه نودی‌های حاضر در این گردهمایی، از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس قدردانی شد.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی