حکمی مهم برای میرحسین موسوی در دهه ۶۰

 امام خمینی (س) در شانزدهم تیر ماه سال ۶۲ مطابق با بیست و پنجم رمضان ۱۴۰۳ در حکمی خطاب به مهندس میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت از کمبود نان گلایه کرده و آن را موجب نگرانی دانستند و خواستار حل مساله شدند. متن حکم امام به شرح زیر است:

‌”بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌جناب آقای مهندس موسوی، نخست وزیر

‌     از مسئلۀ کمبود نان خبرهایی می رسد که اینجانب را شدیداً نگران کرده است.‌‎ ‎‌جنابعالی مأمور هستید این مسئله مهم را هر چه زود حل کنید. اگر کسانی در این امر‎ ‎‌اخلال می کنند مورد تعقیب قرار دهید. و اگر اشخاصی مسامحه می کنند و از کارمندان‌‎ ‎‌هستند اخراج کنید؛ و اشخاص متعهد را به این کار بگمارید. در درجۀ دوم، قضیۀ برنج‌‎ ‎‌باید حل شود. به شما مأموریت حل آن نیز داده می شود. مراتب را پس از انجام به اطلاع‌‎ ‎‌اینجانب برسانید.‌‎[۱]‎‌ توفیق شما را خواهانم.‌

‌۱۶ تیر ماه ۱۳۶۲‌

‌روح الله الموسوی الخمینی‌”

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۵۱۵

‎۱ـ علاوه بر عامل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و محاصرۀ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و دولت های غربی، اختلاف نظرها و بعضاً کار شکنی جریاناتی که با نخست وزیری آقای میر حسین موسوی علیرغم حمایت امام خمینی از ایشان ، موافق نبودند نیز در آن زمان سبب بروز مشکلاتی در توزیع نان و برنج ـ که تأمین آنها با قیمت های نازل  ـ به عنوان یکی از سیاست های اصلی نخست وزیر در تمام دوران هشت سالۀ تصدی این پست تعقیب می شد، گردید. با فرمان امام خمینی مشکل مذکور به سرعت مرتفع گردید، هر چند که مخالفت ها با دولت ایشان تا پایان دوران مسئولیت ادامه یافت.

۲۷۲۱۵

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی