در المپیک می ترکانیم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد رهبری، این روزها برای شروع المپیک لحظه شماری می کند. ششمیرباز المپیکی سابر، که معتقد است  تعویق یکساله مسابقات برایش خوب بوده، حالا همه فکر و ذکرش مدال المپیک است وبس. او به حدی جاه طلبی اش زیاد شده که حتی رویای مدال انفرادی المپیک را هم در سر دارد و می گوید:« ما می خواهیم در المپیک بترکونیم.»
*19 روز مانده به شروع المپیک، وضعیت تو چطور است؟
وضعیت من عالی است. من روز به روز پیشرفت کردم. اگر سال قبل کرونا برای هر کسی بد بود، برای من خوب بود.فکر می کنم به چیزهایی که می خواستم رسیدم. راحت و بدون دغدغه، طبق برنامه مربی تمرین کردم تا برای المپیک آماده باشم. من در جام جهانی مجارستان محک خوردم و در گرجستان هم روی نقطه قوتهایم تمرکز کردم. سرمربی ام هم از من راضی است. ان شاالله در المپیک هم می ترکونیم.
*تو ظاهرا در مسابقه انفرادی اردوی گرجستان، هم درخشیدی؟
من در مسابقه انفرادی  این اردو ، شمشیرباز گرجستانی با  رنکینگ 6 دنیا را شکست دادم، با حریف فرانسوی  ام مسابقه خیلی نزدیکی داشتم، اما به او باختم، که علی پاکدامن، او را شکست داد. این اردو، خیلی خوب بود و شاید بشود گفت جبران نداشتن مسابقه را برایمان کرد. حتی می توانم بگویم، می توانم در المپیک با شمشیرباز فرانسوی بازی کنم، او را می برم.
*بازی باشمشیربازی فرانسوی، باعث نمی شود که او به شگردهای تو شناخت بهتری پیدا کند و کارت را سخت؟
شمشیربازی، آن طور نیست که چون ما با هم تمرین کرده ایم و بازی، یک دفعه همه چیز تغییر کند. البته پایه و اساس کار یکی است، اما یکسری شرایط هم تاثیرگذار است.  با این حال من شک ندارم اگر همین امروز هم با حریف فرانسوی ام هم رو در رو شوم، راحت تر بازی می کنم و او را شکست می دهم.
*تو، بچه های تیم وپیمان فخری سرمربی تیم خیلی به درخشش در المپیک امیدوار هستید. این قضیه فشار روی تیم نیست؟
من خودم، انگیزه خیلی زیادی دارم، برایم مهم نیست مقابل چه کسی قرار است بازی کنم. من چهار سال است برای بازی در المپیک لحظه شماری می کنم، دوره قبل هم نوبدم و می خواهم در توکیو، بهترین اتفاق را رقم بزنم.
*بهترین اتفاق، یعنی مدال؟
شک نکنید با مدال. فرقی نمی کند مدال انفرادی و تیمی. البته همم و غمم  تمام کردن کار در مسابقه انفرادی است تا کام همه شیرین شود. من صد درصد به  نتیجه کار خودم خیلی  امیدوارم.
*پیمان فخری، سرمربی تیم ملی این روزها چیزی هم به شما و بقیه بچه ها می گوید؟
او چیز خاصی نمی گوید. ما هم این روزها تمرین می کنیم و او هم از شرایط و وضعیت ما راضی است. چرا که برنامه هایش را مو به مو اجرا کرده ایم . شاید این وسط تنها کمبود مسابقه ما را اذیت کرده باشد، اما آن قدر هم مهم نیست.
* حالا همه روی درخشش و حتی مدال ششمیربازی حساب می کنند، اگر تیم مدال نگیرد، نگران انتقادات نیستی؟
برای من مهم ینست که بقیه چه می گویند یا چه کار می کنند. چرا که بیشتر از اندازه امکاناتی که به ما دادند، ما تا به حال نتیجه گرفته ایم. مهم این است که ما همه تلاشمان را کرده ایم و کم نگذاشته ایم. بنابراین دیگر حرفی نمی ماند و ترسی از انتقاد نداریم.
*این روزها، هرچه به المپیک نزدیک می شوی، استرس پیدا نمی کنی؟
من دوست دارم، زودتر بازیهای المپیک شروع شود.برای من المپیک استرس خاصی ندارد. بازیهای المپیک برای من مثل مسابقات قهرمانی جهان است و بس.
*شما، هفته قبل هم مشهد رفتید برای زیارت و تغییر حال و هوا؟
ما بعداز اردوی هفته قبل، چهارشنبه رفتیم زیارت امام رضا(ع). ما تمریناتمان را کردیم و نیاز به ریکاوری معنوی داشتیم، بنابراین با بچه ها رفتیم پابوس امام رضا(ع) تا از او بخواهیم در المپیک به ما کمک کند. روزهای خوبی هم داشتیم.
*این هفته، آخرین تمرینات را در تهران دارید؟
ما تا چهارشنبه در تهران اردو داریم و بعد برمی گردیم به خانه تا هم استراحت کنیم و هم چمدان هایمان را برای المپیک ببندیم. البته حالا فشار تمرینات ما کم شده تا بدن هایمان برگردد. ما حالا همه تمریناتمان را کرده ایم و حالا می ماند مسابقه.

251251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی