ساخت کولر آبی با ۵۰ درصد سرمایش بیشتر توسط دانش‌بنیان‌های ایران

مهدی خیرالدین روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه، این شرکت دانش بنیان با در اختیار داشتن کادری متخصص و مجرب فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ در زمینه بهینه سازی تجهیزات مصرف کننده انرژی و انرژی های نو آغاز کرده است، افزود: ما همواره با جذب و تشویق نیروهای خلاق و پویا سعی بر ایجاد فضایی اثربخش برای پرورش ایده های باارزش و توسعه آنها تا محصول نهایی داشته ایم.

وی با اشاره به واقع شدن کشورمان در منطقه خشک و بروز خشکسالی های متعدد در ایران، اظهار کرد: طبق پیش بینی دانشمندان، دمای زمین روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل فناوری‌های سرمایشی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

خیرالدین در ادامه، تولید و بومی سازی محصولاتی را که در شرایط فعلی خرید آنها برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد، بسیار مهم خواند و گفت: اگر محصولی بسیار پیچیده را بومی‌سازی کنیم و قیمت آن نجومی باشد، بدون شک آن محصول بازار مناسبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به طراحی و تولید کولر دو مرحله ای از سوی این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این محصول در واقع فرآیندی نوین در سیستم های سرمایش تبخیری است که راندمان این محصول را به طور قابل ملاحضه ای افزایش می دهد.

ساخت کولر آبی با ۵۰ درصد سرمایش بیشتر توسط دانش‌بنیان‌های ایران

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، سیستم سرمایش دومرحله ای طراحی شده از سوی این شرکت فناور حاصل اختراع فرآیند سرمایش دومرحله ای است، افزود: این محصول حاصل نتیجه سه سال تلاش تیم تحقیقاتی این شرکت با هدف افزایش راندمان سرمایی کولرهای آبی است.

وی با بیان اینکه، نمونه آزمایشی کولر دومرحله ای این شرکت از سوی مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد تست و آزمایش شده است، گفت: نمونه های نیمه صنعتی آن نیز در ابعاد مختلف طراحی و ساخته شده و تحت شرایط استاندارد مورد آزمایش قرار گرفته است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه، کولر دومرحله ای این شرکت از ویژگی حداقل ۵۰ درصد سرمایش بیشتری نسبت به محصولات مشابه دیگر برخوردار است و رده انرژی A را دریافت کرده است، افزود: در شرایط دمایی که کولر آبی در دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خنکی مناسبی دارد، می توانیم تا دمای ۲۰ درجه سانتیگراد خنکی مناسبی از این کولر دریافت کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، ویژگی صرفه جویی ۳۵ درصد کاهش مصرف آب و ۴۴ درصد کاهش مصرف برق را از دیگر ویژگی های این کولر آبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، محصول بسیار خوب از بازار پاسخ گرفته است، افزود: به نحوی که در مناطقی که امکان استفاده از کولرهای آبی وجود دارد، این محصول به دلیل اینکه خنکی بیشتری دارد و مزایای دیگر آن کاهش مصرف برق و آب است، جایگزین کولر گازی شده است.

خیرالدین در ادامه، سادگی، قیمت تمام شده مناسب و طراحی کاربردی را از مزیت های دیگر کولر نام برد و تصریح کرد: این محصول در حال توسعه نهایی جهت ورود به بازار برای مصرف داخل و صادرات محصول به کشورهای همجوار است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه، بدنه این کولر دومرحله ای فلزی است، گفت: طراحی کولر به شکلی است که با آب تماس نخواهد داشت و عمر بسیار بالاتری نسبت به کولرهای آبی موجود دارد و مخزن آن داخل بدنه و پلیمر است و نوع طراحی به شکلی است که تاثیر آفتاب و گرما را کاهش می دهد ضمن اینکه دسترسی و تعمیر آن بسیار ساده تر است.

خیرالدین درخصوص قیمت این کولر دومرحله ای نیز تصریح کرد: قیمت نوع هفت هزار این کولر حدود ۱۱ میلیون تومان است این در شرایطی است که به عنوان مثال یک کولر سلولوزی یا پلیمری در بازار با قیمت های بیشتری فروخته می شوند.

ساخت کولر آبی با ۵۰ درصد سرمایش بیشتر توسط دانش‌بنیان‌های ایران

وی همچنین ادامه داد: این شرکت دانش بنیان بر اساس سفارشات نیز کولر دومرحله ای در سایزهای مختلف طراحی و تولید می کند، گفت: البته بیشترین فروش ما کولر هفت هزار است که تا ۱۵۰ متر محیط را پوشش می دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین با بیان اینکه، نوع موتور طراحی شده برای این کولر نیز دو نوع است و ۱۰۰ درصد کولر از جمله موتور آن ایران ساخت است، افزود: یک نوع موتورهای متداول بازار است و دومی موتورهای بدون تسمه است که مستقیم معکوس گر (اینورتردار) هستند و مصرف برق را بیشتر پایین می آورد.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت در حال کار روی محصولات جدیدتری مانند هواساز خانگی با ویژگی گرمایش و سرمایش همزمان است که امیدواریم این محصول نیز با استقبال خوب مصرف کننده مواجه شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین توسعه کلکتورهای متمرکزکننده خورشیدی به منظور کاربرد در سیستم های سرمایش خورشیدی را از دیگر دستاوردهای این شرکت فناور نام برد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی