همه‌چیز درباره پرونده جنجالی همسران دو فوتبالیست/ دعوای دوسر باخت و خنده‌دار/ ضرر بزرگ و شگفت‌انگیز این پرونده به طرفین

ربکا واردی و کالین رونی که هر دو با بازیکنان فوتبال ازدواج کرده‌اند، به دلیل اتهامی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در توئیتر مطرح شد، در دادگاه هستند. رونی، واردی را متهم کرد به اینکه گزارش پست‌های اینستاگرامی او را به نشریه «سان» می‌داد. واردی این اتهامات را رد کرد و در ژوئن ۲۰۲۰، از رونی به دلیل افترا شکایت کرد.

«رویترز» گزارش داد، دادگاه از روز سه‌شنبه دهم مِی ۲۰۲۲ آغاز شد و قرار است تا هفت روز ادامه داشته باشد. در ادامه هرچه در این مورد بخواهید را می‌توانید بخوانید.

ربکا واردی کیست؟

واردی یک شخصیت تلویزیونی و مدل ۴۰ ساله بریتانیایی است که در سریال‌های رئالیتی بریتانیایی مانند «من یک سلبریتی هستم… مرا از اینجا بیرون ببر!» و «رقص روی یخ» شرکت کرده است. او همچنین همسر جیمی واردی، مهاجم لسترسیتی است. جیمی در جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت.

کالین رونی کیست؟

رونی ۳۶ ساله نیز یک شخصیت تلویزیونی است که با یک ورزشکار ازدواج کرده است. همسر او، وین رونی، بازیکن سابق فوتبال و مربی فعلی تیم دربی‌کانتی است. کالین کار خود را با نویسندگی شروع کرد و روی ستونی به نام «به دنیای من خوش آمدید» برای مجله مشهور «کلوزر» کار کرد و بعداً برای مجله «اوکی» نوشت. بعدها، او در سریال ITV خودش به نام «زنان واقعی کالین» بازی کرد و در آن به دنبال زنانی که زیبایی طبیعی دارند به عنوان «چهره برندها» در کمپین‌های تبلیغاتی میگشت.

چرا واردی از رونی شکایت کرد؟

رونی به عنوان یک سلبریتی نمی‌خواست جزئیات برخی مسائل زندگی‌اش در معرض عموم قرار بگیرد. اما احساس کرد که شخصی به نحوی جزئیات مربوط به او و خانواده‌اش را به نشریه «سان» داده و تصمیم گرفت این شخص را پیدا کند.

رونی در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، روش خود برای یافتن این شخص را توضیح داد و گفت به یک نفر مشکوک است. رونی گفت که همه را از دیدن استوری اینستاگرام خصوصی‌اش پنهان کرده به جز این یک نفر. در طول پنج ماه تعدادی استوری دروغین به اشتراک می‌گذاشت تا ببیند در نشریه «سان» درز پیدا می‌کند یا نه، که بله، این اتفاق افتاد.

در پایان این بیانیه، رونی فاش کرد که این حساب متعلق به چه کسی است و واردی را متهم کرد. در دادگاه، به گفته بی‌بی‌سی، رونی توئیت خود را به عنوان «آخرین راه حل» توصیف کرد و اظهار داشت که قصدش این بوده که جلوی این شخص را برای فاش کردن جزئیات خصوصی زندگی‌اش بگیرد.

در تاریخ ۹ اکتبر، واردی با بیانیه‌ای در توییتر خود پاسخ داد و مقصر بودن خود را انکار کرد و تأکید کرد که هر کسی که به حساب اینستاگرام او دسترسی داشته باشد می‌تواند اطلاعات را بردارد. واردی در پاسخ نوشت: «کاش اگر این فکر را می‌کردی با من تماس می‌گرفتی. می‌توانستم رمز عبورم را تغییر دهم تا ببینم این کار متوقف می‌شود یا نه.»

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، واردی در ژوئن ۲۰۲۰ یک دادخواست مدنی برای افترا تنظیم کرد. او با حضور در برنامه «Loose Women» در شبکه آی‌تی‌وی در فوریه ۲۰۲۰، در مورد اتفاقات بعد از این اتهام توضیح داد. او گفت: «پیام‌های زیادی از مردم دریافت می‌کردم که به من بد و بیراه می‌گفتند. یکی از آن‌ها به من گفت: ای موش چاق و زشت، امیدوارم تو و بچه‌ت بپوسید. واردی گفت که سلامت روانش آسیب دیده و مدتی در بیمارستان بستری شده بود.

در طول دادگاه ۲۰۲۲، وکیل واردی، هیو تاملینسون، گفت که واردی در مسابقات فوتبال مورد تمسخر و سرزنش قرار گرفته است.

دادگاه واگاتا کریستی (دادگاه کالین رونی و ربکا واردی)

درگیری ایجنت واردی

تیم واردی معتقد است که واردی پشت این افشاگری نبوده. تاملینسون می‌گوید: «واردی در واقع نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است، او نمی‌داند چگونه این اطلاعات وارد مطبوعات شده است، تنها چیزی که می‌داند این است که کار خودش نبوده است.» 

دادگاه پیام‌های متنی را بین کارولین وات (ایجنت واردی از سال ۲۰۱۵) و واردی شنید که نشان می‌دهد احتمالاً وات پشت این افشاگری بوده است. وات توئیت رونی را به واردی فرستاده بود و نوشته بود که: «این کسی نبود که به او اعتماد داشت. من بودم.»

وکیل واردی، تاملینسون، از نقطه نظر واردی در مورد دخالت وات صحبت کرد: «او واقعاً نمی‌داند. نمی‌تواند در مورد دوستش بگوید که کار او بوده است. او نمی‌داند خانم وات بدون اطلاع او چه می‌کرد، تنها چیزی که می‌تواند به دادگاه بگوید این است که خودش چه کرده است.»

به گفته بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش مشاور روانپزشک قانونی، وات به دلایل پزشکی در محاکمه شرکت نخواهد کرد.

دادگاه واگاتا کریستی (دادگاه کالین رونی و ربکا واردی)

تلفن همراه گمشده

دیوید شربورن، وکیل رونی، در دادگاه گفت که «رویدادهای ناگوار» منجر به از دست رفتن شواهد شده است. در تابستان ۲۰۲۱، وکلای رونی خواستند تلفن وات را ببینند تا مدارک بیشتری را استخراج کنند. قبل از اینکه این اتفاق بیافتد، وات تلفن خود را در دریای شمال انداخت. وات ادعا کرد که موجی به قایق اصابت کرده و باعث شد که تلفن از دستش به داخل آب پرت شود. تاملینسون گفت واردی هیچ اطلاعی از این حادثه ندارد. شربورن هنگام بازجویی متقابل واردی گفت که تلفن «در ته دریا در کمد دیوی جونز قرار داشت». واردی پاسخ داد: «دیوی جونز کیست؟» 

در مورد پیامک‌های واتس‌اپ روی تلفن واردی: واردی گفت که آنها را در پشتیبان‌گیری از دست داده است.

چه چیزی در انتظار است؟

به گفته یک وکیل رسانه‌ای که با بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، هزینه‌های حقوقی برای هر طرف ممکن است بیش از ۱ میلیون پوند (حدود ۱٫۲ میلیون دلار) افزایش یابد. در صورت اعطای خسارت، احتمالاً فقط ۱۵۰۰۰ پوند (حدود ۱۸۰۰۰ دلار آمریکا) تا ۴۰۰۰۰ پوند (حدود ۴۹۰۰۰ دلار آمریکا) جمع‌آوری خواهد شد. جاناتان کود، وکیل دادگستری، به بی‌بی‌سی گفت: «برای هیچکدام منفعتی ندارد. حتی برنده نیز با ضرر بزرگی روبه‌رو خواهد شد.»

به گزارش تلگراف، رونی در اظهارات کتبی خوانده شده در دادگاه گفت که او سه بار تلاش کرد تا قبل از رفتن به دادگاه، مسئله افترا را حل کند: «من بر این عقیده بودم که زمان، پول، منابع و چنین تلاشی می‌تواند در جاهای بهتری خرج شود، به‌ویژه با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹. من شک ندارم که این دعوا هر نتیجه‌ای که داشته باشد، نه به نفع بکی است و نه من.»

بازیگران و هنرمندانورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی