11 نکته طلایی و مهم در هنگام خرید یخچال

1 دیدگاه

یخچال رو که دیگه همگی می شناسید و حتما یکی از برندهای این دستگاه را درآشپزخانه خود دارید. بی شک می دانید، که وظیفه این دستگاه کارآیی نگهداری کردن از انواع مواد غذایی شما می باشد. همچنین یخچال این امکان را برای شما فراهم می کند، تا هر لحظه از تازگی و طعم خوشایند میوه ها، سبزیجات و مواد گوشتی نهایت لذت را ببرید. اگر هر یک از شما بنا به هر دلیلی تصمیم به خرید یخچال جدید دارید و نمی دانید که برای یک یخچال ایده آل و مناسب، رعایت کردن چه نکاتی مهم است، با ما در این مقاله همراه باشید.

در راهنمای خرید یخچال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. توان مالی خود را در نظر بگیرید

با توجه به این که امروزه یخچال ها از قیمت های بالایی برخوردار هستند. شما باید حتما در راهنمای خرید یخچال به این معیار مهم توجه کنید و قبل از رفتن به فروشگاه برای خرید این دستگاه کاربردی، توان مالی خود را بسنجید. البته باید گفت که یخچال ها نسبت به اکثریت لوازم خانگی از طول عمر بالایی بهره می برند، پس بهتر است که برای خرید یخچالی برتر و عالی میزان هزینه زیادی را مد نظر قرار بدهید.

  1. توجه کردن به ظرفیت داخلی یخچال

آپشن مهم دیگری که می تواند در راهنمای خرید یخچال جایگاهی مخصوص داشته باشد، در نظر گرفتن ظرفیت داخلی دستگاه می باشد. بارها شاهد این بوده ایم که تعداد زیادی از خریداران در هنگام خریدن یخچال، ظرفیت مناسب یخچال را برای آشپزخانه ی خود نمی دانند. بنابراین لازم است که هر یک از شما سعی کنید، قبل از اقدام به خرید یخچال، تعداد اعضای خانواده ی خود را در نظر بگیرید و اگر خانواده ی کم جمعیتی هستید و تمایل به مصرف مواد غذایی تازه دارید، یخچال هایی با ظرفیت و گنجایش کمتر را برای خود خریداری نمایید. اما در صورتی که خانواده ای پرچمعیت هستید، یخچالی خریداری کنید که هنگام نگهداری مواد غذایی با مشکل کم جایی مواجه نشوید. به طور معمول برای یک خانواده ی پرجمعیت یخچالی با ظرفیت 500 تا 800 لیتر مناسب است. اما برای یک خانواده ی دو نفره یخچالی با ظرفیت 160 تا 200 لیتر کفایت می کند.

ظرفیت داخلی یخچال

  1. به فضای محیط آشپزخانه تان دقت کنید

طراحی بعضی از آشپزخانه ها به گونه ای است، که تنها ظرفیت یک یخچال را دارد. اما برخی دیگر از آشپزخانه ها به راحتی یخچال دوقلو و یا ساید بای ساید را در خود جای می دهند. از این جهت حتما باید در راهنمای خرید یخچال، عرض و ارتفاع فضای آشپزخانه خود را به خوبی اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که چه یخچالی مناسب برای محیط شما است. همچنین درب یخچال شما باید در محیط آشپزخانه به راحتی باز و بسته شود، تا بعدها انجام دادن این کار با محدودیت مواجه نشود.

  1. توجه کردن به جنس بدنه یخچال

جنس بدنه ی یخچال از فاکتورهای خیلی مهم در انتخاب و خرید یخچال می باشد. جنس بدنه ی یخچال باید فولاد ضد زنگ یا همان استیل و مقاوم در برابر ضربه و فشار باشد. از این رو باید یخچال هایی را خریداری کنید، که جنس بدنه ی آن استیل ضد زنگ باشد. این جنس علاوه بر دوام و کیفیت بی رقیبی که در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد، می تواند زیبایی چشمگیری به محیط آشپزخانه تان ببخشد.

  1. به رنگ یخچال نیز نگاهی ویژه داشته باشید

معمولا بیشتر افراد به ست کردن لوازم آشپزخانه علاقه زیادی از خود نشان می دهند و عادت دارند هنگام خریدن هر وسیله ای، رنگ کل دیزاین آشپزخانه را در نظر بگیرند و براساس آن اقدام به خرید یخچال نمایند. از این رو بد نیست که در راهنمای خرید یخچال این فاکتور را نیز در نظر بگیرید. در کل رنگ بیشتر یخچال ها سفید و نقره ای  می باشد و شاید یخچال های رنگی دیگری نیز مانند: مشکی، کرمی و … به ندرت در بازار دیده شوند. پس در این خصوص انتخاب آخر با خود شماست، که طبق سلیقه خود یکی از رنگ های یخچال را انتخاب نمایید.

توجه به رنگ یخچال

  1. حتما به برچسب انرژی یخچال توجه کنید

یخچال ها بر اساس میزان مصرف انرژی ا زA تا G دسته بندی می شوند. میزان مصرف انرژی یخچالی که انتخاب می کنید، بهتر است که به حرف A نزدیک باشد. زیرا این حرف نشان دهنده ی کم مصرف بودن دستگاه می باشد. این یخچال ها جزء کم مصرف ترین یخچال ها می باشند، که کیفیت بسیار بالایی دارند. در نظر داشته باشید که در انتخاب خود باید دقت بسیاری کرد. چرا که یخچال ها به طور دائم به پریز برق وصل هستند و مانند خیلی از وسایل دیگر نیستند که در طول روز دو سه ساعت با آن ها کار داشته باشیم. بنابراین باید بر چسب انرژی را حتما در نظر بگیرید.

  1. امکانات و آپشن های یخچال را در نظر بگیرید

شما باید در هنگام خرید این دستگاه کارآیی دقت داشته باشید، که قرار است کدام یخچال را برای خود خریداری نمایید. برخی از یخچال ها دارای امکاناتی مانند: هوم بار، یخ ساز، آبریز و … هستند. بنابراین اگر می خواهید یخچالی پیشرفته و مجهز را خریداری کنید، باید تمامی این موارد را در راهنمای خرید یخچال به کار بگیرید.

  1. داشتن چرخ زیر یخچال

شاید این نکته برای بسیاری از کاربران بی اهمیت باشد و یا در هنگام خرید یخچال، تنها چیزی که به ذهنشان نرسد می تواند این فاکتور باشد. اما لازم است بدانید که داشتن چرخ زیر یخچال، به جابه جایی راحت تر دستگاه، به ویژه هنگام تمیز کردن کمک بسیار زیادی می کند.

  1. دقت کردن به نور پردازی مناسب درون یخچال

حتما دقت کرده اید که اگر داخل یخچال روشن نباشد، یافتن مواد غذایی یا خوراکی مورد نظر به خصوص در تاریکی بسیار دشوار خواهد بود. برخی از یخچال ها دارای نور پردازی داخلی مناسب می باشند، که در برخی از آن ها نور پردازی داخلی، درست در پایین پنل پشت یخچال که قفسه ‌ها را بیشتر روشن می‌کند، انجام می‌شود. توجه کنید که تامین نور از این طریق، خیلی بیشتر از نوری است که از سقف یخچال به وجود می آید.

  1. مجهز بودن یخچال به قابلیت برفک زدایی و تصفیه هوا

هنگام خرید یخچال این نکته را هم مد نظر داشته باشید، که برفک زدایی و تصفیه ی هوا، در سالم نگه داشتن یخچال بسیار مهم است. هم چنین اگر این قابلیت به صورت اتوماتیک باشد، می تواند کارآمدتر باشد. زیرا علاوه بر راحت تر کردن کار در برفک زدایی در مصرف برق نیز صرفه جویی به عمل می آورد.

  1. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول

شما که حاضرید در قبال داشتن این دستگاه، کلی هزینه صرف کنید، باید حتما از داشتن گارانتی معتبر یخچال نیز مطمئن باشید. چرا که روزی فرا می رسد که یخچال شما به تعمیر و یا تعویض کردن قطعات نیاز پیدا خواهد کرد. پس شما باید سعی کنید برندی را انتخاب کنید، که مراکز خدمات رسانی را در صورت بروز خرابی یخچال داشته باشند.

حرف آخر

در مقاله راهنمای خرید یخچال اکثریت نکات و آپشن های مهم مورد بررسی قرار گرفته است. اگر چند بار برای خواندن این مقاله کوتاه وقت بگذارید، بی شک خریدی موفق و ایده آل نصیب شما خواهد شد. در آخر امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و موثر واقع شود و راهنمای مناسبی برای شما عزیزان باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر استفاده کنید. اکثر فروشگاه های اینترنتی امروزه (به غیر از چند برند مهم و بنان شاپ) قابل اطیمان نیستند و حتما قبل از خرید نکات مربوط به خرید مطمن از جمله نماد ساماندهی را مورد بررسی قرار دهید.

دکوراسیون
 

1 دیدگاه.

  • علی عزیزی
    2022-05-18 09:25

    با سلام
    مقاله خوبی بود و نکات مهمی رو یاد اوری کرد
    ممنون

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی