روایت حامد افضلی، از کنار گذاشته شدنش از پروژه سریال «زندگی زیباست»

حامد افضلی، نویسنده سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی، به درج اسم خود به عنوان نویسنده سریال «زندگی زیباست» در رسانه‌ها واکنش نشان داد و بیان کرد: «حدود ۳ شب است که سریالی با نام «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری از تلویزیون پخش می‌شود که در برخی رسانه‌ها دیدم نام مرا به عنوان نویسنده این سریال مطرح کرده‌اند درحالیکه این‌گونه نیست و هیچ مسئولیتی نسبت به آن ندارم.»

ماجرای طرحی که به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد

وی با اشاره به همکاری اولیه خود با قاسم جعفری برای این سریال بیان کرد: «من طرحی با نام «مجردها» داشتم که تاریخچه آن به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد در زمانی که افرادی چون پژمان لشگری‌پور و مهدی ارگانی بر سر کار بودند. من آن طرح را خیلی دوست داشتم و به همین دلیل خیلی تلاش کردم تا تصویب شود و بارها به شوراهای فیلمنامه رفتم و آمدم تا بالاخره حدود چهار سال پیش طرح به تصویب رسید، بعد از آن چند کارگردان و تهیه‌کننده هم مذاکراتی داشتند تا درنهایت قاسم جعفری به عنوان کارگردان سریال انتخاب شد.»

افضلی اضافه کرد: «با انتخاب قاسم جعفری، من هم خوشحال شدم به دلیل کارنامه‌ای که او داشت فکر کردم با کاری قوی رو به رو هستیم، علی حجازی‌مهر هم به عنوان تهیه کننده انتخاب شد و در مجموع تیم خوبی تولید را به عهده گرفته بود، بنابراین پرانرژی کار را شروع کردم. قاسم جعفری در کار، مدل عجیبی دارد و من همه شرایط را پذیرفتم. او می‌خواهد از همان اول صبح شما را ببیند و مثلاً می‌گفت نویسنده باید هفت صبح در دفتر کار باشد. نگارش این سریال با زمان ازدواج من هم‌زمان بود و من یک بازه زمانی فشرده در حال کار بودم و حتی در آن زمان فقط یک روز مرخصی گرفتم تا خانه پیدا کرده و اجاره کنم و یک روز هم برای عروسی اجازه و مرخصی گرفتم.»

شب عروسی از کار برکنار شدم

این نویسنده با اشاره به شرایط کاری خود عنوان کرد: «همان شبی که مراسم عروسی‌ام برگزار شد با یک آژانس، لپ تاپ و وسایل من را از دفتر کاری برگرداندند با این بهانه که چرا بعد از مراسم سر کار نرفته‌ام، من هم لج کردم و دیگر سرکار نرفتم. من آن زمان حدود ۲ یا ۳ قسمت برای سریال نوشته بودم، بعد از آن هم آنها خانم پریسا شمس را دعوت کردند که نویسنده خوبی هم هست، کار با او جلو رفت و تهیه‌کننده هم حق و حقوق مرا کامل پرداخت کرد اما درست نبود من را از پروژه‌ای که خودم برای تحقق آن ۱۵ سال تلاش کردم، کنار بگذارند. الان هم می‌گویم آنچه روی خروجی دیده می‌شود، کاملاً با طرح من متفاوت است و من هیچ مسئولیتی بابت آن ندارم.»

این نویسنده اضافه کرد: «چند وقت بعد دوباره از من دعوت کردند، راش‌های قسمت‌هایی که تصویربرداری شده بود را به من تحویل دادند و خواستند یک نریشن اضافه کنم و به این وسیله این قسمت‌ها را به هم ربط دهم، من دیدم راش‌های گرفته شده هیچ ربطی به طرح و فیلمنامه من ندارد و گفتم اسم من را از تیتراژ دربیاورند. این نکات ارتباطی با خوب و بد بودن سریال ندارد و قضاوتی در این باره ندارم اما مساله این است که سریال هیچ ارتباطی با طرح اولیه من ندارد و برای همین هم از تهیه‌کننده خواستم هیچ نامی از من در تیتراژ نباشد.»

سریال «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری و با نام‌های اولیه «مجردها» و «ع. ش. ق» به تولید رسید و مدتی برای پخش بلاتکلیف بود. این سریال به تازگی از شبکه دو سیما روی آنتن رفته است.

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی