تدوین لایحه جامع فرهنگیان ضروری است

محسن حاجی میرزایی در نشست با معاون و مدیران ارشد معاونت حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه افزود: در حال حاضر از قوانین مختلف مانند «قانون مدیریت خدمات کشوری» و … تبعیت می کنیم، اما «قانون فرهنگیان»  باید خاص باشد و همه عناصر و اجزا در آن دیده شده باشد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خطاب به مسوولان این معاونت تصریح کرد: باید یک تیم تخصصی تشکیل داده و اجزای آن را احصا و با تقسیم کار، انجام این مهم را آغاز کنید.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدیران باید بتوانند هر لحظه که از آنها سؤال شد، تشریح کنند که درکجای کار ایستاده اند و قرار است به کجا برسند؛ یعنی هدف و برنامه از پیش مشخص باشد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در آستانه یک نقطه عطف، قرار داریم و باید ارزیابی دقیقی از مختصات کنونی خود داشته باشیم. اولویت ها، برنامه های ما باید مشخص باشد.

وی افزود: این که گزارش عملکردها معطوف به اقدام باشد یعنی ما فرض کردیم آن اقدام درست بوده و درست انجام شده و اجرای آن نیزکافی بوده است که البته هر سه باور غلط است؛ چرا که ما نمی توانیم بگوییم به مقصد رسیده ایم و صرفاً می توانیم بگوییم: «دویده ایم» بنابراین آن چه در گزارش ارایه می شود؛ گزارش دویدن هاست نه رسیدن ها!

حاجی میرزایی خطاب به مدیران و مشاوران این معاونت تأکید کرد: اول باید ساز و کارها را اصلاح کنیم، هر روز که پیشرفت را حس می کنیم، احساس بهتر و بیشتری داریم.

وی اقدام به عمل آمده برای «مستند سازی املاک»   را بسیار ارزشمند و بر استمرار آن تأکید و تصریح کرد: «صدور و  پیگیری بخشنامه تعارض منافع» کار پیشگامانه ای است که اجرا شد.  

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: کاری که برای نیروهای خرید خدماتی انجام شد، یک اقدام مهم و کار با ارزش و تأثیر گذاری است. «راه اندازی سامانه های مرتبط الکترونیکی»، اقدام  با ارزش و بسیار مناسبی بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در مورد انجام برنامه تحولی «تنقیح قوانین» که خیلی مهم و تأثیر گذاراست، به یک جمع بندی و شروع کار برسیم، زیرا این اقدام جزو کارهای ماندنی و با ارزش خواهد بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی