ببینید | فلفل‌های چیلی فضایی به زمین رسید | تفاوت فلفل کاشته شده در فضا و زمین | سفر اولین گردشگران فضایی تمام شد

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس همراه ۴ خدمه ماموریت Ax-۱ در آب‌های اقیانوس آرام نزدیک ساحل فلوریدا فرود آمدند. به این ترتیب ۴ فضانورد پس از ۱۷ روز اقامت در فضا به زمین بازگشتند.

ماموریت Ax-۱ توسط شرکت آمریکایی «آکسیوم اسپیس» برنامه‌ریزی شده بود و مایکل لوپز آلگریا فضانورد سابق ناسا و معاون مدیر توسعه تجاری شرکت، آن را رهبری می‌کرد. در کنار او ۳ فرد ثروتمند، هرکدام با پرداخت ۵۵ میلیون دلار در این سفر او را همراهی می‌کردند.

البته در کپسول دراگون یک محموله مهم همراه فضانوردان به زمین بازگشته است. ایستگاه فضایی بین المللی در حساب کاربری اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی اعلام کرد فلفل های چیلی که به مدت ۱۳۷ روز در این اقامتگاه پرورش یافته‌اند در کپسول مذکور به زمین بازگشته‌اند.

در این پست آمده است: این فلفل‌های چیلی به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی Plant Habitat-۰۴ پرورش یافتند تا در کشت محصولات کشاورزی پیچیده‌تر در فضا یه محققان کمک کنند. آنچه محققان در این مسیر می‌آموزند به کشت مواد غذایی برای پشتیبانی از فضانوردان در ماموریت‌هایی به ماه و مریخ کارآمد است.

تاکنون نتایج نشان داده رشد فلفل‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مقایسه با زمین حدود ۲ هفته تاخیر داشته است. همچنین ریشه‌ای که میوه و گل را بهم متصل می‌کند مانند نمونه‌هایی که در زمین پرورش می‌یابند، خمیده نیست. اکنون که فلفل ها به زمین رسیده اند، محققان می‌توانند نمونه‌ها را دقیق تر بررسی کنند.

منبع: مهر / اسپیس

آشپزیسبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی