آیا وزیری از دولت دوازدهم در دولت رئیسی می ماند؟

بازار گمانه‌زنی درباره اعضا و تیم جدید رئیس‌جمهور منتخب تا قبل از معرفی کابینه به مجلس داغ است و همیشه این حدس و گمان وجود دارد که آیا رئیس دولت جدید از افراد کابینه قبل نیز استفاده خواهد کرد؟

کمتر از چند ساعت بعد از اعلام نتیجه انتخابات، حسن روحانی به دیدار رئیسی رفت و اعلام کرد هر لحظه و ساعت که لازم باشد اعضای دولت آماده همکاری هستند تا دوران انتقال به‌خوبی سپری شود. بااین‌حال این شایعه شنیده می‌شود که دولت در تلاش است افرادی را به کابینه دولت جدید تحمیل کند؛ ادعایی که با واکنش رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مواجه شده است.

محمود واعظی روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا دراین‌باره گفت: «رئیس‌جمهوری و وزرا هیچ‌کدام نمی‌خواهند هیچ وزیر یا فردی را به دولت منتخب تحمیل کنند. معتقدیم کسی حق فشار و فضاسازی ندارد و رئیس‌جمهوری منتخب باید با آزادی کامل همکاران و هر فردی را که به او اطمینان دارد، انتخاب کند». او ادامه داد: «رئیس‌جمهوری دستور داده است انتقال قدرت آرام داشته باشیم و از طرف دیگر همه اطلاعات خود را در اختیار آقای رئیسی قرار دهیم. می‌خواهیم طوری عمل کنیم وقتی رئیس‌جمهوری منتخب، دولت را تحویل گرفت به اندازه ما اطلاعات داشته باشد».

واعظی اشاره‌ای به هشت سال پیش کرد و طعنه‌ای به دولت محمود احمدی‌نژاد زد: «می‌خواهیم همکاری داشته باشیم چون سال ۹۲ کسی با ما همکاری نکرد و ما خود در پی این وزیر و آن وزیر می‌رفتیم و اطلاعات می‌گرفتیم.

دیدار  وزرای روحانی با رئیسی
در این دو هفته نیز شاهد این بودیم که برخی وزرای دولت دوازدهم که بیشتر آنها از وزرای اقتصادی بودند، با ابراهیم رئیسی دیدار کردند که نشان می‌دهد دولت دوازدهم آماده همکاری با دولت سیزدهم است. بیژن زنگنه، وزیر نفت؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و اکبر کمیجانی، رئیس کل جدید بانک مرکزی، از اعضای اقتصادی دولت روحانی هستند که به‌صورت جداگانه با رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. همچنین حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات؛ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفته‌اند و درباره وضعیت و اقدامات وزارتخانه خود به رئیسی گزارش داده‌اند.

تا به اینجای کار روابط دولت حاضر و رئیس‌جمهور جدید نه در حرف که در عمل مثبت بوده است، اما برای اینکه بدانیم ابراهیم رئیسی چقدر از اعضای دولت دوازدهم در دولتش استفاده می‌کند، باید تا معرفی کابینه او صبر کنیم.

23302

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی