لیگ یک روی مدار هیجان

عرفان حاج‌بابایی: رقابت های لیگ یک باشگاه های کشور علی رغم این که در طول فصل با هیجان بالایی برگزار می شود و تیم های پرهواداری هم در آن به رقابت می پردازند، اما به جز هفته های پایانی اش معمولا چندان توجهات عمومی را به خود جلب نمی کند. هفته های پایانی که حالا از راه رسیده و تیم هایی که توانسته اند در این رقابت فرسایشی و طولانی خود را به عنوان مدعی مطرح کنند، حالا فقط چند گام تا رسیدن به هدف خود فاصله دارند. هدفی که جز صعود به لیگ برتر نیست.

البته که رقابت در لیگ یک فقط متکی به جدال برای صعود نیست و تیم هایی هم هستند که برای بقا در این لیگ تلاش می کنند و حال به مناسبت فرا رسیدن روزهای پایانی و نفس گیر این رقابت ها، مروری داشته ایم بر وضعیت تیم هایی که در بالا و پایین این جدول 18 تیمی حضور دارند:

نقطه جوش در جاده تهران-شیراز

دو تیم تهرانی که تا پیش از این چندان در جمع مدعیان و تیم های شناخته شده فوتبال ایران نبودند، حالا با در اختیار گرفتن رتبه های بالایی جدول رقابت های لیگ یک از شانس خیلی خوبی برای صعود به رقابت های لیگ برتر برخوردارند. تیم فوتبال هوادار تهران با هدایت رضا عنایتی توانسته از 32 بازی خود 54 امتیاز کسب کند و اگر در دیدار شب گذشته خود مقابل فجرسپاسی که دیگر مدعی صعود است، شکست نمی خوردند حالا دیگر می شد آن ها را بخت اول صعود دانست. با این حال برد بزرگ دیشب فجر مقابل هوادار این تیم شیرازی را 54 امتیازی و به لطف تفاضل بهتر،صدرنشین کرد تا رقابت در صدر جدول به نقطه جوش برسد.

دیگر تیم 54 امتیازی لیگ یک تا قبل از بازی های دیشب بادران تهران بود. تیمی که با هدایت امید روانخواه می توانست از لغزش بدموقع هوادار استفاده کند و راه صعود خود را بیش از پیش هموار کند اما آن ها هم مقابل قشقایی شکست خوردند تا همه چیز به دو بازی پایانی کشیده شود.

لیگ یک روی مدار هیجان

کهنه کارهای لیگ برتر برمی‎‌گردند؟

به جز سه تیم هوادار، بادران و فجرسپاسی که وضعیت خوبی برای صعود داشتند، دو تیم دیگر هم هستند که تا پیش از این رتبه های چهارم و پنجم را در اختیار داشتند اما بردهایی که دیشب به دست آوردند، حالا آن ها را در دو بازی باقی مانده به دو مدعی جدی برای صعود تبدیل کرده است.

شاهین شهرداری بوشهر که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت، در حال حاضر هم از بخت خوبی برای صعود دوباره به این لیگ برخوردار است. شاهینی ها دیشب از سد گل ریحان البرز گذشتند و آن ها حالا با 53 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند.

مس کرمان هم که فصل گذشته با مجتبی حسینی تا آستانه صعود پیش رفت، این فصل هم نیم فصل اول را در بالای جدول سپری کرد اما حالا در رده پنجم قرار دارد. این رتبه اما به معنای پایان اقبال این تیم برای صعود به لیگ برتر نیست. مس با برد دیشب مقابل خیبر خرم آباد حالا با 52 امتیاز در جدول پنجم است و اگر بتواند 6 امتیاز پیش رو را تماما کسب کند، ممکن است که بتواند جزو دو تیم صعود کننده به لیگ برتر باشد.

لیگ یک روی مدار هیجان

دو هفته سرنوشت ساز برای 5 مدعی

پنج تیمی که در حال حاضر از شانس بالایی برای صعود به لیگ برتر برخوردارند، هر کدام دو بازی دیگر تا پایان لیگ یک پیش روی خود دارند.بازی هایی که تعدادی از آن ها، نبرد مستقیم تیم های مدعی به حساب می آید و عملا فینال هایی تعیین کننده برای مشخص شدن تیم های صعود کننده به حساب می آید. بازی هایی که در ادامه برنامه آن را باهم مشاهده خواهیم کرد:

هفته سی و سوم رقابت های لیگ یک / دوشنبه 21 تیر / ساعت 20:30

*مس کرمان-هوادار تهران

*بادران تهران-رایکای بابل

*فجرسپاسی شیراز-شاهین شهرداری بوشهر

هفته سی و چهارم رقابت های لیگ یک / دوشنبه 28 تیر / ساعت 20:30

*ملوان انزلی-بادران تهران

*استقلال خوزستان-مس کرمان

*هوادار تهران-شهرداری آستارا

*شاهین شهرداری بوشهر-استقلال ملاثانی

*گل ریحان البرز-فجرسپاسی شیراز

لیگ یک روی مدار هیجان

قلعه عقاب‌ها سقوط می‌کند؟

در انتهای جدول و با نتایج شب گذشته، تیم فوتبال گل ریحان البرز صعودش به دسته پایین تر قطعی شد و نود ارومیه هم با شکست مقابل رایکای بابل، دیگر شانسی برای بقا ندارد و به دسته پایین تر رفت. چوکای تالش سومین تیمی است که در حال حاضر در منطقه سقوط قرار دارد و با 34 امتیاز، شانزدهم است. به غیر از چوکا، تیم های شهرداری آستارا، قشقایی و استقلال ملاثانی هم با 38 امتیاز همچنان خطر سقوط را احساس می کنند و باید دید در دو بازی پایانی، چه اتفاقاتی برای تیم های انتهای جدولی رخ خواهد داد.

جدول رقابت های لیگ یک باشگاه های کشور تا پایان هفته سی و دوم به این ترتیب است:

لیگ یک روی مدار هیجان

پربیننده ترین اخبار سرویس ورزشی:

آلکنو پدیده والیبال را خط زد

رفتار عجیب و غریب الهلال با زوج مهدی طارمی

واکنش علی دایی به حرف های عزیزی خادم؛ اشتباه کرده

254 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی