افزون بر یکهزار و ۲۰۰ داوطلب کنکور خراسان شمالی در آزمون شرکت نکردند

سعید سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  براساس آمار یک سوم از غایبین آزمون سراسری سال جاری در این استان را با ۳۷۱ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی که حدود ۳۷ درصد از کل داوطلبان این آزمون را در استان تشکیل دادند، به خود اختصاص داده است.
 به گفته وی مابقی غایبین کنکور سراسری در این استان مربوط به گروهای آزمایشی به  علوم انسانی با ۳۴۲ نفر ، زبان خارجی ۲۴۵ نفر، گروه هنر ۲۰۰ و علوم ریاضی ۷۱ نفر به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد : براساس فرم خوداظهاری که از سوی داوطلبان کنکور سراسری استان تکمیل شد، صرفا چهار نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بودند که با رعایت پروتکل های بهداشتی در اتاق جداگانه در آزمون شرکت کردند.

در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی  ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور با هم به رقابت پرداختند که  ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر از این داوطلبان را پسران تشکیل دادند و در مجچموع ۳۷/۶ درصد از این داوطلبان در رشته علوم تجربی، ۳۲.۸ درصد علوم انسانی و مابقی در سایر رشته های ریاضی فیزیک، زبان خارجه و هنر بودند.

این آزمون در ۹۴ حوزه امتحانی زیر پوشش دانشگاه بجنورد و آموزش و پرورش برگزار شد.

طبق آمار در سال گذشته در خراسان شمالی ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ از ۹ تیرماه با گروه امتحانی هنر آغاز شد و پس از کنکور علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی، امروز ۱۲ تیرماه  با برگزاری آزمون گروه زبان خارجی به کار خود پایان داد.
۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی