بازنشستگان بخوانند/ خبر جدید وزیر کار درباره پرداخت حقوق مستمری‌بگیران

به گزارش ساناپرس؛ بازنشستگان بخوانند/ خبر جدید وزیر کار درباره پرداخت حقوق مستمری‌بگیران

وزیر رفاه گفت: بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درباره بیمه کاگران ساختمانی گفت: ماه بهمن سال ۱۴۰۱ طرحی در مجلس تصویب شده و به دولت ابلاغ کرد اما نمایندگان در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، طرح اصلاحی دادند و امیدواریم هرچه خیر است به تایید برسد و هرچه قانون شود ما اجرا می‌کنیم.

وی درباره کالابرگ‌ها گفت: آنچه وظیفه وزارت رفاه است، راه‌اندازی سامانه است و این سامانه در سراسر کشور راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار واحد صنفی متصل شدند؛ اگر این طرح را اجرا کنیم، هر فروشگاه در بازه ۲۰ روزه ۲۰ تراکنش خواهد داشت.

مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی درباره حقوق بازنشستگان هم بیان کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مرمت شد و به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه و ابلاغ شد. برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین‌ماه آنان، از دیروز پرداخت‌های اردیبهشت شروع شده است. حقوق تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آن‌ها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون در پاسخ به پرسشی پیرامون بیمه کارگران ساختمانی، عنوان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن‌ماه گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت هم ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی درباره بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرده است. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی داده‌اند؛ امیدواریم آنچه خیر و مصلحت است به تصویب برسد و ما اجرایی خواهیم کرد.

وزیر کار خاطر نشان کرد: وقتی از بیمه صحبت می‌شود بعضا فکر می‌کنند که دولت خودش قانون وضع می‌کند، یا آیین‌نامه دولت است؛ در حالی‌که همه این‌ها بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی است که تشریفات قانونی آن طی و به دولت ابلاغ شده است. رئیس‌جمهور هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی