اولین قربانی گرانی ماکارونی برکنار شد + ابلاغیه

اکوایران: رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اولین قربانی ماکارونی شد. این روزها ماکارونی عنوان سمبل گرانی در بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اکوایران؛ دولت طی ماه‌های اخیر سعی کرد تا بازار را از طریق دستوری و یا امری کنترل کند، پروژه ای که موفق نبود و این روزها شاهد رکوردزنی قیمت بسیاری از کالاها در بازار هستیم. روند افزایشی قیمت در بازار این روزها در حالی رقم خورده که عباس تابش 25 فروردین در نشستی با برخی مدیران صنایع شهرستان ساوه و فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، عنوان کرده بود، هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می رود از افزایش قیمت خودداری کنند. همچنین هر تولیدکننده ای که مشمول قیمت گذاری پیشین است و بدون اطلاع نسبت به افزایش قیمت ۵۰ کالای اساسی اقدام کرده باید آنرا اصلاح کند.  تابش با استناد به قانون عنوان کرد، دولت با هرگونه افزایش قیمت برخورد قانونی خواهد کرد. اولتیماتومی که نه تنها قیمت ها را به قبل بازنگرداند، بلکه موجب شد تا عباس تابش رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان امروز از سمت خود کنار گذشته شود. با این شرایط تابش نخستین قربانی گرانی ماکارونی شد.

این تغییرات در شرایطی اتفاق افتاده که بسیاری از اقتصاددانان براین نکته تاکید می کنند که کنترل قیمت با سیاست دستوری روش موفقی محسوب نمی شود.

براساس حکم وزیر صمت امروز «صدیف بیک زاده» به عنوان سمت «سرپرست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» منصوب شد.

199d4737-19a9-46d2-adc3-ad16820b539a

 

 

اخباراقتصادجامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی