آغاز طرح آزمایشی فروش نان با کارت یارانه از این استان

 

به تازگی موضوع فروش نان با کارت یارانه به صورت آزمایشی مطرح شده است.

البته دولت تاکید کرده است که تا پایان سال نان سنتی برای مردم گران نمی‌شود.

در اینباره اصغر پابرجا در پاسخ به اینکه آیا قرار است فروش نان با کارت یارانه انجام شود؟ گفت: امروز طرحی آزمایشی در استان زنجان اجرا شده که فروش نان با کارت یارانه انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک با اشاره به جزییات این طرح گفت: برای هر فرد سرانه مصرف روزانه ۳۳۰ گرم تعیین شده که این میزان به نرخ دولتی فعلی محاسبه می‌شود و اگر قرار باشد بیش از این مصرف شود به نرخ آزاد حساب خواهد شد.

پابرجا افزود: هر یک قرص نان سنگک ۴۵۰ گرم است و ۳۳۰ گرم، حدود ۳ چهارم نان سنگک به حساب می‌آید و این میزان برای مصرف روزانه یک فرد معمولی کافی است.

پابرجا توضیح داد: بر اساس بررسی‌ها و کار کارشناسی این اقدام دولت می‌تواند تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف مؤثر باشد.

وی ادامه داد: این طرح به طور موقت در استان زنجان اجرایی می‌شود و در صورتی که موفقیت‌آمیز باشد در کل کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک درباره کارکرد این طرح گفت: کارکرد طرح بسیار ساده است مثلا در هر خانواده هر چند نفری که باشد به ازای هر نفر ۳۳۰ گرم در روز سهمیه تعیین شده و از حساب سرپرست خانوار در زمان خرید نان کسر می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مصرف خانوار از این سهمیه پایین‌تر باشد سقف سهمیه در کارت آنها حفظ خواهد شد و اگر مصرف بیش از این باشد به نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

پابرجا ادامه داد: دولت رقمی را که به نرخ آزاد محاسبه می‌شود را به حساب نانوا می‌پردازد و در مقابل آرد را هم به نرخ آزاد به نانوا می‌فروشد.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنگک، نانوایان با آغاز اجرای این طرح هر کیسه آرد را ۶۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که پیش از این حدود ۴۷ هزار تومان می‌خریدند.

 

اخباراقتصادجامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی