معرفی 6 نوع از جنس های مختلف روسری

جنس های مختلف روسری و شال در بازار بسیار دیده می شود. شال و روسری یکی از پوشاک مهم برای بانوان محسوب می شود که دارای مدل های مختلف در طرح و رنگ و سایز هستند. برای خرید روسری باید به جنس آن ها توجه داشته باشید تا بتوانید یک روسری مناسب برای محیطی مناسب را خریداری کنید.

جنس های مختلف روسری

روسری یک تکه پارچه ساده در طرح های مختلف است که دارای جنس های متفاوتی می باشد. شکل روسری ها متداول هستند مانند: مستطیلی، مربع، مثلث و… که نه تنها برای رعایت حجاب در کشورهای اسلامی از آن ها استفاده می شود بلکه نوعی اکسسوری و ابزار مد نیز هستند. اگر جنس روسری‌تان را به درستی انتخاب کنید طوری که با استایل شما هم خوانی داشته باشد می تواند ظاهری منحصر به فرد را برای شما بسازد. در یکی از مقالات گذشته ست کردن روسری با مانتو آجری را توضیح داده ایم که می توانید برای مطالعه و کسب اطلاعات به این مقاله مراجعه کنید.

جنس های مختلف روسری در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز و علاقه ی بانوان طراحی و تولید می شوند و بانوان می توانند با توجه به سلیقه ی شخصی خود و علاقه، آن ها را خریداری کنند. خرید روسری برای بانوان بسیار اهمیت دارد به همین دلیل باید به دنبال فروشگاهی معتبر باشند که ما به شما سایت شال مد را پیشنهاد می کنیم که می توانید به راحتی و اطمینان خاطر بهترین خرید خود را انجام دهید. شال مد دارای شعبه های حضوری در سراسر کشور می باشد. جنس شال و روسری تعیین کننده‌ی این است که در چه محیطی می توانید آن ها را استفاده کنید.

جنس های مختلف روسری

برای خرید هر کالایی جنس آن بسیار اهمیت دارد و یکی از ملاک های مهم برای خرید محسوب می شود. خرید شال و روسری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد چرا که یکی از مهمترین پوشاک برای بانوان هستند و بهتر است با توجه به فصل به سراغ جمسی مناسب بروید.

بهتر است برای فصل سرما به دنبال خرید شال و روسری زمستانه و پاییز بروید. این نوع روسری ها دارای جنس های مختلفی هستند که از پارچه های ضخیم و پشمی تولید می شوند و می توانند از سر و گردن شما در برابر سرما محافظت کنند و روسری های نخی و خنک نیز مناسب فصل گرما بوده و از عرق کردن موها جلوگیری می کنند چرا که بافت آن ها متراکم است و باعث عبور و مرور هوا می شود این روسری های طرح دار انتخابی بسیار درست هستند.

جنس های مختلف روسری

انواع روسری بر اساس جنس پارچه

بهتر است بگوییم که روسری را می توان از هر نوع پارچه ای به راحتی ساخت اما از آن جایی که روسری روی مو و گردن شما قرار دارد باید از پارچه ای استفاده شود که مواد اولیه آن ها طبیعی و نرم و راحت باشد و موها و گردن شما به راحتی بتوانند هوا را حس کنند. بهتر بگوییم که روسری نباید جلوی عبور و مرور هوا را بگیرد زیرا این موضوع می تواند به موهای شما آسیبی جدی وارد کند و باعث ایجاد موخره شود.

جنس های مختلف روسری

1_ روسری نخی:

یکی از پرمصرف ترین و رایج ترین روسری ها در بازار از جنس نخ می باشد. روسری های نخی گزینه های مناسب برای استفاده در فصل بهار و تابستان می باشند. این نوع روسری ها به راحتی با انواع لباس ها ست می شوند و تنوع رنگی آن ها بسیار بالا می باشد. دوام روسری نخی بالا بوده و با شست و شوی درست و اصولی از بین نمی روند و فرم خود را حفظ می کنند.

جنس های مختلف روسری

روسری نخی، جنسی سبک، راحت و خنک دارد و از زیر مجموعه های پارچه های پنبه ای محسوب می شوند به همین دلیل است که مناسب فصل گرما می باشند. یکی از ویژگی های مهم آن ها این است که اصلا روی سر سر نمی خوردند و قیمتی بسیار مناسب دارند. این نوع روسری ها مناسب برای استفاده روزمره می باشند. روسری های نخی در رنگ و طرح های بسیار متنوع در بازار به فروش می رسند.

2_ روسری ابریشمی:

پارچه های ابریشمی، یکی از زیباترین پارچه ها هستند که پارچه ها بسیار سبک هستند و از آن ها برای دوخت لباس های لوکس و مجلسی استفاده می شود. اگر به دنبال خرید روسری مجلسی شیک هستید به سراغ روسری های ابریشمی بروید این روسری ها بسیار سبک بوده و از آن ها می توان در چهار فصل هم استفاده کرد.

جنس های مختلف روسری

روسری های ابریشمی بسیار کم چروک می شوند و اگر هم چروک شدن باید با احتیاط آن ها را اتو کنید و حرارت مستقیم و بالای اتو می تواند به بافت آن ها آسیبی جدی وارد کند. روسری های ابریشمی معمولا قیمت هایی بالا دارند و اگر الیاف آن ها کاملا طبیعی باشد قیمتی بالاتر از الیاف های مصنوعی می توانند داشته باشند.

جنس های مختلف روسری

اگر قصد دارید در یک مهمانی و مراسمی رسمی شرکت کنید می توانید با خرید روسری مجلسی با جنسی ابریشمی یکی از منحصر به فردترین بانوی جمع باشید. این روسری می تواند ظاهری جذاب را برای شما بسازد و یک نوع اکسسوری فوق العاده محسوب می شود. برای خرید روسری ابریشمی توجه داشته باشید که رنگ پوست و موی شما می تواند روی انتخاب طرح و رنگ آن ها تاثیرگذار باشد.

3_ روسری پشمی:

روسری های پشمی یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل های سرد سال می باشند. بانوانی که پوست هایی حساس دارند باید برای خرید روسری پاییزه این نوع روسری ها توجه زیادی به الیاف به کار رفته در تهیه آن ها داشته باشند و روسری را خریداری کنند که از الیاف طبیعی پشمی تولید شده باشند.

جنس های مختلف روسری

روسری های پشمی به دلیل انعطاف پذیری که دارند، بادوام تر هستند و عمری طولانی تر دارند و نیاز به سشت و شوی مداوم ندارند. روسری های پشمی حاوی موادی به نام لانولین هستند نوعی موم که پشم را ضد آب می کند. ساختار فیبر منحصر به فردی دارند که اجازه نمی دهند بوی بد بدن در پارچه بماند.

4_ روسری توری:

پارچه های توری نرم را برای تولید روسری استفاده می کنند این نوع روسری ها نیز مناسب فصل تابستان و مهمانی ها می باشند که در رنگ بندی و طرح های متنوع تولید می شوند. از روسری های توری برای تزیین لباس و حضور در مراسم ها استفاده می شود زیرا پارچه های توری نازک بوده و به راحتی می تواند از یر آن ها موها را دید و اینگونه روسری ها را در مکان های عمومی به ندرت به سر می کنند.

جنس های مختلف روسری

5_ روسری ویسکوز:

روسری های ویسکوز بسیار نرم هستند و می توان ان ها را به عنوان روسری مجلسی انتخاب کرد این نوع روسری ها نرم و راحت بوده و حسی مانند ابریشم را به شما می دهند. ر.سری های ویسکوز قیمت های متفاوتی دارند اما به طور کل می توان گفت قیمتی ارزان دارند به همین دلیل بسیاری از خانم ها آن ها را انتخاب می کنند. این نوع روسری ها جنسی کشسان دارند و در صورت کش آمدم آن ها فرم خود را از دست می دهند و دیگر به حالت اول بر نمی گردند.

جنس های مختلف روسری

روسری های ویسکوز دارای طرح و رنگ بندی های متنوعی هستند که می توانید با هر سلیقه ای آن ها را در بازار پیدا کرده و به خرید آن ها بپردازید. این نوع روسری ها رطوبت بدن را به خودشان جذب می کنند و این موضوع باعث ایجاد لکه در آن ها می شود که از بین بردن لکه های روغنی روی آن ها نیز دشوار است.

جنس های مختلف روسری
6_ روسری اکریلیک:

یکی از جنس های مختلف روسری اکریلیک است. این نوع روسری ها از الیاف اکریلیک ساخته شده اند و بهترین جایگزین برای روسری های پشمی هستند. این نوع روسری ها برای استفاده ی روزمره مناسب می باشند و قیمتی ارزان نیز دارند. برای افرادی که به روسری های پشمی حساسیت و آلرژی دارند این نوع روسری گزینه ای مناسب هستند.

جنس های مختلف روسری

این نوع روسری ها بسیار سبک و راحت هستند و گرمای مناسبی را برای شما فراهم می کنند. اکریلیک نوعی الیاف مصنوعی است و توسط انسان ساخته شده است و با روسری های پشمی که الیافی طبیعی دارند یکسان نمی باشند.

مد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی