روزنامه حزب کمونیست چین: دولت رئیسی در سیاست خارجی ،راه روحانی را ادامه می دهد

این روزنامه نوشته: وقتی صحبت از سیاست خارجی دولت رئیسی می‌شود باید به بررسی برخورد او با غرب پرداخت. در این رابطه انتظار می‌رود که رئیسی در دفاع از منافع اقتصادی و امنیتی ایران موضع سختی را در پیش بگیرد. همچنین باید دقت داشت که رئیسی اهمیت زیادی برای تقویت همکاری‌های امنیتی و روابط مذهبی با کشورهای اسلامی قائل خواهد شد و به مسأله اسرائیل و فلسطین نیز توجه زیادی خواهد کرد.

در بخش دیگری از گزارش روزنامه گلوبال تایمز آمده: صرف نظر از خط مشی وی، اولویت اصلی رئیسی رسیدگی به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم‌های ایالات متحده است، اگرچه وی مواضع محکمی گرفته و احتمال دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا را رد می‌کند، اما این بدان معنا نیست که دولت او سیاست مقابله‌ای رادیکالی علیه واشنگتن را اتخاذ می‌کند. در واقع، پس از روی کار آمدن رسمی دولت جدید رئیسی انتظار می‌رود که اصولگرایان در ایران به‌دنبال یک توافق هسته‌ای جدید باشند.

گلوبال تایمز نوشته: با وجود این، بعید است که ایران در دوره رئیسی با چین و روسیه اتحاد ایجاد کند. به‌عبارت دیگر، رئیسی طرف هیچکس را در منازعات بین روسیه، چین و امریکا نخواهد گرفت اما انتظار می‌رود که رئیسی پس از روی کار آمدن، اقدامات دولت حسن روحانی را ادامه دهد و تعامل نسبتاً نزدیک خود را با چین و روسیه حفظ  کند. در این چارچوب، ممکن است توافقنامه همکاری 25 ساله با چین توسعه یابد. با این حال، این شرایط منجر به اتحادی به اصطلاح جدید بین ایران، چین و روسیه نخواهد شد. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که پکن و مسکو تاکنون تمایلی به ایجاد چنین اتحادی نشان نداده‌اند.
23302

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی