مهران مدیری: باید واقعیت را به بیننده گفت

مهران مدیری با دفاع از «دورهمی» شبکه نسیم، درباره این برنامه گفت: در کنار سریال هایی که ساختم، آنچه مرا به مردم نزدیک تر کرد، «دورهمی» بود. به این دلیل که در این برنامه مسائل روز فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح می شد و به همین دلیل احساس کردم به مردم نزدیک تر شدم؛ بنابراین سعی کردم بیشتر حرف های مردم را بزنم و منعکس کننده صدای آنها باشم.

سازنده برنامه «دورهمی» همچنین در پاسخ به پرسشی درباره «لزوم احترام به تماشاگر و قدر بییننده را دانستن» و توضیحات بحث برانگیزی که او به مخاطبانش درباره کپی بودن مسابقه «دورهمی» داده بود، چنین عنوان کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که شما به هرچه استناد کنید، کمتر از دو دقیقه می توان اصلش را درآورد. زمانی می شد ادعا کرد که این کار از خودمان است ولی در این جهانی که همه چیز باز و مشهود است، باید به بیننده احترام گذاشت و باید همه چیز را به بیننده گفت.

مهران مدیری به حرف هایش اضافه کرد: باید به بیننده توضیح داد که یک برنامه کپی است و از مخاطب خواست که حتی اگر می شود، اصلش را هم ببیند و اینکه ما تلاش کردیم که کپی تمیزی را دربیاریم. مگر اینکه خودمان برنامه ای را طراحی کرده باشیم، وگرنه چاره ای جز احترام به مخاطب وجود ندارد و این رفتار قطعا زیباتر است.

مهران مدیری با اشاره به سری جدید «دورهمی» که در قالب مسابقه اطلاعات عمومی ساخته و پخش می شود، در این زمینه هم اظهار کرد: در مسابقه «دورهمی» سعی کردم این نزدیکی بیشتر شود؛ با هدف دیگری که آگاهی بخشی فرهنگی و اجتماعی است که لازمه امروز جامعه است. من این کار را خیلی دوست دارم و فکر می کنم خیلی مفید است و ارتباط با مردم را خاص می کند. فیدبک خوبی از این کار دارم؛ خیلی ها رفتند موسیقی کلاسیک ایرانی و خارجی را که در این مسابقه پخش شد، گوش دادند و کتابهایی را خواندند که درباره آنها سوال طرح کردیم؛ اینها برای جامعه امروز ما بیش از مسائل سیاسی لازم است؛ چارکه من معتقدم مشکل ما بیشتر فرهنگی است تا سیاسی.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی