پرداوطلب‌ترین کنکور ۱۴۰۰ در گروه علوم تجربی آغاز شد

به گزارش روز جمعه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر از لحظاتی قبل در سراسر کشور آغاز شد؛ ۵۰ درصد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در این گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند و پر بیراه نیست، اگر این آزمون را ماراتنی نفس گیر بنامیم.

چهار رکورد کنکوری برای علوم تجربی‌ها

گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل رشته های پرطرفدار دامپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هر ساله بخش اعظمی از داوطلبان آزمون سراسری را به خود اختصاص می دهد؛ امسال نیز این رکورد با تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب از آن این گروه آزمایشی شد.

همچنین دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که تعداد آنها به ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر می رسد؛ آمار پسران نیز ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر است.

از سوی دیگر، ۵۱ نفر از کل داوطلبان کرونایی آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم به این گروه آزمایشی اختصاص دارد که هشت نفر از آنها در تهران حضور دارند.

چهارمین رکورد کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی به پیرترین و مسن ترین داوطلبان اختصاص می یابد. جوان‌ترین داوطلب از بجنورد با ۱۳ سال سن و پیرترین کنکوری با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند که هر ۲ نفر امروز در گروه آزمایشی علوم تجربی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

پرداوطلب‌ترین کنکور ۱۴۰۰ در گروه علوم تجربی آغاز شد

دختران؛ پرمتقاضی ترین کنکوری های ۱۴۰۰

در کنکور سراسری، ۵۹.۵۵ درصد داوطلبان را زنان با تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر و ۴۰.۴۵ درصد داوطلبان را مردان با تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر تشکیل می دهند.

پروتکل‌های بهداشتی در آزمون ۱۴۰۰

آزمون سراسری ۱۴۰۰ هم مانند سال ۹۹ زیر سایه سنگین ویروس کرونا و با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، کلید خورد و فاصله بین صندلی هر داوطلب ۱۸۰ سانتیمتر تعیین شد. این کنکور در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است؛ همچنین به شهرهای قرمز اعلام شد برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهرشان، حوزه برگزاری آزمون محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

در شهرهای قرمز هیچ ترددی برای آزمون انجام نمی شود و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

همچنین محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت ۲۵۰۰ تیم سیار بر پروتکل های بهداشتی کنکور ۱۴۰۰ خبر داد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

نتیجه اولیه آزمون سراسری در قالب کارنامه دهه نخست مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و فرایند انتخاب رشته از نیمه نخست مردادماه آغاز می شود.

برگزاری آزمون سراسری در ۱۱ کشور دنیا

کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت همزمان در ۱۱ کشور قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می شود. کلید سوالات کنکور سراسری در کشورهای خارجی روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه سوالات علوم تجربی

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی شامل دفترچه عمومی، دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی، دفترچه اختصاصی و دفترچه اختصاصی بهیاری از ساعت ۱۴ امروز پنجشنبه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

پرداوطلب‌ترین کنکور ۱۴۰۰ در گروه علوم تجربی آغاز شد

بی‌تغییر ماندن سهمیه‌های کنکور

به گزارش ایرنا، سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هیچ تغییری نمی کند و همانند آزمون های سال های گذشته برای داوطلبان اعمال می شود. از سوی دیگر طبق اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور ۱۴۰۰ به صورت جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم برگزار نمی شود. آزمون ۹۹ آخرین کنکوری بود که داوطلبان نظام قدیم به سوال های نظام قدیم کنکور پاسخ دادند.

تعداد داوطلبان کرونایی

با بررسی مدارک داوطلبانی که در فرم خوداظهاری اعلام کرده بودند کرونا دارند، کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۴ داوطلب کرونایی دارد و بعد از بررسی مدارک پزشکی آنها مشخص شد ۸۶  داوطلب حقیقی مبتلا به کرونا هستند. برخی از این ۸۶ داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که با این آمار، تعدادشان به ۱۱۴ نفر می رسد.

کرونایی های آزمون سراسری در تهران با مراجعه به بیمارستان طالقانی تهران در آزمون سراسری شرکت می کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی