مراجعه به دفترخانه های ثبت اسناد برای معامله و نقل و انتقال خودرو اختیاری شد

حجت‌الله مولایاری مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان امور مالیاتی در خصوص بعضی حواشی پیش‌آمده در بحث نقل و انتقال خودرو گفت: دلایل نارضایتیی که برخی از سردفتران دارند به سازمان امور مالیاتی مربوط نیست.

وی افزود: در بحث مالیات نقل و انتقال اتومبیل باید گفت که حاکمیت وظایفی را به‌عهده برخی دستگاه‌های اجرایی قرار داده است که باید انجام شود، در همین راستا تأمین منابع درآمدی در راستای قانون بودجه به‌عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده است.

مولایاری ادامه داد: مالیات بر نقل و انتقال خودرو نیز از گذشته بوده است و در اینجا بحث تغییر در طریق پرداخت مطرح شده است. چندی قبل نیز نیروی انتظامی به مساله ورود کرده و اعلام کردند که اموال منقول نیازی به تنظیم سند ندارند و فک پلاک و برگه سبز خودرو برای نقل و انتقال کافی است.

وی افزود: براساس قانون پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به‌عهده فروشنده است و بعد از این تغییرات، فروشنده ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها دیگر تمایلی برای مراجعه به دفترخانه و پرداخت مالیات ندارند،
در نتیجه در قانون جدید ارزش افزوده که خرداد ماه سال گذشته به اجرا درآمد، این مساله دیده شد، بر این اساس، اخذ مالیات به‌عهده مراکز جایگزینی پلاک قرار گرفته است و این مراکز موظف هستند پیش از ارائه خدمت، مالیات را دریافت کرده باشند و سپس فرایند تنظیم پلاک انجام شود.

وی افزود: چنانچه مراکز جایگزینی پلاک مالیات نقل و انتقال را دریافت نکنند، مشمول جریمه مساوی دو برابر مالیات خواهند شد و این موضوع به‌عنوان ضمانت اجرا در نظر گرفته شده است.

خودرو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی