چاپ و تولید انواع پلاک با بهترین کیفیت در ایران

چاپ فلزات به سبب ویژگی های مختلف، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقاومت و درخشندگی فلزات در حوزه چاپ و پلاک سازی نیز بسیار حائز اهمیت است. تابلوهای ورودی ساختمان ها، تابلوهای سر در دفاتر، تابلوهای راهنما در ادارات و بیمارستان ها، تابلوهای تبلیغاتی و حتی تابلوهای تزئینی با بهره گیری از چاپ فلزات تهیه و تولید می‌شوند.

این صنعت جدید در صنایع غذایی و تبلیغات بسیار با اهمیت است. ورقه های آلومینیومی، استیل، برنج و گالوانیزه در ابعاد و اندازه های مختلف در رنگهای متنوع و دلخواه طی پروسه ی چاپ، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماندگاری و کیفیت چاپ فلزات با چاپ روی کاغذ قابل مقایسه نمی باشد.

اگر در اطراف خود نگاه کنید وسایل بسیاری را می بینید که از تکنیک چاپ فلزات برای ارائه طرح ها و یا هدف های دیگر استفاده کرده اند. نقش و نگارهایی که در اطرافتان می بینید که بر روی قطعات فلزی در ابعاد کوچک تا ابعاد بزرگ چاپ شده اند. با استفاده از تکنیک های قدیمی و تکنیک های جدید می توان عملیات چاپ را انجام داد.

با استفاده از این تکنیک می توانید طرح خود را در ذهن مشتری حک کنید. این شیوه یکی از موثرترین و بهترین روشهای تبلیغ نیز می باشد که بازدهی بالایی دارد. راهای متفاوتی نیز برای چاپ انواع تصاویر گرافیکی وجود دارد که می توانید تصاویرتان را با بهترین کیفیت بر روی متریال مورد نظر چاپ کنید.

چاپ روی فلزات چیست

چاپ فلزات به معنی انتقال هر نوع تصویر گرافیکی بر روی متریال مورد نظر می باشد. این تصویر گرافیکی می تواند از یک حرف یا یک تصویر حرفه ای باشد. اگر در اطراف خود نگاه کنید محصولات زیادی در این زمینه را خواهید دید که از این تکنیک استفاده کرده اند. با توجه به پیشرفت چاپ در صنعت فلزات می توان در انواع گوناگون و در ابعاد مختلف اشکال گوناگون چاپ کرد.

همچنین به دلیل شکل پذیری فلزات می توان از تکنیک برجسته سازی در آنها نیز استفاده کرد که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و نتیجه کار دارد. چاپ فلزات برای صنعت های کوچک و بزرگ کاربرد دارد، می توانید اشکال و طرح های خود را بر روی فلزات چاپ نمایید. همچنین دارای کارایی گسترده ای می باشند که از چاپ برند تا چاپ ویژگی های یک محصول می توان برای آن برشمرد.

انواع روش های چاپ فلزات

چاپ مستقیم: در این نوع از روش چاپ، به طور مستقیم فرم چاپ با چاپ شونده در تماس می‌باشد

تولید غیر مستقیم: در این نوع از روش چاپ بر خلاف روش مستقیم چاپ شونده با فرم چاپ به طور غیر مستقیم در تماس می باشد.

غیر تماسی: در دو روش بالا عملیات چاپ به صورت تماس چاپ شونده با فرم چاپ انجام می شد؛ اما در این روش هیچ گونه تماسی صورت نمی گیرد. بلکه پودر یا جوهر به سطح چاپ شونده پاشیده می شود.

پلاک سازی طیف وسیعی از صنعت چاپ را در بر می گیرد و یکی از مهم ترین نوع چاپ در این صنعت می باشد. این حوزه از چاپ نسبت به سایر موارد توجه کمتری به آن معطوف شده است. بسته بندی فلزی شامل انواع گوناگونی از قوطی ها، بشکه ها، تیوب ها و… را در بر می گیرد اما بیشترین توجه چاپ فلز، چاپ بر روی قوطی های فلزی بسته بندی می باشد.

مراحل چاپ روی فلزات

چاپ فلزات، هنری نوین در صنایع مختلفی چون صنایع غذایی، تجاری و تبلیغات می باشد. بسته بندی صحیح و مدرن محصولات غذایی، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی،زمینه ساز زیبایی ظاهری و تبلیغات مؤثر می باشد. ورقه های آلومینیومی و پلیت های وارداتی به منظور چاپ تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای ورودی ساختمان ها و قوطی محصولات صنعتی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروسه ی چاپ روی فلزات شامل مراحل لاک زنی، چاپ مرکب و بعد از چاپ می باشد.

هر کدام از مراحل بالا تأثیر زیادی در افزایش کیفیت و ماندگاری تابلوی ساخته شده دارند. ورقه های فلزی، لاک مخصوص و جوهر های رنگی از مواد اولیه و ضروری در پروسه ی چاپ فلزات می باشند.

مرحله لاک زنی

مرحله ی لاک زنی از اهمیت بسزایی در حفظ کیفیت محتوای داخل قوطی ها، کنسروها و زیبایی ظاهری محصولات برخوردار است. لاک مورد استفاده در این مرحله اغلب تولید داخل کشور است. لاک با پوشش دهی ورقه های فلزی مورد استفاده در بسته بندی محصولات صنعتی و غذایی، از فاسد شدن و کاهش کیفیت محتوای قوطی ها جلوگیری می کند.

در ورقه های فلزی مورد استفاده در بسته بندی محصولات غیر غذایی، از یک لایه لاک بهره می‌گیرند. در حالیکه برای قوطی های حاوی مواد غذایی، چند مرحله لاک زنی انجام می‌شود تا احتمال فاسد شدن مواد غذایی کاهش یابد. زیرا حتی یک نقطه ی فاقد لاک، سبب ایجاد آلودگی و فساد در محتوای داخل قوطی می‌گردد. ورقه ی فلزی پس از لاک زنی در کوره ی مخصوص قرار داده می‌شود.

ساخت انواع پلاک استیل، متنوع و درخشان

افزایش نیاز صنایع مختلف به تابلو و پلاک در زمینه های گوناگون سبب استفاده گسترده از ورقه های فلزی؛ آلومینیوم، استیل، برنج و مس شده است. فلز استیل با ویژگی های ساختاری منحصربفرد، طراحی و ساخت انواع پلاک استیل در اندازه و ابعاد دلخواه میباشد. پلاک ورودی و سر درب ساختمان ها، پلاک ورودی منازل، پلاک شهرداری، پلاک های تبلیغاتی، پلاک مشخصات و… از انواع پلاک های استیل صنعت پلاک سازی می باشند. امروزه با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص، پلاک های خش دار، استنلس، استیل براق و استیل رنگی با خواص گوناگون طراحی می‌شوند.

انواع پلاک استیل

آلیاژ استیل از ترکیب نسبی فلز آهن، نیکل و کروم تهیه میشود.  تغییر درصد فلزهای تشکیل دهنده ی این آلیاژ، سبب تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی ورقه های فلزی می‌گردد. ساختار پلاک استیل به کاربرد و محل استفاده از آن بستگی دارد. ساختار فیزیکی ورقه های استیل مورد استفاده در صنعت پلاک سازی به روش های گوناگون تغییر داده می‌شود. ورق استنلس استیل، ورق استیل براق، ورق  استیل خش دار و ورق استیل در رنگهای طلایی، نقره ای، دودی و مشکی، از انواع ورقه های مورد استفاده در ساخت پلاک می‌باشند.تولید انواع پلاک شهرداری

تمامی املاک اعم از منزل مسکونی، ساختمان تجاری، ساختمان اداری و زمین های شهری، توسط اداره ثبت املاک به صورت رسمی با یکسری پلاک هایی تحت عنوان پلاک شهرداری شماره گذاری می‌شوند. پلاک های فلزی حاوی شماره ی تعیین شده توسط اداره املاک، تحت عنوان پلاک شهرداری طراحی و تولید می‌شوند. این پلاک های قانونی توسط مامورین شهرداری درب منازل و ساختمان ها نصب می‌شوند. علاوه بر ساختمان ها، تمامی خیابان ها، کوچه ها و میادین شهر دارای پلاک و نام اختصاصی می باشند که توسط شهرداری تعیین می‌گردد.

عموما پلاک شهرداری با استفاده از فلزات ضد زنگ و مقاوم در اندازه های معین و  استاندارد تولید می‌شود. دوام، ماندگاری و جذابیت ظاهری از فاکتورهای مهم در تولید انواع تابلوی شهرداری می باشند. پلاک های مذکور با استفاده از ورقه های استیل و آلومینیوم در اندازه های استاندارد طراحی و تولید می‌شوند. تابلوهای شهرداری با بهره گیری از دستگاه های مدرن و روش های تضمینی طراحی و امروزی تولید می‌شوند. ایجاد نظم در شهرها و مسیریابی سریع و آسان از اهداف پلاک گذاری شهری می باشند.

انواع پلاک شهرداری

پلاک حاوی عدد سر در ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری و تجاری، به عنوان پلاک شهرداری شناخته می‌شوند. پلاک ها و تابلوهای معرفی کوچه ها، خیابان ها و میادین شهر نیز به عنوان پلاک نهاد شهرداری شناخته می‌شوند که به مسیر یابی و نظم شهری کمک می‌کنند. پلاک ها و تابلوهای شهرداری با توجه به متریال مورد استفاده به سه دسته تقسیم می‌شوند. این پلاک ها با توجه به کاربرد در سطح شهر، در دو دسته قرار می‌گیرند.  ورقه های فلزی اعم از؛ آلومینیوم، استیل و برنج متریال مورد استفاده در ساخت تابلوهای بزرگ و کوچک شهرداری می باشند.

آدرس : تهران، بازار آهن شادآباد، بلوار بهاران 1، بلوک 30- واحد 3

تلفن ثابت : 02166215363

تلفن همراه:09122236990

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی