روند واکسیناسیون در تهران نسبت به سایر استان‌ها متمایز است

علیرضا زالی در نشستی که با حضور سردار محمدحسین سپهر، قائم مقام وزیر بهداشت در امور واکسیناسیون و روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان تهران، تعداد بالای افراد بالای ۶۰ سال، آمار بالای وجود بیماران خاص از جمله تالاسمی، ام اس و هموفیلی و همچنین فعالیت ۴۰ درصد جمعیت نیروهای بهداشتی کشور در تهران از عواملی است که روند واکسیناسیون در استان تهران را نسبت به سایر استان ها متمایز و حساس می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت، چالش‌ها و سختی‌های کار نیروهای انسانی مقیم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون بر ضرورت حمایت مالی از نیروهای بهداشتی تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی تهران نسبت به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون خبر داد و گفت: بعضی از مراکز پرازدحام در حال حاضر در دوشیفت کاری فعالیت می‌کنند،  البته اضافه کردن شیفت کاری به مراکز واکسیناسیون نیازمند تامین نیروی انسانی است.

زالی با اشاره به فعالیت ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در پایتخت اظهار داشت: نیاز مراکز بهداشتی منطقه، میزان جمعیت منطقه، میزان جمعیت گروه سنی بالای ۶۰ سال و میزان مراجعه به مراکز بهداشتی قبل از آغاز واکسیناسیون از جمله شاخص های ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برای راه اندازی مراکز تجمیعی است.

وی با اشاره به فعالتر شدن سامانه پیامکی وزارت بهداشت، بر ضرورت سوق دادن مردم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون طبق تاریخ اعلام شده در پیامک وزارت بهداشت تاکید کرد  و گفت: انتشار برخی اخبار نادرست در رسانه ها و شبکه های اجتماعی موجب تشویش و نگرانی شهروندان برای تزریق واکسن می‌شود که در این زمینه خواستار آگاهی بخشی به مردم شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جعفر صادق تبریزیان رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بخش عمده ای از بار بیماری کرونا بر دوش همکاران حوزه بهداشت است اما منابع مالی لازم برای حمایت از آنان تامین نشده است.

وی از وضعیت آموزش، مدیریت پوکه ها، حضور پزشک، زنجیره سرما و ثبت داده ها را در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تهران که به تازگی مورد بازرسی قرار گرفته اند مطلوب توصیف کرد و بر ضرورت بهبود وضعیت ثبت تا تزریق واکسن با نوبت دهی منظم تاکید کرد.

تامین حق الزحمه تیم های واکسیناسیون، تامین هزینه های اقلام مورد نیاز مراکز واکسیناسیون، تامین نیروی انسانی مورد نیاز از طریق بسیج جامعه پزشکی به صورت مستمر و مداوم، تقویت طرح شهید سلیمانی، توزیع نظام مند واکسن در مراکز واکسیناسیون، افزایش پایگاه های تجمیعی مناطق پرجمعیت، تداوم مستمر فعالیت مراکز تزریق واکسن و تامین واکسن مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت از جمله موارد تصویب شده در این جلسه بود.

همچنین اتصال مراکز خدمات جامع سلامت بر اساس جمعیت به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون، استفاده از نیروهای داوطلب، دو شیفته شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون در صورت نیاز، پیش بینی تیم های آنکال، استفاده از نیروهای داوطلب، نوبت دهی به صورت هفتگی، اولویت دادن به افراد نوبت دهی شده از جمله مواردی بود که در این جلسه پس از تبادل نظر و گفت و گوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفت.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی