کنکور گروه ریاضی و علوم انسانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۴۲ هزار و ۶۲ داوطلب و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی با رقابت ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر از ساعت هشت صبح امروز – پنج شنبه ۱۰ تیرماه  – شروع شد.

در گروه علوم ریاضی و فنی، ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر دختر و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر پسر هستند، همچنین در گروه علوم انسانی ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر از داوطلبان را دختران و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر را پسران تشکیل می دهند.

آزمون سراسری ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که تا روز شنبه ۱۲ تیرماه برای تصاحب یک میلیون و ۹۰ هزار صندلی به رقابت می پردازند؛ این میزان از ظرفیت پذیرش با احتساب صندلی های دانشگاه آزاد اسلامی است.

پروتکل‌های بهداشتی در آزمون ۱۴۰۰

امسال آزمون سراسری هم مانند سال ۹۹ زیر سایه سنگین ویروس کرونا و با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، کلید خورد و فاصله بین صندلی هر داوطلب ۱۸۰ سانتیمتر تعیین شد. این کنکور در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است؛ همچنین به شهرهای قرمز اعلام شد برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهرشان، حوزه برگزاری آزمون محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

در شهرهای قرمز هیچ ترددی برای آزمون انجام نمی شود و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

همچنین محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت ۲۵۰۰ تیم سیار به پروتکل های بهداشتی کنکور ۱۴۰۰ خبر داد.

کنکور گروه ریاضی و علوم انسانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

نتیجه اولیه آزمون سراسری در قالب کارنامه دهه نخست مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و فرایند انتخاب رشته از نیمه نخست مردادماه آغاز می شود.

برگزاری آزمون سراسری در ۱۱ کشور دنیا

کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت همزمان در ۱۱ کشور قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می شود.

بی‌تغییر ماندن سهمیه‌های کنکور

به گزارش ایرنا، سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هیچ تغییری نمی کند و همانند آزمون های سال های گذشته برای داوطلبان اعمال می شود؛ از سوی دیگر طبق اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور ۱۴۰۰ به صورت جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم برگزار نمی شود. آزمون ۹۹ آخرین کنکوری بود که داوطلبان نظام قدیم به سوال های نظام قدیم کنکور پاسخ دادند.

تعداد داوطلبان کرونایی

با بررسی مدارک داوطلبانی که در فرم خوداظهاری اعلام کرده بودند کرونا دارند، کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۴ داوطلب کرونایی دارد و بعد از بررسی مدارک پزشکی آنها مشخص شد ۸۶ نفر، داوطلب حقیقی مبتلا به کرونا هستند. برخی از این ۸۶ داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که با این آمار، تعدادشان به ۱۱۴ نفر می رسد.

کنکور گروه ریاضی و علوم انسانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد

کرونایی های آزمون سراسری در تهران با مراجعه به بیمارستان طالقانی تهران در آزمون سراسری شرکت کردند.

جوان‌ترین و مسن‌ترین کنکوری‌های ۱۴۰۰

آزمون سراسری ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که جوان‌ترین آنها از بجنورد با ۱۳ سال سن و پیرترین با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند و هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پیشتازی دختران در تعداد داوطلبان کنکور

در کنکور سراسری، ۵۹.۵۵ درصد داوطلبان را زنان با تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر و ۴۰.۴۵ درصد داوطلبان را با تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر مردان تشکیل می دهند. در گروه آزمایشی علوم تجربی، دختران بیشترین سهم داوطلبان را از میان سایر گروه های آزمایشی دارند و تعدادشان به ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر می رسد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی