نگاهی کوتاه به زندگی مرحوم طالب زاده

نادر طالب زاده در تاریخ ۴ دی ۱۳۳۲ در تهران متولد شد، دارای تحصیلات کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود او کارگردان و مستندساز و تهیه کننده و مجری تلویزیون اهل ایران بود. وی در خانواده نظامی به دنیا آمد، “پدرش سرتیپ منصور طالب زاده” اردوبادی فرماندار ژاندارمری بود که در سال ۴۳ خانه نشین، سال ۴۴ دادگاهی و سال ۴۵ حکم بازنشستگی‌اش صادر شد.

مادرش سیده وحیده امیر ملوک شرفی نوه‌ آیت الله شرف العالی اصفهانی است. مرحوم طالب زاده گفته بود: من کاملاً برای همین خاک و بوم هستم و اینکه مادر من آمریکایی است، شایعات برآمده از صدای آمریکا است. مرحوم طالب زاده از سال ۱۳۵۹ به بعد وارد مستند سازی و کاربگران شد و برنامه های سیاسی جنجالی را اجرا و تهیه کنندگی کرد. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مدرس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی، مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز بر عهده داشته است.

از جمله برنامه ها و مستندهایی که برای تلویزیون ساخته میتوان به «خنجر و شقایق» و «بیداری خاموش» و راز، عصر، ساعت ۲۵ و سریال بشارت مُنجی (مسیح)… را نام برد
روحش شاد و یادش گرامی

اخبارجامعه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی