شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ در استان همدان رعایت شد

«محمد پورداود» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنکور سراسری امسال از دیروز چهارشنبه با حضور داوطلبان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۴۸ حوزه امتحانی آموزش و پرورش استان همدان آغاز شده و به مدت چهار روز همزمان با سراسر کشور به تفکیک رشته های آموزشی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ناظران بهداشتی بر حوزه های امتحانی و مکان برگزاری آزمون نظارت می کنند و همه شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

پورداود عنوان کرد: محل برگزاری آزمون از نظر تهویه، استانداردهای لازم را دارد همچنین ورود و خروج متقاضیان نیز به گونه ای است که متقاضیان رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و به دلیل فاصله گذاری متقاضیان در حین برگزاری آزمون، تعداد حوزه های امتحانی نیز بر اساس این مهم لحاظ شده است.

داوطلبان نگران رعایت مسایل بهداشتی نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری و خانواده های آن ها از سلامت و رعایت نکات بهداشتی در حوزهای آزمون سراسری اطمینان داشته باشند و حوزه های برگزاری کنکور قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می شود.

وی ادامه داد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ مانند آزمون سال گذشته با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود و فاصله گذاری اجتماعی بین هر صندلی داوطلبان، ۱۸۰ سانتیمتر اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: در حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش استان همدان چهار هزار و ۹۳۶ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۶ داوطلب دختر و ۲ هزار و ۳۴۰ داوطلب پسر است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۸۹ داوطلب در حوزه های برگزاری آزمون شهرستان همدان، ۴۵۴ نفر در شهرستان درگزین، ۳۸۶ نفر در شهرستان فامنین و  ۴۰۷ نفر در منطقه خزل حضور خواهند داشت.

پورداود عنوان کرد: ۲۷ حوزه در همدان، هفت حوزه در شهرستان فامنین، هفت حوزه در شهرستان درگزین و هفت حوزه در منطقه خزل به این آزمون اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت در همه حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش همدان مستقر هستند و حوزه ها به ماسک و مواد ضدعفونی نیز تجهیز شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کنکور گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه ۹ تیر ماه، ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۱۱ تیر ماه و گروه آزمایشی زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار می شود.

پورداود تاکید کرد: خانواده‌ها در محل برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران تجمع نکنند.

در مجموع ۲۸ هزار و ۷۱۵ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۰ استان همدان شرکت می کنند.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی