دومین سال کنکوربا چاشنی کرونا در لارستان؛سلامت داوطلبان در اولویت است

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان که به سرکشی برخی حوزه های امتحانی رفته بود به ایرنا گفت: اولویت نخست و شرط اساسی در برگزاری آزمون سراسری کنکور، سلامت داوطلبان و رعایت کامل پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

جلیل حسنی پنجشنبه در این بازدید اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان لارستان و شهرهای جنوبی فارس و موج فزاینده مبتلایان، تمام تدابیر و تمهیدات لازم برای رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: نظارت دقیق به طور محسوس و نامحسوس در محل برگزاری آزمون در حال انجام است و هیچ بهانه ای برای کم کاری، کوتاهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرفتنی نیست.

حسنی گفت: ما دغدغه و نگرانی خانواده ها را درک می کنیم اما آنها نیز باید بر رعایت اصول و موازین بهداشتی پایبند باشند و از همراهی فرزندان خود در این شرایط سخت و قرمز کرونایی و ایجاد مزاحمت و شلوغی در محل های آزمون سراسری  کنکور به طور جد خودداری کنند.

فرماندار لارستان بیان کرد: آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۰ که  ۹ تیر آغاز شده تا  شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 وی اظهارداشت: از مجموع یکهزار و ۷۷۹ داوطلب کنکور در لارستان، ۶۵ درصد آنها در قالب یک هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب زن و ۳۵ درصد نیز مرد هستند.

 وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۱۹۲ داوطلب در گروه ریاضی ، ۶۳۲ داوطلب در گروه تجربی، ۵۲۱ داوطلب در گروه انسانی، ۲۰۹ نفر در گروه هنر و ۲۴۵ داوطلب نیز در گروه زبان های خارجی به رقابت علمی خواهند پرداخت.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان در رشته تجربی و کمترین نیز در رشته هنر هستند؛ گفت: این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاها وسالن های بزرگ شهر در حال برگزاری است که ناظرانی نیز از سازمان سنجش، بهداشت و سایر حوزه های امنیتی امنیتی و آموزشی ، اورژانس، فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش نیز حضور دارند.

مهدی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ نخستین آزمونی است که تنها بر اساس منابع نظام آموزشی ۶-۳-۳ برای تمام داوطلبان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تمام متقاضیان شرکت در این آزمون باید دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منبع اصلی برای برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ مطالعه کرده باشند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی