بیش از ۵۳ هزار داوطلب در کنکور سراسری کرمان شرکت دارند

مهدی محمدرضاخانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به تعداد داوطلبان رشته های مختلف در شهر کرمان اشاره کرد و افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی پنج هزار و ۵۷۱ نفر داوطلب حضور دارد که از این تعداد هزار و ۷۵۰ نفر داوطلب زن و سه هزار و ۸۲۱ نفر داوطلب مرد هستند.

وی اظهار داشت: در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۲۰ هزار و ۲۸۳ داوطلب در شهر کرمان به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۷ هزار نفر زن و ۶ هزار و ۱۱۹ نفر مرد است.

دستیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کرمان ادامه داد: ۱۴ هزار و ۷۳۸ داوطلب که ۹ هزار و ۵۶۸ نفر زن و پنج هزار و ۳۷۰ نفر مرد هستند در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۶ هزار و ۲۲۴ نفرداوطلب شامل چهار هزار و ۵۸۰ داوطلب زن و هزار و ۶۴۴ نفر داوطلب مرد در گروه هنر حضور دارند.

وی بیان کرد: در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۶ هزار و ۵۴۲ نفر داوطلب به رقابت می پردازند که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۶ نفر داوطلب زن و ۲ هزار و ۱۳۶ نفر داوطلب مرد وجود دارد.

محمدرضاخانی گفت: کنکور ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، شهید باهنر و برخی مدارس کرمان در حال برگزاری است.

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان افزایش تعدادحوزه‌های برگزاری کنکور و افزایش تعداد روزهای برگزاری از ۲ رو ز به چهار روز، اجرای فاصله‌گذاری مناسب قبل، حین و بعد از آزمون و اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی به داوطلبان و خانواده‌ها را از جمله تمهیدات ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور ۱۴۰۰ عنوان کرد.

محمدرضاخانی با تاکید بر اینکه استانداردسازی ها متناسب با شرایط کرونایی انجام شده است تصریح کرد: یک رابط بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ثابت در همه حوزه ها برای نظارت کامل حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های امتحانی در کنور سراسری به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند گفت: توصیه می‌شود داوطلبان با حوصله بیشتر و فشار و استرس کمتر در حوزه برگزاری کنکور حضور یابند و از آوردن وسایل اضافی برای جلوگیری از تجمع خودداری کنند.

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان خاطرنشان کرد: کنکور داوطلبان مبتلا به کرونا طبق اعلام سازمان سنجش در بیمارستان برگزار می شود.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های کنکور ۱۴۰۰ استان کرمان گفت: شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های کنکور کرمان مهیاست.

آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور با رقابت بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار داوطلب در حال برگزار است.

به گفته مسئولان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری از ۳۹۲ شهرستان در سال گذشته به ۴۱۴ شهرستان افزایش یافته است.

استاندار کرمان نیز صبح امروز از حوزه برگزاری کنکور در دانشگاه پیام نور استان کرمان بازدید کرد.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی