قوانین مهم در انتخاب لباس دامادی

بی‌شک می‌توان بیان کرد که روز عروسی هر شخصی به عنوان یک روز به یاد ماندنی و ماندگار شناخته می‌شود. همان‌طور که عروس به دنبال انتخاب و خرید بهترین لباس است، داماد نیز باید بهترین لباس را برای خود انتخاب کند. سلیقه افراد در انتخاب لباس دامادی متفاوت است اما یک سری قوانین مهم در انتخاب لباس دامادی وجود دارد که در این مقاله از سایت ساناپرس قصد داریم به آن اشاره داشته باشیم.

قوانین خرید کت و شلوار دامادی

خرید کت و شلوار دامادی بسیار لذت بخش است و باید برای انتخاب جنس و مدل مناسب یک سری نکات کلیدی را در نظر بگیرید. در این بخش قصد داریم تا به قوانین خرید کت و شلوار دامادی اشاره داشته باشیم:

·       در نظر گرفتن یقه کت

یقه کت دامادی در دو نوع نازک و ضخیم وجود دارد که در سال‌های اخیر مدل نازک بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. بهتر است برای روز عروسی کت دارای یقه سبک کلاسیک را انتخاب کنید، چرا که بسیار خاص بوده و می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد. یقه برگردان کت‌های امروزی بسیار بزرگ و عریض هستند که برای کسانی که دارای جثه کوچک هستند مناسب نیست.

·       مدل جیب کت

تغییرات زیادی در سال‌های اخیر در زمینه جیب کت صورت گرفته است که از مدل‌های آن می‌توان به جیب راسته اشاره کرد. مدل‌های دیگری که در جیب کت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدل مربع ساده است. بهترین گزینه برای کت دامادی این است که از مدل جیب‌هایی استفاده کنید که مقداری کج است. نوع دوخت مدل جیب کت باید به گونه‌ای باشد که لبه دوردوزی شده آن از کت، مقداری متمایز به نظر برسد. برای ایجاد تمایز بیشتر می‌توانید از دستمال‌های متناسب با رنگ کروات خود استفاده کنید و آن را درون جیب کت قرار دهید.

·       تعیین اندازه کت و شلوار

برای خرید کت و شلوار دامادی باید زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید بهترین کت و شلوار را برای خود خریداری کنید. اندازه نبودن کت و شلوار به عنوان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود که قابل چشم پوشی نیست. کت و شلوار نباید زیاد برای شما گشاد و یا تنگ باشد. در نظر گرفتن سایز مناسب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین لباس را برای خود انتخاب کنید.

·       متناسب بودن شانه‌های کت

انتخاب کت و شلواری که پهنای آن از شانه‌های شما بیشتر است برای روز عروسی مناسب نیست. سعی کنید کت و شلواری را خریداری کنید که هم عرض با اندازه شانه‌های شما باشد تا استایل‌تان بدون نقص نمایش داده شود. اگر بخواهید به عنوان یک داماد شیک پوش خود را معرفی کنید، باید به این نکات توجه کنید تا قوانین ساده خرید کت و شلوار دامادی را رعایت کرده باشید.

·       انتخاب رنگ کت و شلوار

همواره یک باور قدیمی وجود دارد که رنگ لباس عروس سفید و کت و شلوار داماد مشکی باشد. رنگ کت و شلوار داماد نباید لزوما مشکی باشد و می‌تواند در رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و یا آبی خریداری شود. انتخاب رنگ کت و شلوار بسته به سلیقه عروس و داماد متفاوت است. در انتخاب رنگ کت و شلوار بیان این نکته ضروری است که می‌توانید به فصل عروسی خود توجه داشته باشید. البته باید خاطر نشان کرد که رنگ انتخابی باید به گونه‌ای باشد که به رنگ پوست فرد نزدیک باشد.

·       انتخاب جلیقه مناسب

در بحث خرید کت و شلوار، استفاده از یک جلیقه مناسب که دارای کیفیت بالا باشد، می‌توانید استایل داماد را بهبود ببخشد. اگر به پوشیدن جلیقه علاقه ندارید بهتر است از کت‌های دو دکمه استفاده کنید. کت‌های تک دکمه نیز به عنوان یک انتخاب مناسب جهت کت و شلوار دامادی به شمار می‌روند چرا که به راحتی باز و بسته شده و آسایش داماد را به دنبال دارد.

·       کمربند دامادی

یکی دیگر از نکات کلیدی در هنگام انتخاب نهایی کت و شلوار، بررسی کمربند دامادی است. کمربند دامادی باید پهنای کمی داشته باشد چرا که کمربندهای نازک‌تر شیک به نظر می‌رسند. یکی دیگر از نکات کلیدی در هنگام خرید کمربند دامادی این است که لازم نیست تا آخرین درجه کمربند آن را سفت ببندید.

·       استفاده از دکمه‌های سردست

توجه کردن به جزئیات لباس داماد دارای اهمیت است چرا که باعث می‌شود در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. دکمه‌های سرآستین به عنوان یک بخش جزئی در لباس داماد است اما می‌تواند ظاهر لباس را به شکل قابل توجهی تغییر دهد. اگر نحوه استفاده از دکمه سردست را نمی‌دانید، بهتر است آموزش‌های لازم در این زمینه را مشاهده کنید.

·       انتخاب جوراب مناسب

شاید تصور کنید که در بحث انتخاب و خرید کت و شلوار دامادی، جوراب بسیار بی‌اهمیت است اما یادتان باشد که توجه کردن به جزئیات می‌تواند ظاهر شما را به شکل کلی تغییر دهد. بلند بودن جوراب دامادی بسیار مهم است و باعث می‌شود تا استایل داماد بهم نریزد. اگر به پوشیدن جوراب بلند علاقه ندارید بهتر است جوراب‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید ساق پای شما را به صورت کامل پوشش دهد.

·       استفاده از عطر با رایحه خوش

علاوه بر موارد گفته شده در زمان خرید کت و شلوار دامادی باید یک عطر با رایحه خنک و ملایم نیز برای شب عروسی خود انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود تا علاوه بر داشتن یک استایل مناسب، رایحه خوبی نیز از خود ارائه دهید.

·       کفش باکیفیت و براق

برای این که کت و شلوار خریداری شده با یک کفش مناسب قابل ست شدن باشد، بهتر است به دنبال خرید کفش رسمی برای شب عروسی خود باشید. بهترین گزینه برای کفش دامادی این است که از مدل‌های براق استفاده کنید. البته باید خاطر نشان کرد که رنگ کفش دامادی متناسب با کت و شلوار شما انتخاب می‌شود. اگر علاقه به رنگ مشکی دارید بهتر است کفش مشکی براق را انتخاب کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، شب دامادی هر شخص به عنوان یکی از مهم‌ترین شب‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله به نکات کلیدی در هنگام انتخاب و خرید کت و شلوار اشاره شده است. اگر به نکات گفته شده در این بخش از مقاله سایت ساناپرس توجه کنید می‌توانید در نهایت متناسب با سایز و سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

سبک زندگیمد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی