10 نکته اساسی در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

معمولا طراحی و دکوراسیون فضای داخلی اتاق خواب دارای اهمیت است چرا که می‌تواند بیانگر احساسات مورد علاقه فرد باشد. اتاق خواب به عنوان یکی از بخش‌های کلیدی منزل است که طراحی آن نیاز به بررسی و رعایت کردن یک سری اصول کلیدی دارد. در این بخش از مقاله ساناپرس قصد داریم تا در مورد شیوه طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم. در صورتی که به طراحی و رنگ‌بندی اتاق خواب خود اهمیت می‌دهید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با نکات کلیدی در زمینه طراحی اتاق خواب

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، برای این که بتوانید اتاق خواب خود را به شکل اصولی طراحی کنید، کافی است به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید. در این بخش به مهم‌ترین این نکات اشاره خواهیم داشت:

·       انتخاب طیف رنگی مناسب

اگر بخواهید رنگ اتاق خواب خود را تسکین دهنده و مناسب روحیه خود انتخاب کنید، بهتر است به دنبال انتخاب رنگ‌هایی باشید که به آن علاقه دارید. به جای استفاده از رنگ‌های بولد کافی است از رنگ‌های ملایم در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. رنگ‌هایی که دارای تم آرامش بخش هستند برای اتاق خواب مناسبند.

·       توجه کردن به سقف اتاق

زمانی که در اتاق جهت استراحت دراز می‌کشید، نگاه‌تان معطوف به سقف می‌شود. برای این که بتوانید محیط آرامش بخش را برای اتاق خواب در نظر بگیرید باید به سقف اتاق توجه کنید. ایجاد یک سقف با طراحی مناسب و رنگ‌بندی دلنشین برای اتاق خواب به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود. اضافه کردن عناصر معماری مختلف می‌تواند به لوکس بودن سقف اضافه کند. استفاده از طراحی مدرن و یا سنتی برای سقف اتاق بسته به سلیقه و نیاز شما متفاوت است.

·       انتخاب دکوراسیون ساده

بدون توجه کردن به رنگ و طرح‌های انتخابی، باید بدانید که اتاق خواب یک محل برای آسایش و استراحت است، لذا انتخاب طرح و رنگ‌بندی ساده باعث می‌شود تا بتوانید یک محیط آرام را برای خود طراحی کنید. اتاق خواب خود را باید به تجهیزاتی که در آن احساس آرامش می‌کنید، مجهز کنید. قرارگیری یک میز در کنار تخت خواب می‌تواند به شما کمک کند تا وسایل مورد نظر خود را بر روی آن قرار دهید. اضافه کردن شمع و چند عکس خانوادگی نیز لذت بخش به نظر می‌رسد.

·       انتخاب مبلمان با سایز مناسب

زمانی که به دنبال خرید مبلمان هستید باید اندازه اتاق خود را در نظر گرفته و متناسب با اندازه اتاق، خرید خود را نهایی کنید. بهتر است تخت خواب و کمد بزرگ برای اتاق خواب کوچک خریداری نکنید. تاج تخت خواب باید به گونه‌ای باشد که ظاهر اتاق خواب را بهم نریزد. در مجموع می‌توان گفت که توجه کردن به ابعاد مبلمان و تخت خریداری شده با اندازه اتاق می‌تواند طراحی و دکوراسیون اتاق خواب را بهبود ببخشد.

·       ایجاد فضاهای مختلف در اتاق خواب

برای این که بتوانید احساس آرامش را در اتاق خواب ایجاد کنید، بهتر است برخی از وسایل غیر ضروری را از اتاق خواب خارج کنید. یک محیط آرام به شما کمک خواهد کرد تا استراحت کافی در طول روز داشته باشید. برای ایجاد فضاهای مختلف کافی است از ایده‌های متفاوت استفاده کنید. به عنوان نمونه می‌توانید یک میز کنار تخت خواب قرار داده و درون کشوهای آن انواع وسایل اضافی را قرار دهید. همچنین وجود یک سیستم که به سازماندهی وسایل شما کمک نماید، احتیاج خواهید داشت.

·       انتخاب صندلی استاندارد

برای این که بتوانید اتاق خواب خود را به شکل استاندارد طراحی کنید و از حضور در آن لذت ببرید، کافی است یک صندلی استاندارد برای اتاق در نظر بگیرید. صندلی مناسب که در کنار پنجره اتاق قرار بگیرید باعث می‌شود تا بتوانید در زمان‌های مورد علاقه به موسیقی گوش داده و کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنید که این امر باعث ایجاد آرامش خواهد شد.

·       استفاده از پارچه و ملافه شیک

کسانی که به زیبایی محیط درونی اتاق خواب خود اهمیت می‌دهند، بهتر است از پارچه و ملافه شیک استفاده کنند. انتخاب پارچه و ملافه مناسب باعث می‌شود تا رنگ‌بندی اتاق خواب بسیار جذاب‌تر از حالت عادی به نظر برسد. در انتخاب پارچه و ملافه می‌توانید مدل‌های ابریشمی را در نظر بگیرید. پارچه‌های ابریشمی به عنوان پارچه‌های شیک شناخته می‌شوند که برای قرارگیری در محیط اتاق خواب مناسب هستند.

·       توجه کردن به نور محیط

یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب این است که به نور محیط توجه داشته باشید. وجود لامپ‌های کوچک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در زمان مورد نیاز به مطالعه بپردازید. قرارگیری کلید در نزدیک تخت خواب شما باعث خواهد شد تا هر زمان که خواستید بتوانید بدون زحمت، نور درونی اتاق خواب را کم یا زیاد کنید. بهتر است برای هر نور یک سوئیچ روشن خاموش جداگانه نصب کنید تا دسترسی بهتری به وسایل روشنایی داشته باشید.

·       خارج کردن وسایل الکتریکی

زمانی که بخواهید در محیط اتاق خواب آرامش داشته باشید، باید وسایلی که باعث سلب آرامش روحی و روانی می‌شود را از درون اتاق خواب خارج کنید. به صورت معمول سعی کنید رایانه، تلویزیون و دستگاه ورزش را در بیرون از اتاق نگه داری کنید. این امر باعث می‌شود تا زمانی که به اتاق خواب می‌روید، بدون دریافت امواج منفی، یک مکان عالی برای استراحت داشته باشید. داشتن خواب شبانه مناسب به بدن‌تان کمک خواهد کرد تا رشد کافی را تجربه کرده و در طول  روز انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های سنگین داشته باشید.

جمع بندی

زمانی که می‌خواهید اتاق خواب خود را به بهترین شکل طراحی کنید، باید به نکات کلیدی زیادی توجه داشته باشید. در نظر گرفتن هارمونی رنگ‌ها و همچنین نوع دکوراسیون انتخاب شده می‌تواند تاثیر زیادی بر روی خواب آرام داشته باشد. اگر عاشق مطالعه هستید، می‌توانید یک صندلی مناسب تهیه کرده و در نزدیکی پنجره قرار دهید. انتخاب میز و صندلی کوچک برای اتاق خواب مناسب است چرا که ضمن ساماندهی وسایل و لوازم اضافی، باعث می‌شود تا محیط اتاق خواب بزرگ‌تر از حد معمول به نظر برسد. امید است که با مطالعه این مقاله از ساناپرس توانسته باشید اطلاعات خود را در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب افزایش دهید.

دکوراسیونسبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی