10 نکته طلایی برای رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موی سر یکی از شیوه‌های افزایش زیبایی چهره است که در خانم‌ها بسیار مرسوم است. رنگ کردن مو در خانه اگه توسط افراد حرفه‌ای انجام نشود می‌تواند نارضایتی زیادی به دنبال داشته باشد. اگر بخواهید موهای خود را در منزل رنگ کنید، بهتر است به نکات گفته شده در این مقاله توجه داشته باشید. شیوه‌های اصولی رنگ کردن مو به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسند.

نکات کلیدی در زمینه رنگ کردن مو در خانه

همان‌طور که بیان شد رنگ کردن مو در خانه دارای تکنیک‌های مخصوص به خود است که در این بخش از مقاله ساناپرس قصد داریم تا به آن اشاره داشته باشیم:

·       شستن موهای سر قبل از رنگ کردن

دقت کنید که قبل از رنگ کردن نهایی مو، بهتر است موهای سرتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. این کار باعث می‌شود تا چربی‌های اضافی مو از روی پوست سر تمیز شوند. در صورت امکان قبل از رنگ کردن موهای سر خود از نرم کننده استفاده نکنید. نرم کننده‌های موجود در بازار حاوی مواد شیمایی هستند که باعث از بین رفتن چربی طبیعی موی سر می‌شوند.

·       انتخاب رنگ موی مورد علاقه

اگر برای نخستین بار قصد دارید تا موهای سر خود را رنگ کنید، بهتر است به رنگ موی انتخابی توجه داشته باشید. استفاده از رنگ‌های موقت در این زمان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با توجه به سلیقه خود و پایه رنگی موهای سرتان، انتخاب مناسبی داشته باشید. تنوع رنگ‌های موجود در بازار به گونه‌ای است که هر فرد می‌تواند متناسب با نیاز خود بهترین‌ها را انتخاب کند.

·       آشنایی با درجه بندی رنگ مو

باید بدانید که رنگ موهای موجود در بازار دارای درجه بندی مختلف هستند. درجه بندی رنگ مو از 1 تا 10 است که هر درجه تیرگی و روشنایی رنگ مو را مشخص می‌کند. درجه 1، موها را تیره کرده و درجه 10 روشن‌ترین رنگ مو است. البته باید خاطر نشان کرد که در برخی از کاتالوگ‌ها رنگ مو دارای اختلاف درجه رنگی هستند.

·       آشنایی با خنثی کننده رنگ مو

در صورتی که چرخه رنگ مو را به خوبی بشناسید، باید به خنثی کننده رنگ مو نیز توجه داشته باشید. رنگ موهای سر ترکیبی از سه رنگ اصلی، قرمز، آبی و زرد است. مهم‌ترین نکته در این زمینه توجه کردن به رنگدانه زیرین موهای سر است. برای هر رنگ مو یک رنگ مخالف وجود دارد که می‌تواند به عنوان خنثی کننده رنگ موی اصلی شناخته می‌شود.

·       در نظر گرفتن شماره اکسیدان

اکسیدان به عنوان یک تسریع کننده شیمایی است که در رنگ مو ترکیب شده و باعث ایجاد یک تغییر دلخواه خواهد شد. هر اکسیدان دارای یک شماره مشخص است که می‌تواند قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالایی داشته باشد. با توجه به این که اکسیدان‌های با درجه بالا، میزان روشنایی بیشتری را به رنگ مو می‌بخشند، خانم‌ها باید در انتخاب شماره اکسیدان بسیار دقت کنند تا بتوانند با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

·       ترکیب کردن رنگ مو در ظرف مناسب

استفاده از یک ظرف مناسب برای ترکیب کردن اکسیدان و رنگ مو می‌تواند در تاثیرگذاری رنگ بسیار با اهمیت باشد. برای رنگ کردن مو و اکسیدان بهتر است یک ظرف پلاستیکی و یک قلم مو مناسب انتخاب کنید. با استفاده از یک بورس مخصوص می‌توانید رنگ مو و اکسیدان را با یکدیگر ترکیب کنید. در این بخش بهتر است به کافی بودن رنگ مو توجه داشته باشید تا بتوانید یک ترکیب رنگ مناسب تهیه کنید. میزان دقیق مصرف اکسیدان بر روی جعبه آن درج شده است.

·       از بین بردن موخوره

یکی دیگر از نکات کلیدی و با اهمیت در استفاده از رنگ مو، از بین بردن موخوره است. موهای خشک و شکننده به عنوان یک مانع اصلی برای رنگ کردن موهای سر محسوب می‌شوند، لذا اگر بخواهید موهای خود را رنگ کنید بهتر است ابتدا موهای خشک و شکننده را به صورت کامل از بین ببرید. این امر به شما این آزادی عمل را خواهد داد که بتوانید موهای سر خود را با کیفیت بالا رنگ کرده و از رنگ انتخابی خود لذت ببرید.

·       به خوبی سفیدی مو را بپوشانید

بسیاری از موهایی که در اطراف شقیقه سر قرار دارند در مقال رنگ مو بسیار مقاوم هستند، از این رو برای این که بتوانید سفیدی این بخش‌ها را به خوبی بپوشانید باید رنگ کردن مو را در این بخش به شکل استاندارد انجام دهید. اگر موهای سر شما از آن دسته موهایی است که بسیار زیر و شکننده است بهتر است قبل از رنگ کردن نهایی موهای سر از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. نرم کننده باکیفیت باعث می‌شود تا لایه‌های کوتیکول مو، رنگ مو را به خوبی جذب کنند.

·       رنگ کردن مو از ناحیه انتهایی مو

رنگ کردن مو از ناحیه انتهایی مو بسیار مهم است، چرا که انتهای مو جذب کندتری دارد و باعث می‌شود تا بتوانید به شکل اصولی موهای خود را رنگ کنید. برای موهای ضعیف، 30 دقیقه و برای موهای ضخیم خود حدود 45 دقیقه صبر کنید تا رنگ مو به شکل استاندارد بر روی سر شما قرار بگیرید. برای این که رنگ مو به سایر قسمت‌های بدن نرسد، کافی است از یک حوله مناسب استفاده کنید.

·       آبکشی مو

در پایان و بعد از اتمام رنگ کردن موهای سر بهتر است موهای خود را با آب ولرم آبکشی کنید. استفاده از آب ولرم باعث می‌شود تا حدود زیادی بتوانید از ریزش موهای سر خود جلوگیری کنید. بهتر است بعد از شستشوی کامل از سشوار استفاده نکنید. باد سشوار ممکن است در ابتدای رنگ کردن مو باعث خشکی بیش از اندازه موهای سر شود.

جمع بندی

رنگ کردن موی سر به عنوان یک کار تخصصی شناخته می‌شود که نیاز به تجربه دارد. خانم‌ها برای این که بتوانند وضعیت چهره خود را بهبود ببخشند، به دنبال انتخاب بهترین رنگ مو هستند. باید توجه داشته باشید که بدون تست کردن، موهای خود را رنگ نکنید، چرا که ممکن است اعداد نوشته شده بر روی جعبه رنگ مو قابل اعتماد نباشد. امید است با مطالعه این مقاله از سایت ساناپرس بتوانید در منزل و به بهترین شکل موهای سر خود را رنگ کنید و از رنگ موی تازه لذت ببرید.

سبک زندگیمد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی