چگونه سریع برنزه شویم؟

برنزه کردن پوست

برنزه کردن پوست بدن به عنوان یکی از پرطرفداران کارهایی است که می‌توان برای زیبایی انجام داد. این موضوع به ویژه در بسیاری از خانم‌ها دارای اهمیت است. برنزه شدن روش‌های مختلفی دارد که بهترین شیوه آن می‌تواند برای هر فرد متناسب با رنگ پوست بدن وی متفاوت باشد. به عنوان نمونه برخی از افراد با استفاده از شیوه رفتن به دریا یا استخر سعی می‌کنند تا پوست خود را برنزه کنند. این شیوه اگر به شکل صحیح انجام شود، می‌تواند علاوه بر برنزه شدن پوست باعث جذب ویتامین‌های ضروری بدن شود.

در این مقاله از سایت ساناپرس قصد داریم تا در مورد شیوه سریع برنزه شدن پوست اطلاعات جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم.

شیوه‌های برنزه شدن پوست بدن

همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره شد، شیوه‌های مختلفی برای برنزه کردن پوست بدن وجود دارد که متناسب با پوست هر فرد متفاوت است. هر شخص با توجه به شرایط بدنی خود می‌تواند شیوه‌های مختلف را برای برنزه شدن انتخاب نماید. در این بخش قصد داریم تا به روش‌های اصولی برای برنزه شدن پوست بدن اشاره داشته باشیم:

·       برنزه شدن با استفاده از نور خورشید

در این شیوه برای برنزه کردن رنگ پوست بدن باید از لوسیون یا روغن SPF پایین استفاده کنید. نور خورشید اگر به صورت مستقیم به بدن بتابد می‌تواند مشکلات پوستی زیادی را به همراه داشته باشد، لذا برای این که بتوانید صدمات ناشی از نور خورشید را به حداقل خود برسانید، کافی است از یک لوسیون باکیفیت استفاده کنید. از بین لوسیون، اسپری و روغن‌های مناسب برنزه شدن پوست، آنهایی که دارای SPF پایین هستند را انتخاب کنید.

با توجه به وضعیت پوست بدن خود، کافی است روغن SPF بین 4 تا 15 را انتخاب کنید. اگر به صورت پیش فرض پوست بدن‌تان به رنگ برنزه‌ای نزدیک است، می‌توانید SPF پایین‌تر را انتخاب کنید. با توجه به این که یک دست شدن پوست در برنزه کردن پوست بدن دارای اهمیت است، برای این که بتوانید اثر نور خورشید بر روی بدن را افزایش دهید، کافی است از یک اسپری و یا روغن به صورت همزمان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا بدن شما به شکل یک دست برنزه شود.

·       استفاده از روغن‌های طبیعی

این شیوه برای کسانی مناسب است که به شکل پایه دارای رنگ پوست نسبتا برنزه هستند و می‌خواهند به دور از شیوه‌های غیرطبیعی، پوست بدن خود را برنزه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد و باعث می‌شود تا بتوانید به مرور زمان پوست خود را به شکل برنزه تغییر دهید. برخی از روغن‌های طبیعی که از آن می‌توان برای برنزه کردن پوست بدن استفاده کرد شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن فندوق ، روغن جوانه گندم، روغن آووکادو، روغن کنجد و عصاره چای سبز است.

هر کدام از ترکیب‌های بیان شده به دلیل عدم وجود مواد شیمایی و مضر برای پوست بدن مفید هستند. با توجه به این که خانم‌های زیادی به دنبال شیوه سریع رسیدن به رنگ پوست بدن برنزه هستند، می‌توانند استفاده از این روغن‌ها را در لیست برنامه خود قرار دهند.

·       استفاده از سنگ پا

یکی دیگر از شیوه‌های برنزه کردن پوست بدن که با استفاده از لوسیون‌های مختلف انجام می‌شود، استفاده از سنگ پا است. شاید به جرات بتوان گفت که استفاده از سنگ پا باعث خارج کردن مواد آرایشی مضر از روی پوست بدن خانم‌ها می‌شود که این امر به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند سطح پوست را از رسوب مواد شیمایی مضر پاکسازی کنند. پس از پاکسازی اولیه که به واسطه سنگ پا انجام می‌شود، می‌توان از لوسیون‌های برنزه کننده برای رسیدن به رنگ پوست دلخواه استفاده کرد.

توجه داشته باشید که در کنار استفاده از لوسیون، بهره‌گیری از یک نرم کننده خوب بسیار کاربردی است و می‌تواند سرعت برنزه کردن پوست را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

نقش رژیم غذایی در برنزه شدن پوست چیست

نکته بسیار مهمی که افراد به ویژه خانم‌ها به آن توجهی ندارند، بحث رژیم غذایی در رسیدن به رنگ پوست مورد نظر است. تصور کنید فرد برای رسیدن به رنگ پوست دلخواه با استفاده از لوسیون‌های مخصوص، زیر نور آفتاب قرار می‌گیرد اما از آنجایی که پوست بدن وی از ضعف تغذیه‌ای برخوردار است، نمی‌تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. این امر نشان می‌دهد که نقش رژیم غذایی در برنزه شدن پوست بسیار زیاد است. فرد برای این که بتواند به نتیجه دلخواه برسد باید علاوه بر استفاده از لوسیون‌های مختلف از رژیم غذایی کافی نیز برخوردار باشد.

در رژیم غذایی بهره‌گیری از مواد مغذی طبیعی، سبزیجات و میوه‌ها توصیه می‌شود و می‌تواند پوست بدن را به راحتی تغذیه نماید. همچنین کسانی که به دنبال برنزه شدن پوست خود در کمترین زمان ممکن هستند باید غذاهای چرب حاوی امگا 3 را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهند.

چگونه به صورت یکنواخت برنزه شویم

یکی از مشکلاتی که در برنزه شدن پوست وجود دارد، بحث یکنواخت نشدن رنگ پوست است. برای این که بخواهید در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا رنگ پوست شما تغییر کند باید لباس‌های خود را به صورت کامل از تن در بیاورید. این کار باعث می‌شود تا نور خورشید به اندازه کافی به تمام بخش‌های بدن شما برسد. یک نکته دیگر در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که باید هر نیم ساعت یک بار بدن خود را از طرفی به طرف دیگر بچرخانید تا نور خورشید به صورت مساوی بر روی بدن‌تان بتابد. البته باید خاطر نشان کرد که باید حواستان به بخش‌های داخلی اندام‌های‌تان باشد.

بخش‌های داخلی بدن نظیر پاها، بین انگشتان و پشت گردن نیز برای برنزه شدن مهم هستند. هر یک از تاکتیک‌های بیان شده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید پوست خود را بدون استفاده از تجهیزات پزشکی برنزه کنید. سرعت برنزه شدن پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به رژیم غذایی، پایه رنگی پوست، سن و سال، جنسیت و غیره اشاره کرد.

اگر بخواهید در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، کافی است به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. امید است که با مطالعه این مقاله از ساناپرس بتوانید پوست خود را به صورت یکدست و به بهترین شکل برنزه کنید.

سبک زندگیمد و زیبایی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی