10 ترفند لوله بازکنی که در هر منزلی لازم میشود | خدمات تاسیسات غرب تهران

گرفتگی لوله فاضلاب میتوانید یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که برای ما می افتد. بعضی اوقات هم در زمانی این اتفاق می افتد که اصلا زمان مناسبی نیست!تصور کنید مهمان دارید و میخواهد از توالت فرنگی یا ایرانی منزل شما استفاده کند که با چاه بالا زده آن مواجه میشود.

چقدر آزار دهنده و بد است که همچین اتفاقاتی را تجربه کنیم اما گرفتگی لوله فاضلاب از مشکلاتی است که خبر نمیکند و هر زمان ممکن است رخ دهد،اما،لازم نیست نگران باشید چون ما در اینجا به شما 10 روش تضمینی و موثر برای رفع سریع مشکل گرفتگی لوله فاضلاب در منزل به شما ارائه میدهیم.

اما قبل از هر چیزی باید با علت گرفتگی لوله فاضلاب و نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب ، این مشکل آزار دهنده ، آشنا بشیم تا بتنوانیم برای رفع گرفتگی ها با استفاده از آن ده روشی که میگوییم بهترین روش را انتخاب کنیم و سردرگم نشویم.

گرفتگی لوله فاضلاب زمانی به وجود می‌آید که مسیر عبور آب لوله فاضلاب مسدود شده باشد. در برخی از موارد هم با کاهش قطر لوله فاضلاب و بسته شدن مسیر عبور آب و فاضلاب، تخلیه آب به صورت آرام و کند صورت میگیرد.

گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است در هر نقطه ای که لوله فاضلاب وجود دارد اتفاق بیوفتد.ممکن است گرفتگی لوله فاضلاب شما درون سینک آشپزخانه شما اتفاق بیفتد و یا حتی ممکن است شما دچار گرفتگی توالت فرنگی یا توالت ایرانی بشوید. سایر نقاط مانند حمام ،  فاضلاب پارکینگ و حیاط ،  تراس و بالکن ، پشت بام نیز دچار این اتفاق میشوند.

به گفته استادکاران لوله بازکنی شبانه‌ روزی تهران مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران ، گرفتگی لوله فاضلاب چند دلیل عمده و شایع دارد. تفاوتی ندارد که گرفتگی لوله فاضلاب در کدام یک از مکان هایی که در بالا به آن اشاره کردیم اتفاق افتاده باشد عامل هایی که میخواهیم نام ببریم در تمامی این مکان ها مشترک هستند و اگر به وجود بیایند باعث گرفتگی لوله فاضلاب خواهند شد .

خدمات تاسیسات غرب تهران خدمات لوله بازکنی غرب تهران

  • افتادن اشیا درون لوله فاضلاب
  • روغن چربی ، پسماندهای غذایی ، تفاله چای و پودر قهوه
  • پرز لباس
  • مو
  • دستمال کاغذی ، پوشک بچه ، نوار بهداشتی
  • رسوبات و لجن
  • مشکلات لوله فاضلاب و عدم شیب کافی
  • برگ ، خاک و ماسه ( در پارکینگ یا حیاط یا پشت بام )
  • مصالح ساختمان مانند سیمان و گچ

اینها دلایلی هستند که اگر به وجود بیایند بدون شک باعث گرفتگی لوله فاضلاب خواهند شد.

حال که با دلایل گرفتگی لوله فاضلاب آشنا شدیم بهتر است با نشانه های گرفتگی لوله فاضلاب هم آشنا شویم و قبل از اینکه این مشکل به وجود بیاید از آن با خبر باشیم.

چند مورد وجود دارد که نشان می دهد که لوله فاضلاب منزل و یا دفتر کار شما دچار گرفتگی شده است. بهتر است که اگر این نشانه ها را مشاهده کردید آنها را جدی بگیرید و پشت گوش نندازید.

  1. بوی بد فاضلاب
  2. زیاد شدن ناگهانی سوسک و حشرات موذی
  3. تخلیه کند و آرام آب
  4. صدای غیر عادی از لوله فاضلاب

گاهی اوقات ممکن است که بوی بد فاضلاب درون منزل یا ساختمان شما به مشام برسد. یا ممکن است که به طور ناگهانی وجود حشرات موذی مانند سوسک درون منزل شما زیاد شده باشد، برخی از مشتریان هم از تخلیه آب فاضلاب به صورت آرام و کند شکایت می کند ، در بعضی از اوقات هم صدای غیر عادی در هنگام تخلیه آب فاضلاب از لوله فاضلاب میشود . تمامی این موارد نشانه هایی از گرفتگی لوله فاضلاب است.

تا اینجا دلایل گرفتگی لوله فاضلاب و نشانه‌های وجود آمدن آن را با یکدیگر بررسی کردیم. حالا نوبت به این رسیده است ست که با ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشنا شویم و نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم.  برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از این ۱۰ روش باید بدانیم که کدام روش برای چه نوع گرفتگی مناسب است که در ادام استه به آن نیز اشاره میکنیم.

۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب

  1. آبگرم
  2. سرکه و جوش شیرین
  3. آب گرم به همراه مواد شوینده
  4. جارو برقی تر و خشک
  5. نمک و جوش شیرین
  6. قلاب فلزی یا آویز لباس
  7. تمیز کردن سیفون روشویی یا ظرفشویی
  8. تلبمه لوله بازکنی
  9. جوهر نمک
  10. دستگاه فنر لوله بازکنی

۱۰ روشی که در بالا نام بردیم روشهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب در منزل می باشد اما باید با هر یک از این ها آشنا بشیم و بدانیم که برای رفع چه نوع گرفتگی هایی مناسب است.

خدمات تاسیسات غرب تهران خدمات لوله بازکنی غرب تهران

گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

 گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی یکی از مشکلات شایع در منازل و دفاتر کار می باشد. توالت فرنگی بیشتر از توالت ایرانی در  معرض گرفتگی قرار دارد . هنگامی که توالت دائماً مسدود می شود، چندین دلیل بالقوه برای این مشکل وجود دارد. گرفتگی لوله فاضلاب توسط نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، مدفوع، پلاستیک، صابون و… جزو رایج ترین مشکل ها و عدم کارکرد درست سیفون، رسوب گرفتگی و… جزو احتمالات بعدی هستند.از دلایل گرفتگی توالت فرنگی یا توالت ایرانی می شود به ، دستمال کاغذی ، پوشک بچه ، نوار بهداشتی ، افتادن اشیا  اشاره کرد.

بهترین راه برای رفع گرفتگی توالت فرنگی یا توالت ایرانی استفاده از آبگرم به همراه مواد شوینده می باشد. برای استفاده از این روش کافی است که آب گرم را با مقداری مواد شوینده مخلوط کنید و درون توالت فرنگی و یا توالت ایرانی خود بریزید.البته این روش در زمانی کارگشا است که مشکل گرفتگی لوله فاضلاب جزئی باشد و زمانی که آب فاضلاب بالا زده است از این روش کمک نگیرید.

توجه کنید آب گرمی که استفاده میکنید نباید جوش باشد چرا که ممکن است باعث سرد و گرم شدن چینی توالت فرنگی یا ایرانی شود و بلافاصله ترک بردارد. پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال مطالب بیشتری در رفع گرفتگی توالت فرنگی هستید و روش های بیشتری میخواهسد به مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی خدمات تاسیسات غرب تهران سری بزنید.

گرفتگی سینک آشپزخانه

در بالا به دلایل گرفتگی لوله فاضلاب اشاره کردیم و همانطور که حدس زدید اصلی ترین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب  در آشپزخانه،پسماندهای غذایی ، روغن و چربی است.ورود و پسماندهای غذایی و روغن و چربی به داخل لوله فاضلاب به مرور زمان گرفتگی لوله فاضلاب را به وجود می آورد. چربی ها که وارد لوله فاضلاب میشوند به جداره لوله فاضلاب می چسبند و به مرور زمان مسیر عبور آب را کوچک و کوچکتر می کند تا زمانی که این مسیر به صورت کامل مسدود می‌شود و آن زمان شما با گرفتگی سینک ظرفشویی یا حتی گرفتگی فاضلاب آشپزخانه روبرو می‌شوید.

 در آشپزخانه هایی که لوله های فاضلاب ماشین لباسشویی و سینک ظرفشویی و کفشور آشپزخانه به یکدیگر متصل هستند ممکن است که دلایل دیگری برای به وجود آمدن گرفتگی لوله فاضلاب وجود داشته باشد. مثلا ممکن است که پرز لباس و مو که در اثر شستشوی لباسشویی و تخلیه آب فاضلاب لباسشویی در لوله فاضلاب جمع شده است پست به مرور زمان باعث ایجاد گرفتگی شود.

اگر با گرفتگی سینک آشپزخانه روبه‌رو شدید و نیاز به رفع گرفتگی سینک اشپزخانه داشتید می‌توانید از روش‌های، آبگرم، آب گرم و مواد شوینده، سرکه و جوش شیرین، نمک و جوش شیرین، تمیز کردن سیفون ظرفشویی کمک بگیرید.

اگر از روش‌هایی که در بالا گفتیم برای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه هم استفاده کنید قطعاً جواب می گیرید و دیرتر دچار مشکل گرفتگی لوله فاضلاب خواهید شد. البته پیشنهاد می‌کنیم که تمیز کردن سیفون ظرفشویی یا لوله های سفید رنگی که زیر سینک آشپزخانه وجود دارند را به یک استاد کار بسپارید.

برای استفاده نکردن از روش  سرکه و جوش شیرین و یا نمک و جوش شیرین  ابتدا باید نمک و جوش شیرین و یا سرکه و جوش شیرین را درون لوله فاضلاب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و پس از آن آب گرم را به آن اضافه کنید .

گرفتگی حمام

گرفتگی لوله فاضلاب حمام معمولا به دلیل ورود مو یا اشیا یا صابون به درون لوله فاضلاب اتفاق می‌افتد . برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب و حمام نیز می توانید از آب گرم کمک بگیرید اما برای اینکه بتوانید مو یا اشیای که درون لوله فاضلاب افتاده است را خارج کنید می‌توانید از یک قلاب یا آویز لباس استفاده کنید. لباس فلزی را میتوانید به صورت یک قلاب در بیاورید و سپس آن را داخل لوله فاضلاب کنید تا اگر مو درون لوله فاضلاب وجود داشت خارج شود.

گرفتگی لوله فاضلاب پارکینگ و حیاط

گرفتگی لوله فاضلاب و پارکینگ و حیاط  معمولاً جزو گرفتگی های سخت و شدید می باشند. دلیل این مورد هم این است که مواردی که در اینجا باعث به وجود آمدن مشکل گرفتگی لوله فاضلاب می کنند کمی برطرف کردن این مشکلات سخت و دشوار کردن اند و ممکن است ما را از روش هایی که در بالا توضیح دادیم مشکل برطرف نشود. شود البته با استفاده از دستگاه لوله بازکنی و فنر برقی می توانید تمامی گرفتگی های لوله فاضلاب را برطرف کنید.

می گفتیم اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما به صورت جزئی اتفاق افتاده باشد با روشهایی که در بالا به آن اشاره کردیم مشکل شما بر طرف می‌شود . شود نکته که فراموش کردیم و آن بپردازیم این است که هرگز از اسیدهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده نکنید چراکه باعث آسیب به شخص مصرف‌کننده می‌شود و هم خسارت زیادی را بر روی دست می گذارد.

خدمات تاسیسات غرب تهران خدمات لوله بازکنی غرب تهران

بهترین روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب خیال شما را از بابت رفع این مشکل راحت کند استفاده از دستگاه لوله بازکنی و فنر برقی می باشد. قدرت بالای دستگاه لوله بازکنی با فنر برقی در کنار مهارت و تجربه استادکار لوله بازکن هر نوع گرفتگی لوله فاضلاب را به صورت ۱۰۰% تضمینی برطرف می کند.

مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران ( www.khadamatthehran.ir ) ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی غرب تهران – فوری و شبانه روزی آماده ارائه خدمات در جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب به مشتریان عزیز و ساکنین تمامی مناطق تهران میباشد. اگر به خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب نیازمند شده اید می توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هر . از تهران که بودید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و ثبت درخواست خود را انجام بده دهید و در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنید.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی