کنکور سراسری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا؛ در مجموع ۲ هزار و ۵۰۴ داوطلب امسال در قصرشیرین  و سرپل ذهاب در رشته های ریاضی فیزیک، هنر، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی در آزمون سراسری شرکت کرده اند که از مجموع شرکت کنندگان ۳۹۲ داوطلب در قصرشیرین و ۲ هزار و ۱۱۲ داوطلب سرپل ذهابی هستند.

«احمد خدرویسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنکور سراسری امسال از امروز چهارشنبه با حضور داوطلبان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفت حوزه امتحانی در شهرستان قصرشیرین آغاز شده و به مدت چهار روز همزمان با سراسر کشور به تفکیک رشته های آموزشی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ناظران بهداشتی بر حوزه های امتحانی و مکان برگزاری آزمون نظارت می کنند و تمامی شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

وی اظهار داشت: محل برگزاری آزمون از نظر تهویه، استانداردهای لازم را دارد همچنین ورود و خروج متقاضیان نیز به گونه ای است که متقاضیان رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و به دلیل فاصله گذاری متقاضیان در حین برگزاری آزمون، تعداد حوزه های امتحانی نیز بر اساس این مهم لحاظ شده است.

داوطلبان نگران رعایت مسایل بهداشتی نباشند

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین در ادامه گفت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری و خانواده های آن ها از سلامت و رعایت نکات بهداشتی در حوزهای آزمون سراسری اطمینان داشته باشند و حوزه های برگزاری کنکور قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می شوند.

خدرویسی گفت: ۳۹۲ داوطلب شامل ۲۱۹ دختر و ۱۷۳ پسر در این شهرستان در مدت چهار روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پنج گروه آزمایشی برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باهم رقابت می‌کنند که بیشترین سهم شرکت کننده از این شهرستان با ۱۸۵ داوطلب مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین نیز با ۱۷ داوطلب مربوط به رشته هنر است.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه قصرشیرین هم اکنون از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد.

شهرستان قصرشیرین چهار هزار و ۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در ۵۰ مدرسه شهری و روستایی در قالب ۱۷۶ کلاس درس زیر نظر ۴۰۰ مربی تحصیل می‌کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی۲۱ حوزه امتحانی سرپل ذهاب 

 رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با حضور ۲هزار و ۱۱۲ داوطلب در ۲۱ حوزه امتحانی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و در تمامی حوزه ها رعایت شیوه نامه های بهداشتی لحاظ شده است.

«علی رضاپور» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور از امروز  نهم، تیرماه در سرپل ذهاب آغاز شد و تا دوازدهم تیرماه هر روز به  به تفکیک رشته ها در این شهرستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: بیشترین شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به علوم تجربی و کمترین شرکت کننده مربوط به رشته هنر است.

رضاپور ادامه داد: از مجموع داوطلبان کنکور سراسری امسال یک هزار و ۲۵۹ نفر زن و ۸۵۳ نفر مرد هستند که تمامی شیوه نامه های بهداشتی برای صیانت از سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او گفت: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تهویه مناسب در محل برگزاری آزمون از مواردی است که در آزمون سرسرای حتما رعایت شده و به تمامی دانش آموزان نیز اطلاع رسانی شده که با ماسک و رعایت دستورالعمل ها در محل آزمون ها حاضر شوند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با عراق، در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۴ هزار دانش آموز دارد که در ۱۹۳ واحد آموزشگاهی مشغول تحصیل هستند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی