قبل از سفارش کمد دیواری این مقاله را بخوانید!

کمد دیواری چیست؟

کمد دیواری اغلب دریک حجم فرو رفته داخل خانه قرارمیگیرد و یا فضایی برای آن در نظر گرفته میشود و بیشتردر اتاق ها ساخته میشود. جدا ازاین که در کمد دیواری چه سبک ها و طرح هایی وجود دارد، هدف از ساخت کمد دیواری اهمیت بیشتری دارد.

 قبل از انتخاب کمد دیواری تان…

چه فضاهایی را برای خودمان میخواهیم؟ آیا کشو میخواهیم؟ به چه اندازه جای رگال لباس میخواهیم و آیا یک وسیله حجیم داخل خانه داریم که میخواهیم در کمد جای دهیم؟

همه این پرسش ها از نکات مهمی است که درساخت کمد دیواری باید به آن توجه کرد.

برای درک راحت تر فضاهای کمد دیواری اتاق خواب خانه خود را در نظر بگیرید. ارتفاع اتاق ها معمولا ۲۶۰ سانتی متر به بالا می باشد.

تقسیم بندی فضای کمد دیواری

فضای پایین کمد دیواری

تقسیم بندی کمددیواری از کف اتاق  تا ارتفاع کمتر از یک متر مخصوص فضای کشو ها، طبقه  بندی و یا قرار دادن اجسام سنگین (مثل گاوصندوق) می باشد.

فضای میانی کمد دیواری

در فضای میانی کمددیواری از ارتفاع حدودا کمتر از یک متر (بسته به ارتفاع اتاق) تا ارتفاع کمتر از ۲۲۰  سانتی متر بیشتر مخصوص رگال های لباس، کتابخانه، جاسازی اکسسورهای مختلف مثل میز اتو، رگال های کوچک کروات، قاب جواهر، یا گاوصندوق تو کار و… …

فضای بالای کمد دیواری

فضای بالای کمددیواری که از ارتفاع کمتراز ۲۲۰ سانتی متر تا زیر سقف که حداقل ۵۰ سانتی متر مورد نیاز است به فضای انباری کمددیواری معروف است، که برای وسایلی است که ما کمتر به آن ها نیاز پیدا می کنیم.  

قبل از سفارش کمد دیواری این مقاله را بخوانید!

مواردی که تا الان گفته شد چگونگی تفکیک فضای داخلی کمددیواری با استفاده از باکس های ام دی اف (mdf) میباشد. به عنوان مثال یک فضای رگال لباس یا یک فضای کشو هرکدام یک باکس جداگانه است، که در اتاق شما در کنار هم یا روی هم قرار میگیرند و اسکلت بندی کمددیواری مورد سلیقه شما را تشکیل می دهد.

بعد از اینکه اسکلت کمددیواری ساخته شد، نوبت به زیبایی کمددیواری می رسد که زیبایی آن بسته به سلیقه شما دارد اما به طور کلی میتوان در دو دسته ریلی و باکسی تقسیم بندی کرد.

البته سبک های خاص دیگری را هم مثل کمددیواری آینه کاری شده و یا نوعی که بیشتر از اینکه محل لباس و وسایل باشد جنبه ویترین دارند هم میتوان مورد استفاده قرار داد، که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

تا اینجا در مورد اینکه کمددیواری از چه بخش هایی تشکیل شده است و چه نوع درب هایی دارد صحبت کردیم در این بخش، در مورد نحوه دسترسی به داخل کمددیواری توضیح می دهیم:

نحوه دسترسی به داخل کمد دیواری

استفاده از درب های یکپارچه (از کف تا سقف) به صورت ریلی یا به صورت لولایی ممکن است باعث بروز مشکلاتی درآینده شود مثلا درب کمددیواری به ارتفاع بیشتر از ۲۲۰ سانتی متر بعد از گذشت زمان و استفاده دائم تاب بر می دارد و باعث بروز مشکلات می شود. به همین دلیل درب های با ارتفاع ۲۲۰ سانتی متر توصیه نمی شود همچنین مشکل دیگر این است که وقتی درب را باز میکنیم تمام محتویات داخل کمددیواری دیده می شود و مواردی این چنین، برای حل این مشکل درب قسمت پایین را که ارتفاع آن کمتر از ۲۲۰ سانتی متر است را با یک درب پوشش میدهند و فضای انباری را با یک درب پوشش می دهند.

جنس کمد های ریلی

همانطور که در ابتدا گفته بودیم با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کمد و کابینت سازی متریال های متنوع و باکیفیتی به بازار وارد شده است.

کمدها معمولا از جنس های پرطرفداری مانند هایگلاس، ام دی اف، تمام چوب هستند.

پرطرفدارین که باقیمت مناسب ارائه میشود ام دی اف است.

کمدها ام دی اف از خرده چوب های طبیعی ساخته شده اند که به وسیله حرارت و فشار پرس میشوند که بوسیله چسب های مرغوب به یکدیگر متصل میشوند و ترکیب زیبایی را به وجود می آورند.

قبل از سفارش کمد دیواری این مقاله را بخوانید!

کمدهای ام دی اف در طیف رنگی گسترده ای وجود دارند و بهتر است در انتخاب رنگ آنها دقت داشته باشید.

کمدهای ام دی اف از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و میتوانند برای هر محیطی طراحی و اجرا شوند.

کمدهای هایگلاس هم از مغزی ام دی اف ساخته شده اند که با روکش پلی گلاس تبدیل به کابینت های هایگلاس میشوند و زیبا میدرخشند.

هنگامی که اسم کمدهای هایگلاس می آید قطعا ظاهری براق و درخشنده در ذهنتان نمایان میشود و باعث میشود که زیبایی چشم نوازی در محیط منعکس شود.

صبحت از منعکس شدن شد، یکی از ویژگی هایی که این کمد ها دارند منعکس کننده نور بالایی دارند که اگر به رنگ سفید انتخاب شوند میتوانند زیبایی متفاوتی از خود به نمایش بگذارند.

در طراحی دکوراسیون خانه هایی که فضای کمی دارند بهتر است که از کمدهای سفیدرنگ و براق استفاده کنید.

رنگ روشن به بزرگتر جلوه دادن محیط کمک میکند و باعث میشود که همیشه محیط تمیز و پاکیزه به نظر برسد. کمدهای تمام چوب هم مشخص هستند. متریال چوب یک از بهترین ها در طراحی داخلی و تزئینات ساختمان است.

کمد دیواری باکسی

یک کمد دیواری باکسی باید ویژگی هایی داشته باشد تا افراد آن را انتخاب کنند!

کابینت ها و کمد ها انواع مختلفی دارند که نسبت به کارایی محیط از آنها استفاده می شود.

معمولاً کمدها به مدل‌های ریلی، کشویی، کلاسیک تهیه می‌شوند و متناسب با نیاز افراد در محیط های اداری و منازل مسکونی و حتی محیط های دیگر می‌توان از آنها استفاده کرد.

فضای خالی کمد می‌تواند این اختیار را به شما بدهد که از آن به عنوان دکور استفاده کنید.

معمولاً برای بهینه‌سازی از فضاهای خالی در کمد به وسیله تقسیک بندی و جلوگیری از پرت رفتن فضای خالی از طبقات برای آن استفاده می‌کنند.

همچنین وجود دستگیره ها با اینکه فضای کمی را اشغال می کنند اما ظاهرا آنها می‌تواند بسیار موثر در نگاه بیننده و مشتری باشد.

سخن پایانی

گروه کابینت و دکوراسیون گریت تولید کننده انواع سبک کابینت های مدرن و کلاسیک و کمد دیواری ریلی و باکسی، با بیش از ۱۵ سال سابقه ساخت انواع کابینت آشپزخانه و کمد دیواری آماده خدمت رسانی و خدمات رایگان به شما عزیزان می باشد. چنانچه قصد انتخاب بهترین گزینه از کابینت آشپزخانه برای محیط آشپزخانه تان را دارید، با تماس با شماره های

۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲

  ۸۸۰۷۹۲۵۷

از خدمات رایگان مشاوره ما بهره ببرید.

۲۱۲۱

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی