بزرگان اصلاحات کم کاری کردند؟ /سرنوشت جبهه اصلاحات از زبان عضو حزب اعتماد ملی

«اسماعیل گرامی مقدم»، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، در رابطه با سرنوشت نهاد اجماع ساز در چهار سال آتی با توجه به دولتی که در مردادماه بر سر کار خواهد آمد، اظهار کرد: از این پس جلسات جبهه اصلاحات بیشتر به بحث و بررسی پیرامون انتخاباتی که انجام شد و آسیب شناسی و توجه به نقاط قوت و ضعف آن و تحلیل های اعضا می گذرد. اصلاحات حتما در مورد ادامه کار خود بحث خواهد کرد و ضرورت این مساله را که آیا این جبهه ماندگار باشد یا نه، مورد توجه قرار خواهد داد.

او افزود: روشن است که جبهه اصلاحات برای جلوگیری از تفرقه و چند صدایی نیاز به تشکل واحدی دارد و نه تنها در جبهه اصلاحات بلکه در اصولگرایی نیز وضعیت به همین شکل است و نمی شود هر جریانی سی حزب باشند و نهادی نباشد که آنها را به جمع بندی برساند بنابراین تعداد زیادی از احزاب ما کارکرد ندارند و ناگزیر هستیم، برای رسیدن به نهادهای قوی مدنی حتما از جبهه استفاده کنیم تا همه افکار را جمع کند.

گرامی مقدم تاکید کرد: این مساله باید در خود جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار بگیرد اگر ضرورتی داشت ادامه پیدا می کند و اگر ضرورتی نداشت احزاب به صورت انفرادی به کار خود ادامه خواهند داد.

او خاطرنشان کرد: روشن است که جبهه در فرایند انتخابات و رد صلاحیت ها چه آسیب هایی دید و چه کارهایی می توانست انجام دهد که انجام نداد و مسائل موجود و آینده اصلاحات در این جلسات، بحث می شود.
بزرگان اصلاحات کم کاری کردند؟ /سرنوشت جبهه اصلاحات از زبان عضو حزب اعتماد ملی

این عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه اتفاقات اخیر در جریان اصلاحات دلیل بر کم کاری بزرگان اصلاح طلب نیست، اذعان کرد: بزرگان و سران اصلاحات یک شبه به وجود نیامده اند که یک شبه هم بروند عالم سیاست بازنشستگی ندارد و فرد تا آخر عمر با سیاست است و با سیاست هم از این دنیا می رود. جایگاه این افراد ثابت نیست و یاران آنها در دوره هایی تغییر کرده اند. ما نمی‌توانیم اینطور ارزیابی کنیم که این ها پایگاه خود را در این انتخابات از دست داده اند. مردم خسته بودند و در انتخابات حضور پیدا نکردند درحالیکه اگر حضور پیدا می کردند و به رقیب رای می دادند ترکیب نتیجه عوض می شد وقتی ۴۸ درصد از مردم حضور پیدا کرده اند ما نمی توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

گرامی مقدم افزود: مردم در دوره ای این جریان و در دوره بعدی جریان دیگری را انتخاب می کنند با این مسائل نمی توانیم بگوییم مردم از چهره ها فاصله گرفته اند یا آنها کارکرد ندارند. مگر اینکه به طور طبیعی جایگزین این افراد پیدا شوند و جوانترها بیایند و جای آنها را بگیرند. به عقیده من همه چهره ها سرمایه های کشور هستند.
 
او در پایان رسالت نهاد اجماع ساز را طی سال های پیش رو ساماندهی اصلاح طلبان مطرح کرد و گفت: من رسالت آینده اصلاحات را در سازماندهی این جبهه می بینم. ما باید در همه استان ها به صورت شاخه ای با احزاب کار کنیم و به صورت نهاد اجماع ساز به فکر پارلمان جبهه اصلاحات باشیم این ضعف ما در این دوره بود که فقدان سازمانی یا ضعیف شدن سازمانی، داشتیم که دلایل مختلفی داشت. جبهه اصلاحات باید مواضعی روشن و شفاف داشته باشد و مردم متوجه باشند که جبهه اصلاحات خواست و مطالبه مردم را پیگیری می کند و در این راستا حرکت می کند. اصلاح طلبان باید از لاک صرف قرار گرفتن در قدرت خارج شوند و در سمت مردم قرار بگیرند و شجاعانه و دلسوزانه مطالبات مردم را در جهت منافع کشور پیگیری کنند. 

27215

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی