اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها

طراحی لوگو به‌عنوان یک نشان اختصاصی تجاری برای کسب و کارهای مختلف، یکی از اقدامات بسیار موثر برای رسیدن به اهداف برندینگ است. لوگو کمک می کند شخصیتی متمایز از کسب و کارها خود نشان دهید. در واقع با استفاده از لوگوی حرفه‌ای به‌عنوان شناسنامه و هویت کسب و کار می‌توان برندسازی و توسعه کسب و کار را با سرعت بیشتری به سوی اهداف  پیش برد و فعالیت‌های خود را به افراد بیشتری معرفی کرد. کسب و کارهایی که از لوگو استفاده نمی‌کنند، در بازاریابی داخلی و خارجی خود با شکست مواجه می‌شوند و در بازار رقابتی به اندازه کافی پیشرفت نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم درباره طراحی لوگو، کاربردهای لوگو، اهمیت داشتن لوگو برای کسب و کارهای مختلف، نقش لوگو در پیشرفت و توسعه کسب و کار و ویژگی‌های لوگوی حرفه‌ای توضیح دهیم.

لوگو چیست و شامل چه بخش هایی است؟

لوگو نشانه‌ای گرافیکی به شکل سمبل، علامت، نوشتار یا ترکیبی از همه این موارد است که برای شرکت‌های صنعتی، تولیدی، تجاری و کسب و کارهای بزرگ و کوچک طراحی می‌شود. طراحی لوگوی حرفه ای به کسب و کارها کمک می‌کند تا محصولات، خدمات و اهداف خود را با نشان اختصاصی خود به مخاطبان و مشتریان معرفی کنند. طراحی لوگو هرچه خلاقانه‌تر و منحصر به فرد‌تر باشد، به‌عنوان هویت بصری یک برند در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود و در افزایش محبوبیت برند و کسب و کار تاثیر بسزایی دارد. طراحی لوگو در اکثر مواقع اولین تصویری است که با شنیدن نام یک برند در ذهن افراد نقش می‌بندد. لوگو از 2 بخش شامل لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری تشکیل شده است. لوگوی تصویری از نمادها و شمایلی ساده تشکیل شده است که با مشاهده آن محصول یا کسب و کار یا شرکت مورد نظر در ذهن افراد تداعی می‌شود‌. در لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ نام کسب و کار یا برند مورد نظر با استفاده از فونت‌هایی در اندازه متفاوت با ایجاد هویت بصری و چیدمانی خاص به صورت خوانا نوشته می‌شود. لوگو ترکیبی نیز از ترکیب لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری ایجاد می‌شود.

لوگو چه کاربردهایی دارد؟

طراحی لوگو کاربردهای مفیدی برای کسب و کارها دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای لوگو معرفی و ماندگاری یک برند یا کسب و کار درذهن مخاطب است. با طراحی یک لوگوی حرفه ای می‌توان در ذهن مخاطبان ماندگار شد که این موضوع برای ارتباط سازی بین کسب و کار و جامعه هدف بسیار مهم است. یکی دیگر از کاربردهای لوگو تمایز بین کسب و کارها و رقبای یک برند است. لوگوی حرفه‌ای بخش مهمی از هویت بصری یک برند محسوب می‌شود و کمک می کند از بین سایر برندهای مشابه به خوبی تشخیص داده شود. در واقع در زمانی که صاحبان کسب و کار در مکانی حضور ندارند، لوگو با طرح، رنگ و ترکیب گرافیکی منحصر به فردش می‌تواند معرف و نماینده برند باشد. مشتری‌هایی که از طریق لوگو جذب یک کسب و کار می‌شوند، بسیار وفادار هستند. لوگو در واقع شخصیت یک کسب و کار یا برند است که همه جا بعنوان نماینده ی تولید کننده ظاهر می شود. طراحی یک لوگوی جذاب و کاملا مرتبط با کسب و کار به افزایش اعتمادسازی بین کاربران و مشتریان منجر خواهد شد. لوگوهایی با طراحی حرفه‌ای و متفاوت باعث می‌شوند که کسب و کار مورد نظر در بین رقبای خود از جایگاه بهتری برخوردار باشد. بطور کلی لوگو کسب و کارها کارآیی های متعددی برای تبلیغات و بازاریابی دارند. برای طراحی بسته بندی حرفه ای، طراحی یک کمپین بازاریابی و تبلیغات نیاز به لوگوی اختصاصی خواهید داشت. طراحی پوستر، بیلبورد، کاتالوگ، بروشور، ست اوراق اداری و بسیاری اقلام دیگر به لوگوی حرفه ای و اختصاصی برند خود نیاز دارید.

طراحی لوگواهمیت داشتن لوگو برای کسب وکارهای مختلف

بعضی از کسب و کارها از اهمیت طراحی لوگو و مزایای آن غافل هستند و هیچ اقدامی برای داشتن یک لوگوی حرفه ای و اختصاصی نمی‌کنند. در حالی که با استفاده از لوگوی حرفه‌ای در کنار طراحی برند و بازاریابی به سرعت می‌‌توانند تعداد مشتریان خود را به میزان زیادی افزایش دهند و سود بسیار خوبی به دست بیاورند. باید این نکته بسیار مهم را بپذیریم که بدون استفاده از لوگو هیچ کسب و کاری هویتی از خود ندارد و نمی تواند موفق باشد. اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها در زمینه های برندینگ، بازاریابی، تبلیغات، اعتماد سازی و جذب تعداد زیادی از مشتریان خواهد بود. کسب و کارها قبل از هر اقدامی برای تولید محصول یا راه‌اندازی مرکز ارائه خدامات باید یک لوگوی حرفه‌ای و اختصاصی برای نشان دادن هویت کسب و کار خود بصورت بصری کنند. حرفه‌ای بودن یک کسب و کار و میزان جدیت آن را می‌توان از لوگوی آن که باعث اعتماد مخاطبان و جذب مشتریان جدید می شود تشخیص داد.  این موضوع یکی از اصول پیشرفت و توسعه هر کسب و کاری است.

نقش لوگو در پیشرفت و توسعه کسب و کار

طراحی لوگو علاوه بر ایجاد جذابیت و هویت بصری نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه کسب و کارهای مختلف ایفا می‌کند. لوگو باعث می‌شود یک کسب و کار از بین تعداد زیادی رقبای خود تمیز داده شود. مشتری‌ها با مشاهده لوگوی حرفه‌ای و اختصاصی یک کسب و کار اطلاعات کلیدی را درباره فعالیت‌ها، اهداف، خدمات و ارزش‌های یک برند به دست می‌آورند. تاثیر لوگو در جذب مشتری و ماندگاری آن در ذهن او باعث می‌شود که روزبه‌روز به تعداد مشتریان افزوده شود. مهم‌ترین هدفی که تمام کسب و کارها تلاش خود را برای تحقق آن انجام می‌دهند، جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش محصولات و خدمات است. بنابراین با طراحی یک لوگوی زیبا و منحصر به فرد می‌توان به پیشرفت و توسعه کسب و کار خود کمک کرد‌.

ویژگی‌های لوگوی حرفه‌ای

 

طراحی لوگو

یک لوگوی حرفه‌ای باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا نظر مشتریان را به خود جذب کند‌. این ویژگی‌ها شامل ساده بودن، زیبا بودن، متمایز بودن، انعطاف پذیری، چند کاربردی بودن، مناسب و درخور بودن، سازگار بودن با ‌کسب و کار، هدفمند بودن، به یاد ماندنی بودن و منحصر به فرد بودن است. طراحی لوگو با این ویژگی‌ها تاثیر بسیار زیادی در معرفی سریع برند به مشتریان دارد‌.

معرفی استودیو مانی بعنوان مجری حرفه ای طراحی لوگو

در این مقاله سعی کردیم درباره اهمیت داشتن یک لوگوی حرفه‌ای برای کسب و کارهای مختلف توضیح دهیم. اگر برای کسب و کار خود نیاز به طراحی حرفه ای لوگو دارید، ما به شما استودیو مانی را معرفی می‌کنیم. استودیو مانی خدمات طراحی لوگو، طراحی برند، عکاسی و غیره را با مناسب‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. این استودیو فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرد و در طول چندین سال فعالیت درخشان همواره جلب رضایت مشتریان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است. با طراحی یک لوگوی حرفه‌ای برای کسب و کار خود توسط گروه مانی مسیری پیشرفت را با سرعت بالاتری طی خواهید کرد. برای مشاهده نمونه کارهای این استودیو به سایت http://studiomani.ir  مراجعه نمایید.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی