۱۰ نکته کنکوری ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، آزمون سراسری ۱۴۰۰ از صبح فردا چهارشنبه ۹ تیرماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز می شود و تا شنبه ۱۲ تیرماه ادامه دارد. در این آزمون یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب  به رقابت می پردازند.

کنکور اولی ها قبل از حضور در این آزمون چندساعته، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند تا آزمونی بدون اضطراب را بگذرانند.

۱- نکات مهم کارت ورود به جلسه

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاکن و یک سنجاق یا سوزن و همچنین ماسک به همراه داشته‌ باشد.

۲- زمان آغاز فرایند آزمون

فرآیند برگزاری آزمون های گروه های آموزشی مختلف، راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ صبح آغاز می شود البته درِ حوزه‌های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد. بنابراین از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درِ حوزه های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

۱۰ نکته کنکوری ۱۴۰۰

۳- آوردن وسایل اضافی؛ ممنوع

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند.

به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود:

به عنوان تقلب و تخلف تلقی می شود و با متخلفان بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسوولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۴- آزمون داوطلبان ترمی واحدی

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیان‌ نظام‌ جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌ که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی و متقاضیان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی که عنوان‌ دیپلم و پیش‌دانشگاهی آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامی (کد ۱۸) است، با توجه‌ به‌ انتخاب نوع دفترچه سوالاتی که در بند ۳۸ تقاضانامه‌ مشخص‌ کرده‌اند، در جلسه آزمون به آنها دفترچه عمومی و اختصاصی مورد درخواست تحویل خواهد شد.

۵- شخصی‌سازی سوال‌های آزمون

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به هر متقاضی در گروه های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب ۲ بسته نایلونی داده می شود. این بسته‌ها شخصی سازی و مشخصات متقاضیان روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

متقاضیانی‌ که‌ معارف آنها غیراسلام یا زبان‌ خارجی‌ آنان‌ غیرانگلیسی‌ است، باید سؤالات‌ مربوط به‌ اقلیت‌های‌ دینی‌ (کلیمی‌، زرتشتی‌ و مسیحی‌) و زبان‌ خارجی ‌غیرانگلیسی‌ (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی‌) را پاسخ‌ دهند. سؤالات‌ مربوط برای این دسته از متقاضیان با توجه‌ به‌ شماره‌ داوطلبی‌ آنان‌ شخصی‌سازی شده و به صورت بسته‌های مجزا، در جلسه آزمون همراه با دفترچه سوالات عمومی به آنها تحویل خواهد شد.

متقاضیان در همه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند.

۶- پروتکل‌های بهداشتی

از آنجایی که ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، برخی پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در آزمون های چهار روزه سراسری اعمال می شود که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

داوطلبان زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند؛ حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان است. همچنین برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

کنکوری ها هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند؛ برای حضور در آزمون همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

از تماس دست­ ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری شود و داوطلبان هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند؛ در صورتی که دستمال وجود نداشت، از قسمت داخلی آرنج استفاده شود.

در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند؛ در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش­ و عمل کنند.

همچنین از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می ­شود نظیر صندلی­ ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی خودداری کنند.

۱۰ نکته کنکوری ۱۴۰۰

۷- جریمه‌های تقلب در کنکور

تخلفات و جرایم در کنکور سراسری مشمول برخی جریمه ها می شود.

– ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی به صورت خاموش) و دستگاه های حافظه‌دار.

– ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار، کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

– خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

۸- سهمیه‌های کنکور بدون تغییر

هیچ تغییری در کنکور سراسری ۱۴۰۰ از نظر ضوابط و مقررات وجود ندارد و این آزمون به روال گذشته برگزار می شود؛ همچنین سهمیه ها مانند آزمون سال ۹۹ برای داوطلبان واجد شرایط اعمال می شود.

۱۰ نکته کنکوری ۱۴۰۰

۹- ارایه ماسک به داوطلبان

داوطلبان برای شرکت در آزمون باید ماسک به همراه داشته باشند و در صورتی که ماسک نداشتند، حوزه های امتحانی موظف هستند ماسک در اختیار داوطلبان قرار بدهند.

۱۰- عوامل بهداشتی حاضر در جلسه کنکور

همه حوزه های برگزاری آزمون سراسری دارای سیستم تهویه هستند و با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تمام عوامل بهداشت استان ها در روزهای برگزاری آزمون آماده خدمات رسانی به داوطلبان بوده و به هر حوزه کنکور، یک دستگاه آمبولانس اعزام می شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی