زمان و مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد پایه اول

از مهم ترین دوره های تحصیلی هر دانش آموز، دوره ابتدایی می باشد. چرا که پیشرفت دانش آموزان در آینده، به قوی بودن در این پایه بستگی دارد. به همین دلیل، اطلاع داشتن از زمان و مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد اول، جزو موارد حائز اهمیتی می باشد که تصمیم داریم در این مطلب از ایران تحصیل به آن بپردازیم. مدارس شاهد در ابتدا، برای پذیرش فرزندان ایثارگران و شاهد تاسیس شد. اما در صورتی که دانش آموزان عادی بتوانند شرایط لازم را برای تحصیل در این مدارس به دست بیاورند، این امکان وجود دارد تا ثبت نام آن ها صورت پذیرد.

به طور کلی ثبت نام مدارش شاهد پایه اول ابتدایی در دو مرحله انجام می پذیرد. ثبت نام در این مدارس، مستلزم داشتن شرایط به خصوصی می باشد. لازم است دانش آموزان با این شرایط سازگار باشند و در صورت کسب امتیاز لازم، می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. لازم است بدانید که دانش آموزان این دسته از مدارس، به دو دسته دانش آموزان شاهد و غیر شاهده تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این دانش آموزان باشد به منظور ثبت نام، از جدول امتیاز بندی مد نظر این مدارس، امتیاز کافی را برای ثبت نام به دست بیاورند.

ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی

تمامی دانش آموزانی که تصمیم دارند در پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد ثبت نام کنند، می توانند به منظور ثبت نام اولیه و ارائه مدارک که به صورت غیر حضوری و اینترنتی می باشد، از طریق سامانه سجا اقدام نمایند. لازم است بدانید که ثبت نام مدارش شاهد در مقطع اول ابتدایی آغاز شده است!

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی، مانند سنوات گذشته در تمامی مدارس شاهد انجام می شود و پذیرش دانش آموزان در این پایه، مانند سایر داوطلبان، مستلزم داشتن شرایط ثبت نام مدارش شاهد می باشد. به نقل از ایران تحصیل، ثبت نام کلیه مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی، از خرداد ماه آغاز شده و از طریق سامانه ثبت نامه سجا به نشانی saja.medu.ir امکان پذیر می باشد.

پیش ثبت نام مدارش شاهد در مقطع اول ابتدایی

پیش ثبت نام در مدارس شاهد برای سال تحصیلی 1400-1401، باید با تکمیل نمودن فرم ثبت نام، احراز هویت و امتیاز داوطلبان ورود به مدارس شاهد، انجام پذیرد. ثبت نام قطعی پس از احراز شرایط مدارس شاهد و ثبت نام اینترنتی در سامانه سجا، صورت می پذیرد. توجه داشته باشید که ثبت نام در مدارس شاهد، دو مرحله ای می باشد. مرحله اول شامل پیش ثبت نام و یا ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه سجا می شود.

مرحله دوم که ثبت نام قطعی دانش آموزان در مدارس شاهد می باشد، پس از احراز هویت دانش آموزان و مقایسه امتیاز آن ها با یکدیگر، انجام می شود. لیست اسامی دانش آموزانی که واجد شرایط برای تحصیل در مدارس شاهد می باشند، اعلام شده و پذیرفته شدگان یک هفته زمان دارند تا به صورت حضوری به مراکز قبول شده مراجعه نمایند.

توجه داشته باشید که ثبت نام دو مرحله ای صرفا به دانش آموزان غیر شاهد و یا دانش آموزانی که دارای سهمیه آزاد می باشند، اختصاص دارد. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، در همان مرحله اول از طریق سامانه سجا، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان بندی ثبت نام مدارس شاهد

در زمان ثبت نام دانش آموزان باید موارد مشخصی را رعایت نمایید که یک به یک آن ها را برای شما در این بخش از مطلب شرح داده ایم:

  1. ثبت نام و پذیرش دانش آموزان شاهد و غیر شاهد از طریق سامانهmedu.ir انجام می شود.
  2. دانش آموزانی که تصمیم به ثبت نام در مدارش شاهد را دارند حتما اطلاعات خود مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی و…. را به درستی وارد کنند.
  3. به درخواست هایی که بعد از مهلت ثبت نام ارسال می شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  4. جهت استفاده از امتیاز هایی که در جدول امتیاز بندی وجود دارد، ارائه اصل مدرک الزامی است.
  5. در زمان ثبت نام، تائید نهایی صحت اطلاعات بر عهده متقاضی است. لطفا دقت کافی در این مورد داشته باشید.
  6. لطفا متقاضیان محترم بعد از تکمیل فرم ثبت نام و اخذ کد رهگیری، یک نمونه از فرم را در نزد خود نگهداری نمایند.
  7. هر متقاضی می تواند پیش از این که موعد ثبت نام تمام شود نسبت به ویرایش اطلاعاتی که ثبت کرده است اقدام کند.
مراحل ثبت نام / پایه تحصیلی اول ابتدایی پایه عفتم پایه دهم
زمان ثبت نام در مدارس شاهد 1 الی 17 خرداد 1 الی 14 تیر 5 الی 21 تیر
ارسال پیامک توسط مدرسه و اعلام نتایج غیر قطعی توسط سایت 19 الی 21 خرداد 16 تیر 23 تیر
بررسی مدارک توسط مدرسه و تایید در سامانه سجا 22 الی 27 خرداد 17 الی 27 تیر 24 الی 31 تیر
تایید مدارک از سوی استان، منطقه و اعلام نتایج به اولیا 28 خرداد الی 3 تیر 28 تیر الی 3 مرداد 1 الی 15 مرداد

سوالات متداول زمان و مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد پایه اول

·      ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی چه زمانی است؟

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی از اواسط خرداد ماه آغاز می گردد.

·      ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی در چه سایتی صورت میگیرد؟

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی در سایت سجا به نشانی saja.medu.ir صورت می گیرد.

·      شرایط ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی چیست ؟

شرایط ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی به طور کامل در مقاله بیان شده است، لطفا آن را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

همان طور که پیش تر گفته شد، مدارس شاهد، شرایطی را برای ثبت نام دانش آموزان در مقطع اول ابتدایی در نظر گرفته اند که آن ها را برای شما شرح می دهیم:

  1. دارا بودن صلاحیت اخلاقی
  2. داشتن پوشش اسلامی متناسب و رعایت احکام شرعی
  3. دانش آموزانی که تصمیم دارند در مدارس شاهد ثبت نام شوند، باید در محدوده تعیین شده سکونت داشته باشند.
  4. پایبند بودن خانواده ها به ارزش های اسلامی
  5. رعایت مقررات آموزشی و انضباطی

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی

پس از پیش ثبت نام در مدارس شاهد و اعلام نتایج توسط این مدارس، دانش آموزان باید در زمان مشخص شده با در دست داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام در مدارش شاهد به صورت حضوری به مدرسه قبولی مراجعه کنند. همین طور باید تمامی امور مربوط به ثبت نام خود را از طریق سامانه سجا تکمیل کنند.

لازم است بدانید که به دلیل محدودیت زمانی در پیش ثبت نام و ثبت نام حضوری، دانش آموزان و والدین گرانی آن ها، باید مدارک اعلام شده در این بخش از مطلب را در دسترس داشته باشند:

  1. شناسنامه دانش آموز به همراه کپی
  2. کارت ملی دانش آموز به همراه کپی
  3. 12 قطعه عکس 3 در 4
  4. مدارک محل سکونت – قبوض منزل
  5. پرونده تحصیلی دانش آموز به همراه مدارک تحصیلی قبلی
  6. مدارک احراز شرایط شاهد دانش آموزان
  7. مدارک دال بر کسب امتیاز جدول امتیاز بندی شاهد

جزییات ثبت نام در پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد

پیش ثبت نام مدارش شاهد در مقطع اول ابتدایی و سایر پایه های تحصیلی برای فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز بالای 50 درصد، پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام شاهد اول ابتدایی از طریق سامانه سجا انجام می شود.

اما ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارش شاهد، به صورت دو مرحله ای صورت می گیرد. مرحله اول: موقت، مرحله دوم: قطعی.

در گام اول کلیه داوطلبان محترم به منظور پذیرش در مدارش شاهد باید از طریق سامانه ثبت نام شاهد اقدام به پیش ثبت نام کنند. از بین دانش آموزان واجد شرایط، افرادی که امتیاز بیش تری را به دست آورند، معرفی خواهند شد.

پس از آن، کلیه دانش آموزانی که نام آن ها در لیست قبولی مدارس شاهد آورده شده است، به همراه یکی از والدین خود و با به همراه داشتن مدارک احراز هویت، در تاریخ مشخص شده به مراکز شاهد مراجعه نمایند.

خلاصه مطلب

سعی نمودیم در این مطلب به صورت کامل زمان و مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی را برای شما شرح دهیم. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید و یا در زمان پیش ثبت نام در سامانه سجا، با مشکل مواجه شدید، می توانید با irantahsil در تماس باشید. کارشناسان ایران تحصیل به شما یاری خواهند داد تا بدون هیچ گونه دردسری، در این سامانه ثبت نام دانش آموزان انجام پذیرد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی