کنکوری‌های مازندران قبل از ورود به جلسه تب‌سنجی می‌شوند

علی دهقان روز یکشنبه همزمان با آغاز توزیع کارت های ورود به جلسه کنکور ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است تا این داوطلبان با اطمینان خاطر بیشتری در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امسال در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر ماه همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار می‌شود. طبق اعلام سازمان سنجش ، داوطلبان می‌توانند از امروز تا روز سه‌شنبه با مراجعه با آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

دهقان با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان در اولویت است ، اظهار داشـت : نمایندگان وزارت بهداشت با هدف اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از چند روز قبل از تمام حوزه‌های امتحانی بازید کردند و در روز برگزاری آزمون نیز کارشناسان بهداشتی در تمام حوزه‌ها به صورت مستمر حضور دارند.

وی با ا علام این که صندلی ها در حوزه های امتحانی با فاصله ۱/۸۰ تا ۲ متری چینش شده است ، افزود : تمامی حوزه‌های امتحانی از تهویه مناسب برخوردارند و نظارت و بازدیدهای مستمر از مکان برگزاری آزمون هم به عمل می آید تا داوطلبان در فضایی امن و راحت آزمونشان را پشت سر بگذارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در عین حال بر ضرورت همکاری داوطلبان و خانواده هایشان با دست اندرکاران برگزاری آزمون از جمله رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشـت : خانواده‌های دانش‌آموزان و دیگر افراد همراه نیز باید در روز برگزاری آزمون از تجمع مقابل حوزه‌های امتحانی خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.

دهقان از داوطلبان خواست از همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت، انگشتر و دستبند هوشمند هنگام ورود به حوزه امتحانی خودداری کنند و هشدار داد : همراه داشتن این وسایل هنگام برگزاری آزمون تخلف محسوب می شود و با فرد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد .

وی همچنین به داوطلبان توصیه کرد تا در روز برگزاری آزمون ، کپی کارت شرکت در جلسه ، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

کنکوری‌های مازندران قبل از ورود به جلسه تب‌سنجی می‌شوند

حدود ۵۰ هزار کنکوری

دهقان همچنین شمار داوطلبان کنکور سراسری سال جاری در مازندران را ۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر اعلام کرد و گفت که ۳۰ هزار و ۸۹۳ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

وی توضیح داد : بیشترین جمعیت داوطلبان آزمون سراسری در مازندران با ۲۰ هزار و ۸۷ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است و پس از آن هم گروه آزمایشی علوم انسانی با ۱۱ هزار و ۹۷۳ نفر قرار دارد.

دهقان آمار داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی را پنج هزار و ۹۶۰ نفر اعلام کرد و افزود : در گروه آزمایشی هنر چهار هزار و ۴۰۰ نفر و در گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز هفت هزار و ۴۹۱ داوطلب مازندرانی حضور دارند.

وی با اعلام این که شمار داوطلبان مازندرانی شرکت کننده در کنکور سراسری امسال در مقایسه با پارسال ۱/۵ درصد کاهش داشته است ، گفت : با تمهیدات صورت گرفته، آزمون امسال در ۹ شهر مازندران شامل نکا، قائمشهر، آمل، نوشهر، تنکابن، کلاردشت، بندپی شرقی، نور و محمودآباد با محوریت آموزش و پرورش در ۱۳۶ حوزه امتحانی برگزار می شود و در سایر شهرها نیز محوریت برگزاری آزمون با دانشگاه‌ها و زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است.

برابر زمانبندی اعلام شده توسط سازمان سنجش، آزمون کنکور سراسری امسال در گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه هفته جاری، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه آینده برگزار می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی