اگر این نکات را نمی دانید فرش دستباف نخرید!

نوع فرش و تعداد گره های آن

فرش های دستباف بر روی دار قالی بافته می شوند و از این جهت تعداد گره ها یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید فرش دستباف باید بدانید و یک عامل بسیار تاثیر گذار در قیمت فرش نیز به شمار می آید. ظرافت یک فرش دستباف (ریز بودن یا درشت بودن بافت) بر اساس واحد “رج” (۷ سانتی متر) یا اینچ مربع است. برای مثال یک قالی خوب در هر اینچ مربع ۱۲۰ گره دارد. هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد فرش ظرافت بیشتری دارد و در نتیجه قیمت آن بیشتر است.

عدم آشنایی با فرش دستباف مدرن ایرانی

فرش های مدرن ایرانی حاصل تلفیق هنر سنتی و مدرن ایران زمین هستند که ترکیب این دو توانسته است نقش زیبایی را به ارمغان بیاورد. فرش مدرن ایرانی نیز مانند فرش های دستباف است و تنها تفاوت آن این است که طرح آن با هنر امروزی و مدرن به وجود آمده که سازگاری کامل با سبک زندگی امروزی نیز دارد.

فرش دستباف ارزان ارزشی ندارد

در فرش های دستباف ارزان قیمت ممکن است از رنگ های تماما طبیعی استفاده نشود و یا الیافی که در آن به کار رفته است الیاف ۱۰۰ درصد طبیعی نباشد. به همین خاطر اگر چه این فرش ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند اما خرید آن ها اصلا به صرفه نیست و بهتر است هزینه بیشتری کنید اما فرشی خریداری کنید که ارزشش را داشته باشد چرا که یکی از اصلیت های فرش دستباف این است که با مرور زمان ارزشمند تر می شود و قیمت و زیبایی و جلوه آن نیز بیشتر می شود.

فرش دستباف عامل سلامتی

در هنگام خرید فرش دستباف همانطور که گفته شد به قیمت دقت کرده و اطمینان حاصل کنید که از متریال با کیفیت و طبیعی استفاده شده است. استفاده از رنگ و الیاف طبیعی در فرش دستباف باعث عدم بروز بیماری های پوستی و حتی بیماری های تنفسی خواهد شد. همچنین باعث می شود تا به مرور زمان نه تنها ارزشمندی خود را از دست ندهد، بلکه به ارزش آن افزوده شود.

تغییر آب و هوای خانه

یکی دیگر از راز هایی که می توان در مورد فرش دستباف گفت این است که به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در این فرش، این قابلیت را دارند که خنکی و گرما را در خود نگه دارند. در زمستان گرما بخش و در تابستان خنک خواهد بود. این مزیت فرش های دستباف باعث ایجاد فضایی دلنشین تر در خانه خواهد شد و احساس خوبی را به شما می دهد.

اگر این نکات را نمی دانید فرش دستباف نخرید!

حفظ زیبایی و ارزشمندی در گذر زمان

فرش های دستباف برعکس فرش های ماشینی هرچه بیشتر پا بخورند، زیبا تر و ارزشمند تر می شوند. این در حالی است که فرش های ماشینی ارزش مادی ندارند و در گذر زمان و استفاده دیگر قابل فروش نیستند. فرش های دستباف را گاهی اوقات در صورت نگهداری صحیح و اصولی می توان بالاتر از قیمتی که خریداری کرده اید به فروش برسانید.

۲۱۲۱

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی